دانلود پاورپوینت ورق کاری فلزات


دانلود پاورپوینت ورق کاری فلزات

ورق کاری فلزات

پارامترهای موثر در ازدیاد طول

.1ازدیاد طول :تعیین قابلیت کشش یافتن ورق بدون گلویی شدن و از کار افتادگی (انهدام)، توان بالای ، کرنش  سختی : آنچه که مطلوب ما است توان بالای کرنش سختی و نیز توان بالای حساسیت نرخ کرنش می باشد .

.2حد کشش ازدیاد طول :  در ورق های نرم فولادی مشاهده شده است که به آن باندهای لودر یا کرنش افزایشی می نامند که سبب ان پخش شدن شعله مانند روی سطح ورق می باشد . که می تواند توسط نورد گرم از بین برود اما ورق باید درمدت  زمان مشخص بعد از نورد تغییر شکل یابد.

مشخصا در ورقهای نورد سرد شده به دلیل جهت گیری های  مرجح  و یا رشته های مکانیکی ایجاد شده (مانند آنچه که در کشش رخ می دهد) . می توان در کشش های پایین توسط آنیل کردن رفع شود .

: بی نظمی (صفحه ای)Anisotropy

.1Anisotropy بی نظمی نرمال : تعیین  رفتار نازک شدن ورق فولادی در طی کشش که یکی از فاکتور های مهم در عملیات کشش عمیق است .

.2اندازه دانه :تعیین سختی سطح  در ورق فلزی کشیده شده دانه ها ی درشت تر سختتر به نظر می رسند  بنابراین  در استحکام مواد موثر می باشند .

پارامترهای مهم

تنش باقیمانده : به دلیل تغییر شکل غیر یکنواخت ایجاد می گردد ، قسمتی که محل تاثیر تنش است دچار اعوجاج و برش می گردد بنابراین می تواند سبب  ترک  ناشی از خوردگی  توام با تنش شود . که این تنش می تواند توسط بازیابی تنشی کاهش یا بطور کلی از بین رود .

برجهندگی : بوسیله بازیابی الاستیک درحین برداشتن باراز روی  ورقی که تغییر شکل پلاستیک می یابد ایجاد می شود ، این فاکتور می تواند سبب اعوجاج ناحیه ای و و نیز کاهش صحت حجمی گردد . برجهندگی توسط روشهایی کنترل می گردد مانند خم شدن بیش از اندازه و یا ایجاد یک قسمت تحتانی بوسیله پانچینگ .

کیفیت لبه های برش یافته : متناسب با فرآیند بکار گرفته شده لبه ها می توانند سخت ، غیر گرد و شامل ترک ، تنش باقیمانده و لایه کارسخت شده باشد . هر کدام بسته به شکل پذیری ورق می توانند اندازه  و تعیین شوند . کیفیت می تواند بوسیله کنترل لقی قالب ، ابزار ،طراحی قالب ، تعیین فاکتورهای مرتیط با عملیات فورج ، تمیز کاری صحیح و روانکاری  بهبود یابد .

چروکیدگی : بوسیله تنش فشاری در یک سطح ورق ایجاد می گردد ، می تواند  سبب ایجاد مشکل و یا حتی مفید برای ایجاد نرمی در قسمت های مختلف ورق باشد . این فاکتور می توان بوسیله ابزار متناسب و طراحی قالب مناسب کنترل شود .

شرایط سطحی ورق :به نحوه نورد کاری بستگی دارد ، این فاکتور به این سبب که می تواند سبب ایجاد ترک و کیفیت سطحی ضعیف گردد مهم می باشد .

  1. Surface condition of sheet: Depends on rolling practice; important in sheet forming as it can cause tearing and poor surface quality; see also Section 13.3.
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 20
حجم: 3.92 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *