دانلود پاورپوینت استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی – 25 اسلاید


دانلود پاورپوینت استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی – 25 اسلاید

مکان احداث مدرسه :

 

  • در شهر ها ، ساختمان مدرسه  باید هسته یک مجتمع مسکونی باشد . از نزدیکی مدرسه به خیابانهای شلوغ  و اصلی شهر ،  بخاطر آلودگی  هوا ، سر و صدای زیاد  و سوانح رانندگی  باید پرهیز کرد .
  • مدرسه باید حداقل یکصد متر  از خیابان  اصلی  فاصله  داشته باشد .
  • بهتر است که مدرسه در نزدیکی پارک نباشد  و در محله ای آرام و دور از کارخانه یا اماکن پر سر و صدا  و شلوغ همچون قبرستان ، حسینیه و …  باشد .
  • مدرسه باید  با ساختمان های اطراف خود حداقل بیست و پنج متر فاصله داشته باشد تا روشنایی و تهویه مطلوب را داشته باشد .
  • درختان بلند که موجب کاهش روشنایی در کلاس درس می شوند ، نبایستی  در نزدیکی ساختمان مدرسه باشند .
  • مدرسه را در بلندی یا پستی زیاد نباید احداث کرد ( بخاطر وزش باد زیاد یا مه آلود شدن محیط )

 

موقعیت ساختمان:

موقعیت ساختمان باید طوری باشد که کلاسهای درس در معرض مستقیم روشنایی نور خورشید  باشد . البته باید به خاطر داشت که چنانچه روشنایی در جهت شرق یا   غرب باشد ، گرمای حاصله  بر اثر تابش نور خورشید در صبح ها و عصر ها می تواند باعث ایجاد محیطی گرم و نامناسب شود . بنابر این محل روشنایی بایستی در جهت جنوب و یا جنوب شرقی  یا           جنوب غربی باشد . اماکن فرعی و به ویژه آبخوری می توانند بطرف شمال بازشوند

نحوه ساخت و شکل ساختمان مدرسه:

** اندازه ساختمان بستگی به تعداد دانش آموزان و نوع مدرسه دارد . مدارس ابتدایی و راهنمایی در روستا ها بهتر است که یک طبقه باشند . تعداد مناسب دانش آموزان حدود 160 نفر است .

**در مدارس ابتدایی و راهنمایی باید به ازای هر دانش آموز 3 تا 3.75صدم متر مربع ساختمان ( کلاس درس ، آزمایشگاه ، کارگاه ، اتاق معلمان) وجود داشته باشد .

**در شهر ها می توان ساختمان دو طبقه هم درست کرد ولی بیش از دو طبقه مطلوب نیست . در شهر های کوچک تعداد دانش آموزان مدارس می تواند 440-280 نفر باشند و در شهر های بزرگ تا 880 نفر اشکالی ندارد به ازائ هر دانش آموز 5. فضای سبز لازم است.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 25
حجم: 180 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *