دانلود کتاب مبانی نظری آموزش باز و از دور
کتاب مبانی نظری آموزش باز و از دور که توسط فهیمه السادات حقیقی و مهران فرج اللهی در سال ۱۳۹۳ تهیه شده است
این کتاب به مباحث مربوط به آموزش الکترونیک و یادگیری از راه دور می پردازد که مبانی نظری مختلف در این زمینه را مورد بررسی قرار داده است
فهرست مطالب کتاب مبانی نظری آموزش باز و از دور :
فصل اول: بستر اقتصادی، اجتماعی شکل گیری آموزش و یادگیری از دور
- مقدمه
- توسعه اقتصادی و توسعه انسانی
- توسعه انسانی، نظام آموزشی و آموزش عالی
- گذر از آموزش سنتی و شکل گیری آموزش و یادگیری از دور
- منابع
فصل دوم: اصول نظری آموزش و یادگیری از دور
- مقدمه
- تقسیم بندی تعاریف آموزش و یادگیری از دور
- ویژگی های آموزش و یادگیری از دور
- عناصر آموزش و یادگیری از دور
- متقاضیان آموزش و یادگیری از دور
- مزایای آموزش و یادگیری از دور
- چالش های آموزش و یادگیری از دور
- دستاورد های آموزش از دور در ایران وسایر کشورها
- منابع
فصل سوم: تکنولوژی آموزشی و نسل های آموزش و یادگیری از دور
- مقدمه
- تکنولوژی وآموزش و یادگیری از دور
- فناوری ونسل های آموزش و یادگیری از دور
- رایانه و اینترنت در آموزش و یادگیری از دور
- فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و یادگیری از دور
- ارتباطات سمعی و بصری در آموزش و یادگیری از دور
- منابع
فصل چهارم: تئوری های آموزش و یادگیری از دور
- مقدمه
- تئوری استقلال یادگیرنده-چارلز ودمایر
- تئوری مطالعات مستقل و تراکنش از دور –مایکل مور
- تئوری صنعتی شدن آموزش –اتوپیترز
- تئوری تعامل و ارتباط –بروژهولمبرگ
- تئوری آموزش بزرگسالان و آندراگوژی مالکوم نولز
- تئوری ترکیبی-هیلاری پراتون
- تئوری متعادل و آمریکایی آموزش و یادگیری از دور
- چهارچوب تئوریکی-دیسموند کیگان
- تئوری فوردیسم،نئوفوردیسم و پسا فوردیسم
- نگاهی کوتاه به کلیه تئوری ها
- منابع
فصل پنجم: تقسیم بندی های مختلف آموزش و یادگیری از دور
- مقدمه
- تقسیم بندی کیگان از آموزش از دور وبرخط (مراکز تک الگویی و دو الگویی)
- تقسیم بندی اتحادیه اروپا از آموزش از دور
- تقسیم بندی نظام آموزش از دور ایران برحسب تشکیل کلاس ها
- تقسیم بندی براساس رویکرد های یادگیری الکترونیکی (خود گردان-سازمان محور)
- تقسیم بندی بر اساس رویکرد آموزشی
- منابع
فصل ششم: مبانی فلسفی، اجتماعی و روانشناختی آموزش و یادگیری از دور
- مقدمه
- مبانی فلسفی آموزش و یادگیری از دور
- مبانی اجتماعی آموزش و یادگیری از دور
- مبانی روانشناختی آموزش و یادگیری از دور
- منابع
فصل هفتم: تحقیقات آموزش و یادگیری از دور
- مقدمه
- هسته اصلی تحقیقات آموزش و یادگیری از دور
- تحقیقات در مورد پیامد های یادگیری
- تحقیقات در مورد خلاصه تحقیقات جدید
- تحقیقات گزارش شده
- تحقیقات در مورد بینش یادگیرنده ها
- تحقیقات در مورد گرایش یادگیرنده ها
- تحقیقات در مورد تعامل
- تحقیقات در مورد موانع آموزش و یادگیری از دور
- تحقیقات در مورد فناوری آموزش و یادگیری از دور
- تحقیقات در مورد اسطوره های محافظ آموزش و یادگیری از دور
- منابع
فصل ۸: نظریه ها و رویکرد های یادگیری از دور
- مقدمه
- هرم یادگیری و تجربیات یادگیری
- انتخاب رسانه بر اساس هرم یادگیری دیل
- مبانی یادگیری اینترنت محور
- منابع
فصل ۹: برنامه ریزی وطراحی آموزش برخط
- مقدمه
- شناخت مخاطبان (یادگیرنده ها)
- تشخیص محتوی ضروری
- تعیین اهداف کلی و عینی آموزش
- تعیین استراتژی آموزشی و نوع رسانه
- انتخاب رسانه
- تصویری کردن اطلاعات
- شناخت محیط یادگیری
- طراحی آموزشی در شبکه جهانی اینترنت
- تضمین کیفیت
- سایر موارد
- قوانین طلایی برای طراحی بهتر و جدیدتر آموزش برخط
- منابع
فصل ۱۰: سنجش و اندازه گیری یادگیری برخط
- مقدمه
- آموزش و یادگیری و اهداف سنجش
- سنجش و طراحی آموزشی
- راهبرد های سنجش برخط
- کارکرد های سنجش برخط
- تلفن همراه و سنجش برخط
- منابع
فرمت فایل: Pdf |
تعداد صفحات: 300 |
حجم: 2.59 مگابایت |