دانلود پاورپوینت جامع تحلیل و بررسی میدان سن مارکو ونیز – 71 اسلاید


دانلود پاورپوینت جامع تحلیل و بررسی میدان سن مارکو ونیز – 71 اسلاید

ونیز Venice  

vوِنیز یا ونتزیا یا ونیس (به ایتالیایی: Venezia) ‏ جزیره‌ای در شمال ایتالیا که در میان دریای دریاتیک قرار گرفته‌است و بصورت جزیره‌های کوچک است که جزیره‌ها به وسیلهء کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند ونیز شهری بدون خودرو است و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

vشهر ونیز یکی از شهرهای توریست‌پذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر می‌روند از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو اشاره کرد، محل دفن مرقس یکی از حواریون حضرت مسیح که به سن مارکو مشهور است.

vشهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر(بیست میلیون به طور تخمینی) از سر تا سر جهان برای دیدن این شهرزیبا به ایتالیا سفر کنند
نام ونزیا در ایام قدیم به تمام منطقه ونتو و فریولی اطلاق می‌شد.

تاریخچه

شهر ونیز به صورت امروزی در سال ۸۰۰ بعد از میلاد با پیشینه زیستی ماقبل تاریخ به وجود آمد.
تالاب ونیز در سال ۸۰۰ بعد از میلاد مسیح کم کم شکل امروزی را به خود گرفت قبل از ان هم با توجه به منابع غنی برای شکار و ماهیگیری افرادی می‌زیستند به طور پراکنده، طبق شواهد تاریخی در زمان قبل از رومیان نیز تمدنی با مشاغلی از قبیل ماهیگیری، تولید نمک و حمل و نقل دریایی در این منطقه وجود داشته. با آمدن رومیان به این منطقه مشاغل رونق بیشتری می‌گیرد و بنادر ساخته می‌شود. –کیوجا- اولین بندر ساخت رومیان است در نزدیکی ونیز.. آثار متعددی که هنوز هم پای بر جاست در همین دوران ساخته می‌شود و بنا بر شواهدی رومیان از ونیز به عنوان تفرج گاه برای تعطیلات نیز استفاده می‌نمودند. بنا بر نظر کرونیکن آلتیللانته تاریخ نویس قرن ۱۱ میلادی، برای اولین بار در ۲۵ مارس ۴۲۱ با افتتاح کلیسای سن جاکومتو بر روی پل ریآلتو شهر ونیز به طور رسمی ایجاد شد بعدها ساکنان نواحی اطراف با پناه آوردن به ونیز بعد از حملات مکرر لونگو باردی‌ها در سال میلادی ۵۶۸ به جمیعت شهر افزودند.

vساکنین جدید به تدریج رونقی به این جزیره کوچک دادند و دولتی مرکب از نمایندگان دوازده جزیره پراکنده در منطقه ای که امروز ونیز نامیده می شود ایجاد کردند. دولت جدید اگر چه بخشی از امپراطوری روم شرقی محسوب می شد اما استقلال داشت.

vدر سال 697 جمهوری ونیز شکل گرفت و حکمرانی را انتخاب کردند که آن را دوج  نامیدند. پس از فروپاشی امپراطوری بیزانس در سال 1254(سال تولد مارکو پولو) ونیزبه  قدرمندترین کشور اروپا درمنطقه مدیترانه تبدیل شد. در این دوره جمهوری ونیز دارای نوع حکومت اریستوکراسی (نخبه سالاری) بود که خاندان اشرافی ثروتمندی بر آن حکومت می کرد..

 

فهرست مطالب

ونیز

تاریخچه

ساختار شهر ونیز

پیاتزای سن مارکو

نظر پاول زوکر در مورد میدان

عناصر پیاتزای سن مارکو

کلیسای جامع سن مارکو (بازیلیکا)

نمای اصلی بازیلیکا

کاخ دوج

موزه سن مارکو

میدان شیرها

برج ساعت

ساختمان قدیم وکلا

ساختمان جدید وکلا

برج ناقوس

گالری مسقف

میدان کو چک سن مارکو

کتابخانه سانسووینیانا

موزه باستانشناسی

بال ناپلئونی

موز کُرِر

کفپوش میدان

کبوترها و سن مارکو

تاثیر میدان در کل شهر

تعاملات اجتماعی

ایران و سن مارکو

منابع

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 71
حجم: 14.39 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *