دانلود مقاله و پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی


دانلود مقاله و پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی

مدیریت آموزشی نوعی از مدیریت است که در مراکز آموزشی به صورت مجازی برگزار میشود. مدیریت در مفهوم کلی و عام، از دیدگاه‌های متفاوتی تعریف شده است. به عبارتی، مدیر هماهنگ‌کننده و کنترل‌کننده فعالیت‌های دسته‌جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب سازمان با حداکثر کارآیی است.

در تعریف جامع، مدیریت را هماهنگی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدف‌های سازمانی گفته‌اند. می‌توان گفت مدیریت، فعالیتی است منظم، در جهت تحقق اهداف معین که از طریق ایجاد روابط میان منابع موجود، انجام دادن کار با مشارکت افراد دیگر و شرکت فعال در تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد. به‌بیان‌دیگر، منظور اصلی مدیریت در هر سازمانی، هماهنگ‌سازی کوشش‌های افراد و استفاده از منابع دیگر برای تحقق هدف‌های سازمان است.

ضرورت و اهمیت  :

–               طرح نظرات و اندیشه های جدید

–               نیاز به بهبود کفیت عملکردها و نتایج  آموزش وپرورش

در جهان  =  نقش رهبری آموزشی

در ایران  =  فعالیت خارج از مؤسسات آموزشی

سازمان‌های آموزشی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: الف – سازمان‌های آموزشی صفی: این سازمان‌ها به‌طور مستقیم به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند، مثل: مراکز آموزش ضمن خدمت کارکنان، مراکز سوادآموزی، مراکز آموزش و ترویج کشاورزی، دبیرستانها، آموزشگاه‌هاو موسسات آموزش عالی. ب- سازمان‌های آموزشی ستادی: این سازمان‌ها با پشتیبانی از سازمان‌های آموزشی صفی، امکان ارائه خدمات آموزشی را میسر می‌سازند و بر آن‌ها نظارت دارند، مثل: ادارات آموزش و پرورش، وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز ستادی آموزش کارکنان، ادارات سواد آموزی و آموزش بزرگسالان، سازمان مرکزی دانشگاه.

فهرست :

ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی

مدیریت در نظام آموزشی ما

نیاز آموزش و پرورش امروز

اصول: احکامی که از مدلها و نظریه ها اخذ می شوند

نظام آموزش و پرورش

زمینه فرهنگی-اجتماعی مدیریت نظام آموزشی

وظایف و مسئولیتهای سطح نهادی

کارکردهای آموزش و پرورش

مشخصات نظام آموزش و پرورش ایران

عوارض ساختار سازمانی

عوارض فرهنگ سازمانی

مدیریت و رهبری آموزشی

30 صفحه فایل ورد + 267 صفحه پاورپوینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *