دانلود فردگرایی، اغراق و ضعف: سه مسئله فرهنگ از منظر زیمل


دانلود فردگرایی، اغراق و ضعف: سه مسئله فرهنگ از منظر زیمل

فردگرایی، اغراق و ضعف: سه مسئله فرهنگ از منظر زیمل

بیرجیتا ریدلمن

ترجمه مژگان عظیمی هاشمی

چهارچوب مرجع سه گانه:

ارتباط بین فرهنگ و فرد موضوع اساسی تحقیق در رشته جامعهشناسی فرهنگ است. این مسئله به گفتمان جامعه شناختی در هیئت تئوریکی و معنایی متفاوت وارد شده است. یک پیامد آن میزان مفهوم سازیهای متناقض و مکملی است که تولید شده است. مثال برجسته آن دیدگاه مارگرت آرچر ( ١٩٨٨ ) است.

او ارتباط بین عامل و فرهنگ را در اصطلاحات نظاممند مفهوم سازی کرده و آن را بر اساس یک ره یافت بر عامل انسانی (یا سطح اجتماعی فرهنگی) و هم (CS) دوگانه اختیار میکند. او هم تأثیر نظام فرهنگی تأثیر کنشگران انسانی بر نظام فرهنگی را بررسی مینماید. اساس دوگرایی تحلیلی به او این اجازه را می دهد که بین سه مسئله متفاوت تمایز قائل شود.

اولین آن در ارتباط با این این سئوال است که چگونه انسان فرهنگ را میسازد. نظام فرهنگی به عنوان آنچه که از سطح نظام اجتماعی فرهنگی ناشی شده، تحلیل میشود و عاملهای انسانی به عنوان سازندگان نظام فرهنگی تلقی میشوند.

مسئله دوم در ارتباط با بحث تغییرات دراز مدت است. آرچر نشان میدهد که چگونه نظام فرهنگی پس از اینکه خود تنظیم شد سطح اجتماعی و فرهنگی و کنشهایی را که به نسلهای بعدی مردم بازمیگردد، متاثر می سازد. نظامهای فرهنگی که از خالقان بیواسطه آنها مستقل شدهاند نوبت به تاثیر آنها بر نسلهای بعدی به عنوان دریافت کنندگان محصولات فرهنگی آفریده شده توسط نسلهای قبل، است.

( مطرح میشود در ارتباط با مسئله تغییر فرهنگی است: : سومین سوال که بوسیله آرچر ) ١٩٨٨

چگونه انجام دادن موضوعات جدید به نظام فرهنگی وارد می شود (چگونه هستند) و افراد قبلی … نشان میدهند؟ عوامل انسانی به عنوان ایجاد کنندگان فرهنگ مجددًا مفهومسازی میشوند اما درمقابل مسئله اول، هم اکنون آن تغییرات فرهنگی مورد تأکید قرار میگیرند که بوسیله عوامل انسانی تولید شده و موضوعات فرهنگی جدید را به آنچه که قبلا ایجاد شده و نظام فرهنگی اجتماعی مستقل شده و به جای افراد قبلی است، اضافه مینماید. این مسئله بنابراین موجب کاوشی بر برخوردی که عوامل انسانی با نظام فرهنگی در نقش آنها با عنوان تغییر دهندگان فرهنگی دارند، میشود. این سه مسئله جامعه شناسی فرهنگ بوسیله آرچر در یک چهارچوب مرجع سه گانه قرار میگیرد.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 12
حجم: 37 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *