دانلود طراحی آموزشی ریاضی – ضرب
مشخصات کلی: نام درس: ریاضی موضوع درس: ضرب پایه: سوم
نام مقطع: ابتدایی نام آموزشگاه: ———— تعداد دانش آموزان: 18 نفر
مدت جلسه: 45 دقیقه تاریخ اجرا: نام و نام خانوادگی آموزگار: ———-
اهداف کلی:
دانش آموزان با ضرب و مفهوم آن و نماد و حاصل ضرب های اساسی آشنا می شوند.
اهداف جزئی:
با چگونگی درست کردن دسته های مساوی از اشیا و اشکال آشنا می شوند.
- با نماد ضرب و تساوی ضرب آشنا می شوند.
- با حاصل ضرب های اساسی از طریق دسته های مساوی آشنا می شوند.
- در کار گروهی به عقاید یکدیگر احترام می گذارند.
- به درست کردن دسته های مساوی و گفتن ضرب های مربوط به هر دسته علاقه نشان می دهند.
اهداف رفتاری: دانش آموزان در پایان درس باید بتوانند:
- دسته های مساوی درست کنند.
- برای دسته های مساوی با عبارت فارسی تساوی ضرب بگویند.
- تساوی ضرب و نماد ضرب را به کار ببرند.
- حاصل ضرب هر یک از دسته های مساوی اشکال و اشیا را بگویند.
- در جدول حاصل ضربی اشکال داده شده که حاصل ضرب به شمار می آیند رنگ آمیزی کنند.
- دانش آموزان دسته های مساوی را تشخیص می دهند.
- ضرب را به صورت عبارت فارسی برای هر دسته مساوی بیان می کنند.
- حاصا ضرب هر یک از دسته های مساوی را تشخیص می دهند.
- دانش آموزان با دقت به سخنان معلم و هم کلاسی ها گوش می دهند
- با اشتیاق و علاقه فعالیت های فردی و گروهی را انجام می دهند.
ارزشیابی تشخیص (مدت 5 دقیق)
- با توجه به اشکال بگویید چند دسته مساوی می بینید؟
- عبارت مربوط به دسته های مساوی را می گویند؟
- دسته های مساوی اشکال را نشان می دهند؟
وسایل و مواد آموزشی مورد نیاز:
دانش آموزان،کتاب درسی، تخته کلاس، گچ و کاغذ رنگی، نی، مداد رنگی، کتاب، تصاویر و اشکال و اشیا، تابلوی مغناطیسی ضرب آهن ربایی، بادکنک.
فرمت فایل: Word (قابل ویرایش) |
تعداد صفحات: 9 |
حجم: 47.9 کیلوبایت |