دانلود طرح کسب و کار تولید قارچ خوراکی – 42 صفحه


دانلود طرح کسب و کار تولید قارچ خوراکی – 42 صفحه

طرح کسب و کار (Business Plan)

عنوان طرح تولید قارچ خوراکی

2- خلاصه مدیریتی / اجرایی

زمینه و موضوع اصلی کسب و کار خود را توصیف نمایید. مأموریت و اهداف اصلی شرکت شما چیست؟ فرصت‌های موجود در این کسب و کار و راهبردهای دستیابی به آنها کدامند؟ بازار هدف خود را به طور خلاصه تشریح نمایید.

موقعیت و جایگاه شما در آینده این کسب و کار و در میان رقبا چگونه خواهد بود؟ تیم کاری خود را معرفی نمایید. نوع کسب و کار (تولیدی، خدماتی، تجاری و ….) خود را مشخص نمائید. نوع مالکیت حقوقی آن را مشخص نمایید. سرمایه موردنیاز کسب‌وکار خود را از چه منابعی تأمین می‌کنید؟ اطلاعات مالی مهم از وضعیت گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده از قبیل درآمد، سودخالص، دارایی‌ها و تعداد و نوع سهام را مشخص نمایید.

مزرعه تولید قارچ خوراکی (اهورا)دارای تخصص درتولید قارچ های خوراکی میباشد.

محصول اصلی این مزرعه قارچ دکمه ای وصدفی می باشد که درآینده نچندان دوربه  

تولید قارچ کنسرو شده وترشی قارچ دست پیدا می کند که تولیدوعرضه این دومحصول میتواند جایگاه خوبی دربازارپیداکند.این مزرعه دارای 3 پرسنل تمام وقت است.بازار هدف عرضه ما درحال حاضربازارشهرتهران وحومه آن است که درآینده نچندان دوربه بازارداخل کشوروسعت پیدا میکند.کارکنان این مزرعه دراین راستااند که بسته بندی تولیدکنند که عمرمفید محصول را افزایش دهد.

3- تجزیه و تحلیل صنعت

الف تجزیه و تحلیل محیطی

محیط کسب و کار

آیا خدمات لازم به منظور پشتیبانی عملیات تولید در منطقه وجود دارد؟ (دفاتر حقوقی، عرضه کنندگان مواد مصرفی و ….) آیا خدمات و زیربنای مناسب برای کارکنان و خانواده‌های آنها وجود دارد؟ (محل اسکان، فروشگاه، مدرسه و بیمارستان) چه روش‌های حمل و نقلی در دسترس است؟ آیا محل استقرار کسب و کار شما از نظر ضوابط زیست محیطی مناسب است؟

 

برای جا بجایی محصول تولید شده ازاتومبیل استفاده می شود.محل استقرار مزرعه خارج از شهر بوده وبا ضوابط زیست محیطی سنخیت دارد.

 

(اعتقادات مذهبی، فرهنگ مصرف، آداب و رسوم)

آیا با فرهنگ (ارزش‌ها، باورها، اعتقادات مذهبی، فرهنگ مصرف) منطقه‌ای که کسب و کار شما در آن قرار دارد آشنایی دارید؟ آیا فرهنگ منطقه، کالاهای تولید شده / خدمات ارائه شده شما را می‌پذیرد؟ آیا فرهنگ منطقه مانع ایجاد،‌ توسعه و ترویج بخش‌هایی از کسب و کار شما می‌شود؟ بررسی نمایید. آیا می‌توانید بدون درنظر گرفتن موانع فرهنگی موجود، کسب و کار خود را راه‌انداز نمایید؟

 

فرهنگ این مواد غذایی عمدتا در غذاهای فست فود بکار می رود اما شرکت در نظر دارد باتولید تورشی قارچ و قارچ کنسرو شده مصرف این مواد غنی از پروتئین را درفرهنگ مصرف خانواده افزایش دهد.

 

تغییرات جمعیتی

تغییرات جمعیتی مانند اندازه جمعیت، توزیع، ترکیب، اشتغال، سطح تحصیلات و درآمد آحاد جمعیتی چه تأثیری بر کسب و کار شما دارد؟ آیا تأثیر چالش‌های جمعیتی ایران مانند تراکم زیاد جمیت در سنین جوانی، مهاجرت و اشتغال را بررسی نموده‌اید؟ تغییرات جمعیتی چه فرصت‌ها و مخاطراتی را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت؟ باارزیابی وبررسی که شرکت انجام داده است تغییرات جمعیتی به تولید قارچ خوراکی تاثیری ندارد.

 

ب تجزیه و تحلیل بازار

اندازه بازار و نرخ

اندازه بازار و نرخ رشد بازار را مشخص نمایید. تخمین ها و براوردهای رشد را با استفاده از عواملی همچون روند صنعت، تأثیر فناوری‌های جدید، روندهای اقتصادی، اجتماعی، سیاست‌های دولت و نیازهای مشتریان انجام دهید.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 42
حجم: 343 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *