دانلود پروپوزال تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران به اروپا)


دانلود پروپوزال تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران به اروپا)

اطلاعات مربوط به پایان نامه :

الف عنوان پایان نامه به زبان انگلیسی :

Impact of marketing strategy on performance of international business in Iran

(Case study companies saffron exporter to Europe)

د-  اطلاعات اختصاصی مربوط به تحقیق :

1)موضوع: تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در ایران (مطالعه موردی شرکت های صادر کننده زعفران  به اروپا)

 

2)مقدمه:

با توجه به تحولات و تغییرات به وجود آمده در فضای کسب و کار بین المللی و تاثیر آن بر اقتصاد ملی کشورها، بسیاری از کشورها توسعه حوزه جغرافیایی، یعنی حرکت از بازارهای محلی به بازارهای خارجی، را به عنوان بخشی از استراتژی رشد انتخاب می­کنند. توسعه بین المللی در عرصه کسب وکار  یک تصمیم بسیار مهم برای کشورها می­باشد. بین المللی شدن در برخی کشورها به عنوان مقدم ترین سیاست عمومی است. چرا که بین المللی شدن  نقش حیاتی در نوآوری صنعتی و توسعه اقتصادی جوامع دارد. در محیط تجاری کنونی، بیش از هر زمان تنها چیزی که ثابت و پایدار مانده همان پدیده تغییر است.  فرایند استراتژی بازاریابی بر اساس این باور قرار دارد که سازمان ها ناگزیرند به طور دائم بر رویدادهای داخلی و خارجی و فرایندها نظارت کنند تا بتوانند در زمان مناسب و بر حسب ضرورت، خود را با تغییرات وفق دهند و استراتژی های به موقع را وضع نمایند. بسیاری از مدیران و کارآفرینان فرصت های موجود در بازارهای بین المللی را تشخیص داده و دسترسی به این بازارهای جهانی را به عنوان یک ابزار استراتژیک برای رقابت پذیری و توسعه بیشتر کسب وکار بین المللی خود مورد استفاده قرار می­دهند. حضور در بازارهای جهانی امکان دسترسی به بازارهای بزرگتر و دستیابی به صرفه جویی در مقیاس، مزیت های تکنولوژیک، ارتقاء شایستگی، پخش ریسک، کاهش و تقسیم هزینه های تحقیق وتوسعه، دسترسی بیشتر به منابع تأمین مالی را میسر می­سازد.

یکی از ضروریات کشورهای درحال توسعه حرکت جامعه به سمت بین المللی شدن می­باشد چرا که فشار رقابتی در حال افزایش و از طرفی کمک های مالی مستقیم و پشتیبانی از طرف دولت ها کاهش یافته است.

(Etemad 1999) عوامل متعددی بر بین المللی شدن کسب و کار تأثیرگذار است: همچون عوامل استراتژی های کسب وکار ،عوامل استراتژی بازاریابی (Karadeniz, Gocer. 2007).

با توجه به اینکه مطالعات تجربی متعددی بر روی این عوامل صورت گرفته ولی طبق نظر هوهنتال و همکارانش هنوز دانش کافی درباره بین المللی شدن شرکت های نوپا و کوچک، بخصوص در کشورهای درحال توسعه وجود ندارد.  ( Hohenthal., Johansonand .Johanson2003)

وجود چنین شکاف مطالعاتی ما را بر آن داشت تا نقش نوع استراتژیهای کسب وکاری مورد استفاده در شرکت های کوچک و متوسط و بین المللی شدن آنها را مورد بررسی قرار دهیم. در حقیقت هدف مورد نظر ما در این مطالعه بررسی وجود رابطه معناداری و نوع این رابطه میان بکارگیری استراتژی های گوناگون توسط شرکتهای کوچک ومتوسط و بین المللی شدن آنها می باشد.

لذا انجام تحقیقاتی در این زمینه می­تواند راهنمای کلی برای رسیدن کشور به سهم بالایی در کسب و کار در عرصه بین المللی  باشد.

 

3)بیان مساله تحقیق : ( حداقل ده سطر و شامل پرسش اصلی تحقیق )

اختلاف نظر بر سر مفهوم بازاریابی انبوه زمانی شدت گرفت که کشورها بطور عملی خواستند تا بر اساس نگرش شان از بازار و مشتری به تحلیل های جدیدی از نیازهای آنها بپردازند (برودی وکویلو، ۲۰۰۸). برای همین منظور به استراتژی هایی روی آوردند که تا آن زمان توجه کمتری به آنها می­شد.

یک شرکت یا سازمان، جهت تحقق اهداف کلان و اهداف بازاریابی خود نیاز به برنامه ریزی بازاریابی دارد که یکی از ستاده های مهم این فرآیند، تدوین استراتژی های بازاریابی است. اجرای درست استراتژی های بازاریابی، بخش نهایی و ضامن موفقیت شرکت در امر بازاریابی است. نتایج پژوهش های مختلف در زمینه مدیریت استراتژیک نشان می­دهد شرکت هایی که از رویکرد استراتژی جهت رسیدن به یک مزیت رقابتی پایدار استفاده می­کنند، اغلب در مرحله اجرای استراتژی در سطوح مختلف سازمانی با مشکل مواجه می­شوند.(ممدوحی –هاشمی، 1387)

هم اکنون، کشور ما برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی گام های اساسی از جمله حذف تدریجی انحصار، ترویج رویکرد رقابتی در بازار، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت را پیش رو دارد. ( شیرکوند  ،1379)

این فرآیندها شرکت های ایرانی، به خصوص شرکت های صادرکننده را با فضایی رقابتی مواجه ساخته که بقا در آن، ساز و کارها، ابزارها و استراتژی های خاص خود را می­طلبد. از آن جمله، می­توان به  برنامه­ریزی استراتژیک بازاریابی و استفاده از استراتژی های بازاریابی جهت نیل به یک مزیت رقابتی پایدار اشاره کرد. به نظر می­رسد که استراتژی های بازاریابی، از جمله استراتژی های مفید و کارساز برای خلق مزیت رقابتی، باشند؛ هرچند که وجود سایر استراتژیهای وظیفه ای نیز لازم می­باشد.) سیدجوادین و آقازاده، (1383

در حال حاضر یکی از مسائل مهم کشور تاثیر استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی در میان مدیران اجرایی کشور می­باشد. نبودن یک برنامه ریزی صحیح  استراتژی  بازاریابی باعث می­شود که عملکرد کسب و کار بین المللی خدشه دار شود و وقفه ای عظیم برای رسیدن کشور به جایگاه ممتاز بیاندازد .نتایج حاصل از پژوهش های صورت گرفته در زمینه استراتژی بازاریابی حاکی از این مهم است که کشورها به تدریج دریافتند که در صورت استفاده مناسب از استراتژی بازاریابی، به مزیت رقابتی پایدار نایل خواهند آمد.

(وو و همکاران، 2010) یک برنامه استراتژیک بازاریابی ضروری به نظر می­رسد. مساله و پرسش اصلی این تحقیق این است که تاثیر  استراتژی بازاریابی بر عملکرد کسب و کار بین المللی چیست؟

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 13
حجم: 110 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *