دانلود پاورپوینت با موضوع مترو


دانلود پاورپوینت با موضوع مترو

مترو در جهان:

ایده احداث مترو اولین بار بطور جدی در کشورهای انگلستان و آلمان مطرح شد که این ایده اولیه به این صورت بود که دو ایستگاه اصلی راه آهن در دو سوی شهر توسط یک محور زیرزمینی به هم متصل شود.
ـ اولین طرح : سال ۱۸۶۳ میلادی در شهر لندن بود که یک قطار زیرزمینی به کمک نیروی لوکوموتیو بخاری، مسافران را جابجا می کرد.
ـ در سال ۱۸۹۰ میلادی در شهر برلین اولین قطار زیرزمینی که به کمک الکتریسیته حرکت می کرد، به کار افتاد.
ـ اولین مترو در آسیا در سال ۱۹۲۷ میلادی در ژاپن مورد بهره برداری قرار گرفت.
ـ در آمریکا اولین مترو در سال۱۸۹۲ میلادی در شهر شیکاگو ساخته شد که بیشترین مسیر آن روی زمین احداث شد.
ـ  اولین مترویی که مسیر حرکت آن کاملاً در زیرزمین قرارداشت در شهرهای بوستن در سال۱۸۹۷ میلادی و نیویورک ۱۹۰۴ میلادی ساخته شدند.

پدافند عامل و غیر عامل

پدافند شامل عامل و غیر عامل میشود:

پدافند عامل که در زمان جنگ داشتن تجهیزات دفاعی ، هوایی، زمینی، دریایی، که معمولا در زمان جنگ جهت دفاع استفاده میشود.

پدافند غیر عامل

پدافند غیر عامل : کاربرد آن هم در مواقع جنگ است و هم در مواقع صلح برای پیش بینی و پیش گیری و کاستن از خسارت ناشی از جنگ ، بلایای طبیعی میباشد. کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و روسیه و کشورهای اروپایی با توجه به تجربه جنگ و آمریکا با وجود بلایای طبیعی (گرد بادها و طوفانهای شدید) معمولا پناهگاههایی را دارند که در زمانهای مورد نظر از آن استفاده میکنند.

مواردی از پدافند غیر عامل در جهان :

آلمان :پس از پایان جنگ جهانی دوم دولت آلمان توسعه ملاحظات و اقدامات پدافند غیر عامل را در راستای سیاست تنش زدایی قرار داد . در حال حاضر بسیاری از تاسیسات و ساختمانهای این کشور به صورت دو منظوره احداث می شود .و علاوه بر کار بری متفاوت در شرایط عادی در شرایط بحران به پناهگاه تبدیل می شود که از جمله این مراکز می توان به خطوط راه آهن زیر زمینی ، ایستگاهای مترو و…. اشاره کرد.

شوروی سابق :در کشور شوروی سابق سازمان دفاع غیر عامل در اواسط سال 1960 میلادی تاسیس گردید و به سرعت توسعه یافت از سال 1966 با تحولی بزرگ ،تجدید سازمان گردید و ساخت پناهگاههای ضد هسته ای و دو منظوره کردن بسیاری از تاسیسات مانند ایستگاهها و معابر مترو ازهمان زمان در دستور کار قرار گرفت و با ساخت استحکامات ایمن و زره های مقاوم در مقابل بمب و موشک توسعه یافت .

سوئیس:دولت این کشور علی رغم اتخاذ سیاست بی طرفی در طول دو جنگ جهانی و علیرغم آنکه به لحاظ موقعیت ژئو پلتیکی مورد تهدید هیچ کشوری نیست با این وجود این کشور موضوع پدافند غیر عامل را به صورت جدی پی گیری نموده به طوری که سازمان دفاع غیر عامل تمامی امکانات از قبیل : آب ، غذا ، دارو و سایر مایحتاج مردم را به صورتی که قبل از فاسد شدن تعویض می گردند  در پناهگاههای مقاوم زیر زمینی قرار داده است حتی در تونلها و پلهای مهم این کشور مکانهایی برای مواد منفجره تعبیه شده است که در صورت وقوع شرایط جنگی و بحرانی نسبت به انهدام آنها اقدام نمایند و مردم این کشور با توجه به آموزشهایی که دیده اند به اهمیت این موضوع واقف هستند .

کره شمالی :در کشور کره شمالی که با تهدید فزآینده امریکا روبرواست پدافند غیر عامل به صورت گسترده ایی مورد استفاده قرار می گیرد . بطوری که معابر مترو و ایستگاههای زیر زمینی شهر پیونگ یانگ در عمق بین 90الی 105 متری زمین احداث شده اند ، بسیاری از کارخانجات صنایع نظامی در تونلهای بزرگ استقرار یافته اند و هواپیماهای نظامی پس از فرود می توانند در تونلهای حفر شده مخفی شوند . در توسعه واحدهای صنعتی و خدماتی نیز به موضوع کوچک سازی و پراکندگی اهمیت زیادی داده شده وبه عنوان مثال به جای نیروگاه و بنادر بزرگ ، واحدهای کوچک و پراکنده احداث شده اند.

 

     نتایج دفاع غیرعامل :

       کاهش آسیب‌پذیریها
افزایش پایداری و تداوم فعالیت‌ها
کمک به حفظ آرامش عمومی
ارتقاء آستانه مقاومت مردمی
بی اثر یا کم اثر سازی عملیاتهای دشمن
ایجاد تردید در متجاوز نسبت به شروع تجاوز
ارتقاء قدرت بازدارندگی
ارتقاء ضریب امنیت ملی

  روش های برق رسانی به مترو

ریل سوم

در این روش به کمک یک ریل هادی که در کنار دو ریل دیگر نصب می شود انرژی قطار تامین می شود.
اما اگر بخواهیم از ریل سوم برای تغذیه قطار استفاده کنیم استاندارد سیستم های ولتاژ اروپایی در راه آهن های برقی بر اساس EN50163  به ما فقط اجازه می دهد از ولتاژ ۷۵۰ ولت استفاده کنیم.پس اگر ما بخواهیم از سطوح ولتاژ بالاتر استفاده کنیم باید از شبکهOCS استفاده کنیم.
معمولا ریل کنتاکت سیم هادی با سطح مقطع ماکزیمم ۹۰۰ میلی متر مربع می باشد به همین دلیل در جاهایی که ترافیک زیاد است و ما می خواهیم از ولتاژ ۷۵۰ استفاده کنیم ریل سوم پیشنهاد می شود. این ریل تا ۶۰۰۰هزار آمپر به ما جواب می دهد.
 

مزایا
 ریل سوم با ولتاژ ۷۵۰ ولت و جریان مستقیم
نصب شدن در قطعات کوچک با بهترین فاصله جدا کننده
استفاده از برق متناوب محلی در شهر برای پست های حمل و نقل و رکتیفایرها
ساده بودن سیستم
 معایب
برای حفاظت بیشتر باید در مسیرهای مستقیم استفاده شود
پیچیدگی در نصب کلیدها
خطر برق گرفتگی برای پرسنلی که روی خط حرکت می کنند و برای حفاظت پرسنل لازم است از روکش های عایق استفاده شود.

شبکه بالاسری
در این روش به کمک شبکه ای که در بالای سر قطار ایجاد می شود انرژی قطار تامین می شود.

مزایا
در پست ها تنظیم کننده ها لازم نیست زیاد حساس باشند.
ساییدگی پانتو گراف نسبت به جاروبک در ریل سوم کمتر است.
صدا در شبکه بالاسری نسبت به ریل سوم کمتر است.
برای تعمیرات ریل نیاز به قطع کردن برق نیست.
خطرات جانی برای افرادی که از روی ریل حرکت می کنند بسیار کم است.
معایب
دشواری در تنظیمات اولیه شبکه
دشواری در ترمیم شبکه بعد از سوانح
خطرات رعد وبرق و شاخ و برگ درختان محیط های باز

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 37
حجم: 10.57 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *