دانلود پاورپوینت تاریخچه و بررسی آمستردام


آمستردام بزرگترین شهر و پایتخت هلند است.نام آن از Amstelredamme  مشتق گرفته شده است ،که نشان دهنده ی مبدا شکل گیری شهر(یک سد در رودخانه ی آمستل) می باشد.

در سال 1240 بر روی رودخانه ی آمستل سدی بنا شد که دو منطقه دامراک و رادین را به صورت لنگرگاه هایی در آورد.خاکریز های شرق و غرب این سد که بوسیله خاک های حفاری شده سد از سطح سیلابگیر بالاتر  آمده بودند ، دو خیابان اصلی دهکده ماهیگیری موجود،یعنی خیابان وارموسترات در شرق و نئوندیک در  غرب  را به وجود آوردند.

جرالد برک معتقد است که مرتفع بودن این دو خیابان به نسبت خیابان های اطراف خود دلیلی بر این مدعاست که در قرن سیزدهم میلادی آمستردام دهکده ای ماهیگیری بیش نبود،در حالیکه لیدن ، دلفت و  هارلم از شهرهای بزرگتر و مهمتر هلند محسوب می شدند.

(جیمز موریس،1374:252)

شهر آمستردام بهترین نمونه ی فرم خاص شهر های هلند است:در اینجا سدی بر روی رودخانه زده شده ، و جریان رودخانه از طریق کانال هایی به دریا متصل شده است.بخش سفلی رودخانه به صورت یک لنگرگاه داخلی،و بخش علیای رودخانه در حد فاصل میان سد و کانال های ارتباطی ، به صورت بندری خارجی عمل می کند.به گفته ی جرالدبرگ خاکریز هایی که برای ایجاد کانال های ارتباطی ساخته شده اند،خطوط اصلی ارتباط را به وجود آورده و بر این خاکریز ها ساختمان های مهمی چون انبار ها و دفاتر تجاری بنا شده اند.

(جیمز موریس،1374:251)

 

فهرست مطالب:

نام گذاری و نحوه ی شکل گیری شهر

دیدنی های شهر

گسترش و رونق گرفتن شهر

نحوه ی ساخت و ساز

بازسازی ها پس از جنگ جهانی

طرح سه کانال

منابع

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 18
حجم: 14.7 مگابایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *