دانلود پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار ویژه شرکت پیشگام


مقدمه

vاستراتژی های بازاریابی در مرحله رشد بازار برای یک شرکت پیشگام نسبت به یک شرکت پیرو متفاوت است. هدف اولیه یک شرکت پیشگام در یک بازار در حال رشد، حفظ سهم بازار برتر خود است. از دیدگاه بازاریابی، شرکت می باید دو وظیفه اصلی را در این مرحله انجام دهد:

ü1. حفظ مشتریان فعلی اش و ترغیب آنها به تکرار خرید از شرکت، یعنی وفادارکردن آنها؛

ü2. تحریک تقاضای گزینشی میان مشتریانی که دیرتر محصول جدید را می پذیرند از طریق مقابله مستقیم با محصولات رقابتی یا محصولات موجود و نیز از طریق موقعیت یابی متمایز در برابر محصولات رقابتی رقبا یا محصولات موجود.

qاستراتژی های مرحله رشد بازار خاص شرکت پیشگام

vاستراتژی دژ یا دفاع از موقعیت؛

vهجوم کاذب؛

vمقابله؛

vتوسعه بازار؛

vانقباض یا عقب نشینی استراتژیک.

qاستراتژی دژ یا دفاع از موقعیت

v این استراتژی ، تقریباً بخشی از تلاش های یک شرکت پیشگام جهت حفظ جایگاه خود در بازار است. با پشتیبانی و حمایت از جایگاه قوی ای که قبلاً کسب شده است، این شرکت می تواند رضایت مشتریان فعلی را بهبود بخشد و در همان حال جذابیت محصول جدیدش را برای مشتریان جدید با نیازها و مشخصات مشتریانی که زودتر محصول جدید را پذیرفته اند افزایش بدهد.

شامل عناوین زیر:

مقدمه
استراتژی های مرحله رشد بازار خاص شرکت پیشگام
استراتژی دژ یا دفاع از موقعیت
عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی دژ
استراتژی عوامل آمیخته بازاریابی برای استراتژی دژ
استراتژی مهاجم یا هجومی

این فایل پاورپوینت در 19 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *