دانلود کار آموزی آبیاری تحت فشار


دانلود کار آموزی آبیاری تحت فشار

1-       پیشگفتار

طرح احداث شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی بارانی و موضعی و ایستگاه پمپاژ ثانویه مزرعه نمونه واحد عمرانی اول خدا آفرین در استان اردبیل – شهرستان پارس آباد- بخش اصلاندوز در اراضی واحد عمرانی اول مربوط به قشلاق تربت کندی قرار دارد. محل ایستگاه پمپاژثانویه در پایین دست آبگیر کیلومتر 265+2 روی کانال اصلی خداآفرین می باشد.

1-1-       سیمای طرح

محدوده شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد خداآفرین بین عرض شمالی 39 درجه و 10 دقیقه تا 39 درجه و 35 دقیقه و طول شرقی 47 درجه تا 48 درجه و 25 دقیقه واقع شده و دارای موقعیت مکانی زیر است :

از غرب به سد تنظیمی قیزقلعه سی ، ازشرق به رودخانه مرزی بالهارود محدود می گردد. حد شمالی پروژه در منطقه لاریجان به رودخانه ارس ختم می شود و در سایر مناطق حد شمالی پروژه به کانال موجود مغان و یا محدوده بالای اراضی پمپاژ مغان محدود میگردد. حد جنوبی پروژه تا 300 متر گسترش دارد.

وسعت اراضی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل بالغ بر 62000 هکتار و شامل چهار واحد عمرانی می باشد.

واحد عمرانی اول به وسعت حدود 6200 هکتار و موقعیت مکانی آن از شمال به اراضی پمپاژ شماره یک و کانال مغان از غرب به ساحل غربی دره رود و از شرق به قوری چای و از جنوب به تراز حدود 300 متر محدود می گردد.

اراضی مزرعه نمونه واقع در قشلاق تربت کندی و به وسعت حدود 200 هکتار می باشد. آب مورد نیاز واحد عمرانی اول (درکوتاه مدت) از ایستگاه پمپاژ از کانال اصلی مغان که در دست احداث است تأمین خواهد شد.

درحال حاضر یک ایستگاه پمپاژ موقت جهت غرقاب کانال در دست احداث خداآفرین ، مورد استفاده می باشد. در اواخر سال 88 میتوان از آب این ایستگاه نیز بمنظور تأمین بخشی از نیاز آبی پروژه مزرعه نمونه استفاده نمود.

در صورتیکه سه ماه قبل از اتمام شبکه آبیاری مزرعه نمونه، پیش بینی شود که ایستگاه پمپاژ از کانال اصلی مغان در موعد مقرر تکمیل نمی شود، یک ایستگاه پمپاژ در جوار ایستگاه پمپاژ موقت بایستی احداث شود تا آب مورد نیاز شبکه آبیاری مزرعه نمونه از هر دو ایستگاه پمپاز موقت تأمین شود.

1-2-      هدف طرح

هــدف از اجرای طرح ، آبیـــاری حدود 200 هکتار اراضی آبخور کانال به روشهای آبپاش متحرک ، دوار مرکزی و موضعی می باشد.

و به طورکلی موضوع قرارداد این بخش ، عبارت است از اجرای عملیات ساختمانی مربوط به ایستگاه پمپاژ مزرعه نمونه (2-1 ps )، محوطه سازی ،حصار کشی و احداث مخزن ذخیره خاکی با پوشش لاینینگ بتنی و ژئوممبرین و اجرای عملیات ساختمانی مربوط به شبکه اصلی و فرعی آبیاری بارانی و موضعی می باشد.

پیشگفتار 3
سیمای طرح 3
هدف طرح 4
مشخصات فنی پروژه مزرعه نمونه 4
برنامه زمان بندی 5
کلیات گزارش پیشرفت کار از شهریور ماه 6
عنوان عمده ترین فعالیت های انجام طی این دوره 6
مشکلات کارگاه 6
مشروح پیشرفت کار از شهریور ماه 7
وضعیت نیروی انسانی 9
لیست ماشین آلات و تجهیزات 9
گزارش وضعیت هوا 11
تصاویر از پروژه 13
فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 21
حجم: 7.18 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *