دانلود کتاب مبانی نظری آموزش باز و از دور


دانلود کتاب مبانی نظری آموزش باز و از دور

کتاب مبانی نظری آموزش باز و از دور که توسط فهیمه السادات حقیقی و مهران فرج اللهی در سال ۱۳۹۳ تهیه شده است

این کتاب به مباحث مربوط به آموزش الکترونیک و یادگیری از راه دور می پردازد که مبانی نظری مختلف در این زمینه را مورد بررسی قرار داده است

فهرست مطالب کتاب مبانی نظری آموزش باز و از دور :

فصل اول: بستر اقتصادی، اجتماعی شکل گیری آموزش و یادگیری از دور

  • مقدمه
  • توسعه اقتصادی و توسعه انسانی
  • توسعه انسانی، نظام آموزشی و آموزش عالی
  • گذر از آموزش سنتی و شکل گیری آموزش و یادگیری از دور
  • منابع

فصل دوم: اصول نظری آموزش و یادگیری از دور

  • مقدمه
  • تقسیم بندی تعاریف آموزش و یادگیری از دور
  • ویژگی های آموزش و یادگیری از دور
  • عناصر آموزش و یادگیری از دور
  • متقاضیان آموزش و یادگیری از دور
  • مزایای آموزش و یادگیری از دور
  • چالش های آموزش و یادگیری از دور
  • دستاورد های آموزش از دور در ایران وسایر کشورها
  • منابع

فصل سوم: تکنولوژی آموزشی و نسل های آموزش و یادگیری از دور

  • مقدمه
  • تکنولوژی وآموزش و یادگیری از دور
  • فناوری ونسل های آموزش و یادگیری از دور
  • رایانه و اینترنت در آموزش و یادگیری از دور
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری از دور
  • ارتباطات سمعی و بصری در آموزش و یادگیری از دور
  • منابع

فصل چهارم: تئوری های آموزش و یادگیری از دور

  • مقدمه
  • تئوری استقلال یادگیرنده-چارلز ودمایر
  • تئوری مطالعات مستقل و تراکنش از دور –مایکل مور
  • تئوری صنعتی شدن آموزش –اتوپیترز
  • تئوری تعامل و ارتباط –بروژهولمبرگ
  • تئوری آموزش بزرگسالان و آندراگوژی مالکوم نولز
  • تئوری ترکیبی-هیلاری پراتون
  • تئوری متعادل و آمریکایی آموزش و یادگیری از دور
  • چهارچوب تئوریکی-دیسموند کیگان
  • تئوری فوردیسم،نئوفوردیسم و پسا فوردیسم
  • نگاهی کوتاه به کلیه تئوری ها
  • منابع

فصل پنجم: تقسیم بندی های مختلف آموزش و یادگیری از دور

  • مقدمه
  • تقسیم بندی کیگان از آموزش از دور وبرخط (مراکز تک الگویی و دو الگویی)
  • تقسیم بندی اتحادیه اروپا از آموزش از دور
  • تقسیم بندی نظام آموزش از دور ایران برحسب تشکیل کلاس ها
  • تقسیم بندی براساس رویکرد های یادگیری الکترونیکی (خود گردان-سازمان محور)
  • تقسیم بندی بر اساس رویکرد آموزشی
  • منابع

فصل ششم: مبانی فلسفی، اجتماعی و روانشناختی آموزش و یادگیری از دور

  • مقدمه
  • مبانی فلسفی آموزش و یادگیری از دور
  • مبانی اجتماعی آموزش و یادگیری از دور
  • مبانی روانشناختی آموزش و یادگیری از دور
  • منابع

فصل هفتم: تحقیقات آموزش و یادگیری از دور

  • مقدمه
  • هسته اصلی تحقیقات آموزش و یادگیری از دور
  • تحقیقات در مورد پیامد های یادگیری
  • تحقیقات در مورد خلاصه تحقیقات جدید
  • تحقیقات گزارش شده
  • تحقیقات در مورد بینش یادگیرنده ها
  • تحقیقات در مورد گرایش یادگیرنده ها
  • تحقیقات در مورد تعامل
  • تحقیقات در مورد موانع آموزش و یادگیری از دور
  • تحقیقات در مورد فناوری آموزش و یادگیری از دور
  • تحقیقات در مورد اسطوره های محافظ آموزش و یادگیری از دور
  • منابع

فصل ۸: نظریه ها و رویکرد های یادگیری از دور

  • مقدمه
  • هرم یادگیری و تجربیات یادگیری
  • انتخاب رسانه بر اساس هرم یادگیری دیل
  • مبانی یادگیری اینترنت محور
  • منابع

فصل ۹: برنامه ریزی وطراحی آموزش برخط

  • مقدمه
  • شناخت مخاطبان (یادگیرنده ها)
  • تشخیص محتوی ضروری
  • تعیین اهداف کلی و عینی آموزش
  • تعیین استراتژی آموزشی و نوع رسانه
  • انتخاب رسانه
  • تصویری کردن اطلاعات
  • شناخت محیط یادگیری
  • طراحی آموزشی در شبکه جهانی اینترنت
  • تضمین کیفیت
  • سایر موارد
  • قوانین طلایی برای طراحی بهتر و جدیدتر آموزش برخط
  • منابع

فصل ۱۰: سنجش و اندازه گیری یادگیری برخط

  • مقدمه
  • آموزش و یادگیری و اهداف سنجش
  • سنجش و طراحی آموزشی
  • راهبرد های سنجش برخط
  • کارکرد های سنجش برخط
  • تلفن همراه و سنجش برخط
  • منابع
فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 300
حجم: 2.59 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *