دانلود پاورپوینت تحلیل میدان potsdamer


دانلود پاورپوینت تحلیل میدان potsdamer

تاریخچه ی میدان

این میدان در ابتدا و در قبل از جنگ،شلوغترین گذر در اروپا بود.در دوران جنگ به طور کامل ویران شد و در سال 1998میدان جدید پوتسدامر همراه با ساختمان های مدرن،به طور رسمی بازگشایی شد.در طول دهه های 20 و 30 میدان پوتسدامر،از سرزنده ترین میدان های اروپا بود.این میدان در این دوران مرکز ارشد حمل و نقل عمومی ویک محدوده ی سرگرمی معروف به حساب می آمد.این ناحیه تعداد زیادی بار،کافه و سینما را شامل می شد.همه ی این ها به یک پایان ناگهانی در سال 1943ختم می شود.وقتی که پوتسدامر پلاتز بر اثر بمباران های متحدین ویران شدو به یک ناحیه ی متروک تبدیل شد.

بعد از تخریب دیوار برلین تصمیم گرفته شد که تمام ناحیه بازسازی شود(480.000متر مربع).ساخت و ساز در سال 1994 شروع شد وبرای سال ها پوتسدامر پلاتز به بزرگترین مکان ساخت وساز در اروپا تبدیل شد.

طرح های ارائه شده

با فروریختن دیوار در 1989،‌ فکر باززنده سازی میدان به عنوان مرکزیت جدید شهری در پیرامون آن شکل گرفت. پس از برگزاری چندین مسابقه طی سالهای 1991 و 1992 برای طرح و برنامه فضایی به همراه آماده سازی و اجرای زیر ساختهای شهری و با در نظر داشتن امکان ارتباط آسان و سریع پوتسدامر پلاتز با کل شهر مورد بهره برداری قرارگرفت.

اساس  ذهنیت سیاستمداران بر پایه زنده و پویا کردن مرکزیتی تاریخی و رشد و توسعه زندگی در آن بواسطه ساخت خانه های مسکونی، ساختمانهایی همگانی و شهری نظیر فروشگاهها، دفاتر، موسسات قرار داشت.
بدین ترتیب از ابتدای برنامه ریزی برای پوتسدامرپلاتز، طرح بر پایه ی احیای هویت تاریخی مکان در یک بافت شهری و ایجاد فضای زندگی در غالبی شهری با امکانات فضایی کار و تفریح و گذران اوقات فراغت و … و دسترسی مناسب به نیازمندیهای ساکنان این مرکزیت قرار داده شده بود.

طرح های ارائه شده

üپیشنهاد راجرز:

در سال 1990 بنا به درخواست مالکان تهیه شد.

üطرح هیلمر و ساتلر:
در سال 1991،سنای برلین اقدام به برگزاری یک مسابقه ی طراحی بسیار گسترده برای کل منطقه ی tiergarten

کرد.تعداد 16طرح از معماران برجسته ی بین المللی در مسابقه شرکت کردند.هانیز هیلمر و کریستوفر ساتلر برنده ی مسابقه شدند. طرحی بر پایه احیای هویت تاریخی خیابان اصلی و میدان، با حفظ تناسبات انسانی ارایه دادند. طرح آنها بر اساس بلوک های شهری مستطیلی شکل با دسترسی های کم عرض به معابر اصلی و درختانی که در یک محور قرار داشتند، با در نظر داشتن اهداف برنامه؛‌ امکان مالکیت خصوصی و توانایی متوسط پرداخت نرخ اجاره، شکل گرفته بود.
به این ترتیب هدف بوجود آوردن پهنه شهری زنده و پویا، در پیوند با هویت تاریخی، با ترکیبی از کاربری های متنوع و کارآمد با در نظر داشتن نیازهای سکونتی، کار،‌ گذران اوقات فراغت و … و برتری نسبت کاربری مسکونی بر دیگر کاربریها در طرح ارایه شده توسط هیلمر و ساتلر به نظر می رسید، فکر شده بود.همچنین بعد اقتصادی شکل گیری منطقه نیز با امکان ظهور و سکونت و خرده فروشی از طریق ایجاد تنوع در قیمت و توان خرید و اجاره و امکان تملک از نظر دور نمانده بود.

üطرح های رنزو پیانو و کریستوف کهلبر:

پس از خریدن 17 قطعه زمین موجود در این ناحیه توسط شرکت های   daimler benz و   sony  ،این دو خود تصمیم به برگزاری مسابقه ی طراحی گرفتند.طرح های رنزو پیانو و کریستوف کهلبر در مسابقه ی شرکت daimler برنده شد.طرح از چند برج بلند در دو طرف زمین تشکیل شده بود .ولی در کل ضابطه ی قرارگرفتن ساختمان ها بر روی خط زمین و محدودیت ارتفاع طرح هیلمر –ساتلر را رعایت کرده و در طرح جدید بر پیاده روهای عریض،رواق های همکف و نماسازی از مصالحی مانند سفال،سنگ و سرامیک تاکید شده بود.در عین حال بخش عمده ی فعالیت مربوط به میدان در داخل ساختمان ها قرار داشت.

 

 فهرست

تاریخچه ی میدان                                                 میزان موفقیت طرح

طرح های ارائه شده                                              نکات منفی طرح

ساختمان های مهم                                               نظر شخصی

 

نحوه ی جای گیری عناصر در فضا                              منابع

Sony center

Daimler city

 Potsdamer platz arkaden

   

DEBIS HUAS

Philharmonic hall

Musical theater

Weinhaus huth

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 20
حجم: 6.8 مگابایت

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *