مراحل کلی جهت دریافت پایان کار ساختمان


مراحل کلی جهت دریافت پایان ساختمان
1- ارائه مدارک لازم: کارت شناسایی ، فیش نوسازی سال جاری
2- تکمیل فرم شماره 7 جهت پایان ساختمانتوسط مهندس ناظر
3-اخذ نوبت بازدید مالک
4- بازدید توسط مامور فنی منطقه و ارائه گزارش
5- بررسی گزارش مامور فنی توسط مسئول شهرسازی منطقه صدور دستور محاسبه
6-کنترل زیر بنا توسط محاسب با توجه به گزارش مامور فنی و سابقه ( پروانه ساختمان) از نظر اضافه متراژ و کسری پارکینگ
7- در صورت تائید محاسب مجددا بررسی مسئول شهرسازی و در صورت نیاز رضایت مجاورین و یا بر طرف نمودن موارد خلاف از قبیل مشرف بودن نسبت به مجاورین ، اضافه ارتفاع ، اضافه قدپای طرفین جهت صدور تائید پایان ساختمان
تبصره : در صورتی که ساختمان اضافه بنای مازاد بر پروانه ساختمان داشته باشد ارسال به کمسیون ماده صد و پس از تعیین شدن جریمه و یا صدور رای رفع خلاف بقیه مراحل اجرا می گردد.
8- تهیه پیش نویس پایان ساختمان( واحد تشکیل پرونده)
تبصره 1: در صورتی که پلاک بیشتر از 4 سقف و بیشتر باشد به اخذ تائید از واحد : 1- آتش نشانی 2- ایستایی معاونت شهرسازی دارد که استعلام آن توسط واحد تشکیل پرونده انجام می گیرد( فرمهای 18 و 20 توسط شهرداری )
تبصره 2: در صورتی که در محدوده مسکونی با ارزش تاریخی قرارداد نیاز به تائید سازمان میراث فرهنگی می باشد( استعلام فرم شماره 13 توسط شهرداری)
9- تکمیل برگ گواهی پایان ساختمان در پروانه ساختمان
10- امضاء توسط معاون شهرسازی – شهردار( معاون مالی – اداری)-محاسب – پیش نویس گیرنده
11- ممهور شدن به مهر شهرداری توسط دبیر خانه

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *