دانلود فایل ورد میدان کنکورد


دانلود فایل ورد میدان کنکورد

مشخصات کلی میدان

  • در قسمت غربی میدان خیابان شانزه لیزه قرار دارد .
  • در قسمت شرق میدان گاردنز تویلری قرار دارد.
  • در قسمت شمال میدان دو ساختمان مشابه که توسط کوچه ی رویال از هم جدا شده اند قرار دارد. ساختمان شرقی ، وزارت دریایی فرانسه و ساختمان غربی ، هتل کریلون می باشد . کوچه ی رویال به کلیسای مادلین ختم می شود. سفارت آمریکا در گوشه ی میدان در تقاطع خیابان گابریل و Rue Boissy d’Anglas قرار دارد .
  • در گوشه ی شمال شرقی میدان ،انتهای غربی کوچه ی ریولی می باشد
  • در جنوب میدان رود سن است که میدان توسط پل دلا کنکورد به ساختمان بوربن (مجلس نمایندگان فرانسه) متصل می شود .
  • در هر گوشه ی میدان یک مجسمه قرار دارد .

پلاس دلا کنکورد

این میدان وسیع که در بدو امر لوئی پانزدهم نامیده می شد در منتهی الیه شرقی شانزه لیزه و بر اساس طرح ژاک آنژگابریل ( 1782-1698) ، در سالهای 1755 تا 1775 بنا شده ، مسابقه ای برای طرح زمینه ای مناسب برای مجسمه سواره ی پادشاهان که توسط شهرداری پاریس به بوشاردن مجسمه سازسفارش داده شده بود، ترتیب یافت. بیش از 60 معمارطرحهای خود را برای محل و نحوه ی استقرار میدان ومجسمه ارائه نمودند. مجموعه ی این طرح ها در سال 1765 در مجموعه گراورهای « بناهایی که به افتخار لوئی پانزدهم بر پا شده است »به چاپ رسید که مجموعه جالبی از ایده های شهری این دوره می باشد . خلاصه ی برگزیده شده از این کتاب تعدادی از طرحها را که در نقشه شهر جای گرفته اند ، نشان می دهد .

 

گابریل برنده ی این مسابقه بود . وی برای استقرار مجسمه ، سکوی وسیع و غیر قابل دسترسی را برگزید که در حد فاصل تویلری گاردنز و شانزه لیزه واقع می شد . این منطقه به صورت فضاهای ارتباطی غیر رسمی می باشد. در اینجا الگوی طبیعی معبرها نه تحت  تٲثیر امتداد محور اصلی شانزه لیزه قرار گرفته و نه محور فرعی کوردولارن آن را تحت تٲثیر قرار داده است .

 

میادین سلطنتی قرن هفدهم اساساً ًفضاهایی بسته بودند ، عناصر منظرسازی کمتر به کار برده شده ، در مواردی نیز که از آنها استفاده می شده تنها نقش جزئی داشته ، و به عکس فرمهای مصنوع معماری از اهمیت بیشتری برخوردار بوده اند . به گفته ی زوکر در قرن هیجدهم فضای باز در مقابل فضای بسته به صورت آرمانی جدید در آمد که در برگرفتن طبیعت ، رسیدن به این فضای باز را میسر می داشت . از میان این تمایلات بود که پادشاه اراضی بازمجاور گاردنز تویلری ، رودخانه ی سن و شانزه لیزه و منطقه ی پیرامون کلیسای آینده مادلین را در اختیار شهرداری پاریس قرار داد . بدین ترتیب میدان جدید می توانست از سه جهت به داخل فضای باز توسعه یابد .

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 7
حجم: 981 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *