دانلود پروژه تجارت الکترونیک


دانلود پروژه تجارت الکترونیک

فهرست مطالب

عنوان                                                       صفحه

بخش اول:تجارت الکترونیک

مفاهیم بنیادی در تجارت الکترونیک 4

افزایش نرخ تبدیل در تجارت الکترونیک 4

امکان جستجوی داخلی 7

ساده سازی کنید 7

بازاریابی تجارت الکترونیک : کالاهای سخت و کالاهی نرم 8

بازار یابی الکترونیکی 9

تدوین استراتژی 9

موتور های جستجوگر 10

محافظت از رتبه در موتورهای جستجو 11

پست الکترونیک 12

ده نکته برای موفقیت در بازار یابی الکترونیکی بوسیله پست الکترونیکی 13

تبلیغات اینترنتی 15

بازاریابی ویروسی 15

شش روش بازاریابی الکترونیکی بدون استفاده از موتورهای جستجو 16

انتشار مقاله 16

وبلاگ 16

پست الکترونیک 17

بازار یابی ویروسی 17

تبادل لینک 17

گروههای خبری 18

تاثیر اینترنت بر بازاریابی سنتی 18

نقش کارت های اعتباری به عنوان ابزارهای تجارت الکترونیک 23

امضای دیجیتال چیست 30

موضوع اشتغال در تجارت الکترونیک 37

مبارزه با نرخ بیکاری در کشور 38

آموزش 38

آشنایی با حقوق تجارت الکترونیکی 39

بخش دوم

آموزش سایت خرید و فروش طلا 44

منابع و ماخذ 49

مفاهیم بنیادی تجارت الکترونیک

تعریف

تعریف های مختلفی می توان برای تجارت الکترونیک در نظر گرفت، اما دو تا از این تعاریف از بقیه معمول تر می باشد. در تعریف اول ، هر نوع تجارتی که از طریق رابط الکترونیکی مانند تلویزیون، فکس و یا اینترنت انجام می شود، جزء تجارت الکترونیک به حساب می آید. دو رسانه اول )تلویزیون و فک(مدت مدیدی است که در تجارت استفاده می شود و جنبه های مختلف آن بر همگان مشخص است. اما رسانه سوم) اینترنت (به نوعی معادله را تغییر داده، به این لحاظ که تجارت،مدیریت داده ها و امنیت مبادله با هم و یکجا باید مورد بررسی قرار گیرد. اما تعریف دوم و کلی تر تجارت الکترونیک که برای کاربران اینترنت مناسب تر می باشد از این قرار است: تجارت الکترونیک مجموعه ارتباطات، مدیریت اطلاعات و قابلیت های امنیتی است که به سازمانها اجازه می دهد که اطلاعات مربوط به فروش و خدمات و کالاها را با هم رد و بدل کنند.

تجارت الکترونیک مجموعه ارتباطات، مدیریت اطلاعات و قابلیت های امنیتی است کهبه سازمانها اجازه می دهد کهاطلاعات مربوط به فروش و خدمات و کالاها را با هم رد و بدل کنند.

در تجارت سنتی، وقتی که طرفین با یک زبان گفتاری صحبت می کردند، توانایی برقراری ارتباط را با هم داشتند. اما در تجارت الکترونیک، طرفین باید با زبان دیجیتالی یکسان با هم به گفتگو بنشینند. این زبان دیجیتالی، باعث می شود که سیستم های درگیر در مبادله تجاری قابلیت به اشتراک گذاری و رد و بدل کردن اطلاعات را داشته باشند و همدیگر را ارزیابی کنند. امنیت ارتباط در تجارت الکترونیک نکته بسیار مهمی می باشد، زیرا که بر خلاف تجارت سنتی، خریدار و فروشنده همدیگر را در هنگام مبادله تجاری نمی بینند و مکانیزمی برای شناسایی منبع اطلاعات و گارانتی صحت اطلاعات در هنگام جا بجایی وحفاظت اطلاعات باید پایه گذاری شود. تجارت الکترونیک بسیاری از سرویس های تجاری را مانند پست الکترونیک، دایرکتوری های آنلاین، سیستم های سفارش و پشتیبانی و حمل و نقل، مدیریت اطلاعات و کنترل موجودی را به صورتی اتومات به هم متصل می کند. بنابراین وجود استاندارد هایی برای تولید کنندگان نرم افزار که قابلیت ارتباط بین نرم افزار هایی که از شرکت های مختلف هستند ضروریست. یسیون اروپایی در سال ۱۹۹۷ آن را به شکل زیر تعریف نموده است:

وزارت صنایع و تجارت بین المللی ژاپن گفته است:

تجارت الکترونیکی که تا چندی قبل به تعداد معینی از شرکتها محدود می گردید در حال ورود به عصر جدیدی است که در آن تعداد زیادی از اشخاص گمنام مصرف کنندگان در شبکه حضور دارند. به علاوه, محتوای آن از حیطه مبادله داده های مربوط به سفارش دادن یا قبول سفارش فراتر رفته و فعالیتهای عمومی تجاری از قبیل تبلیغات, آگهی, مذاکرات, قراردادها و تسویه حسابها را نیز در بر گرفته است“. مجموعه تعاریف ارایه شده می توان نتیجه گیری نمود که زمینه های کاربرد تجارت الکترونیکی بسیار گسترده تر از مبادله کالا,خدمات و وجوه است و در تعریف آن و تبیین سیاستهای مورد نظر باید علاوه بر کاربردهای بالفعل به کاربردهای بالقوه آن نیزتجوه داشت.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 49
حجم: 1.37 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *