دانلود رایگان نمونه کارآموزی معماری – ساختمان

شبنه

روش ایزوگام کاری در ساختمان

برای ایزوگام بام ساختمان بعد از پرکردن و دو غاب ریزی سطح بام و همسطح کردن پشت بام ما ابتدا با ماسه به صورت یک لایه ماسه سیمان را روی بام پهن می کنیم و بعد از اینکه ماسه سیمان  خشک شد ما ایزوگام را از طریق حرارت آن را بر روی بام می چسبانیم .

در ضمن باید قبل از ایزوگام کاری پشت بام تمیز و خشک باشد که ایزوگام کاری خیلی خوب انجام شود و باید لایه های ایزوگام هم ده سانتی متر روی هم قرار گیرند . که از نفوذ آب به داخل جلوگیری شود .

یک شنبه-دو شنبه- سه شنبه

روش کار کردن یا سنگ کاری در راهرو ها و قسمت های پایین حال و پذیرایی :‌ابتدا دیوار ها را تمیز کرده وسپس یک ردیف سنگ   را به صورت تراز در سطح زمین روی دیوار با فاصله 2 تا 3 سانتی متر با مقداری گچ می چسبانیم سپس مابین دیوار و سنگ را با ملات ماسه نرم پر می کنیم ( به صورت دوغاب ) و بعد از اینکه ملات کارشده کمی خشک شد و ردیف  دوم سنگ را روی ردیف اول قرار می دهیم و دوباره با مقداری گچ سنگ ها را به طور موقت سفت می کنیم . دو باره با ملات ماسه و سیمان به صورت دوغاب پشت سنگ ها را پر می کنیم و این کار را تا آخر یا پایان کار ادامه می دهیم و بعد از اتمام کار و سفت شدن سنگ ها با مقداری آب و یک پارچه گچ روی سنگ ها را تمییز می کنیم .این بود روش کار با سنگ در بناها . امروز سنگ کاری را در داخل وزیر پله ها کار کردیم و روش کا مثل سنگ کاری که توضیح داده شد انجام می شود .

چهار شنبه پنج شنبه  در این تاریخ سنگ کاری دیوارهای سالن همکف یک مدرسه انجام شد .

شنبه و یک شنبه

در این ساعت روش نصب لوله های تاسیسات حرارتی و برودتی را فقط مهندس برایم توضیح داد که جنس لوله های استفاه شده در تاسیسات حرارتی و برودتی از کربن استیل است که در زیر این لوله ها لوله دیگری وصل می شود که ارتفاع داشته باشد از سطح زمین پس برای جلوگیری از حدر رفتن انرژی و گرما دور لوله ها را با پشم شیشه عایق بندی می کنند .

ادامه سنگ کاری دیوارهای سالن انجام شد

سه شنبه 28- چهار شنبه –

روش قرار دادن دستگاه هایی مثل چیلر

ابتدا دستگاه مورد نظر با چرثقیل بر روی پشت پشت بام قرار می دهند و با دور بین نیوو آن را تراز می کنند و برای سفت شدن تکان نخوردن این دستگاه پایه های آن را با ماده ای به نام گروت بر روی پشت بام سفت می کنند .

پنچ شنبه

بازدید از سنگ کاری دیوار های سالن همکف ساختمان و دقت کردن بر چگونگی کار کردن سنگ های کار شده

شنبه

بازدید از سنگ کاری دیوارهای سالن همکف ساختمان برای چندین بار .

یک شنبه

روش قرار گیری و نصب نرده هایی در طبقه اول ساختمان

امروز مهندس ما را به جایی برد که در آنجا نرده ها را نصب می کردن که جنس نرده های استفاده شده در آنجا از فولاد بود و با جوش دادن به هم متصل می کردن و برای جلوگیری از تیزی و خشن بودن جای جوشکاری آن قسمت را با سنگ فرز صاف می کردند و پایه ها را به فاصله 100 سانتی متر که یک متر باشد از یکدیگر قرار میداند.

و ارتفاع نرده های کار شده نیز 90 سانتی متر می باشد که در آنجا انجام می شد.

دو شنبه سه شنبه امروز ما به ساختمان مورد نظر رفتیم برای سنگ کاری کف و دور ساختمان و روش کار . ابتدا سنگ های آذرین که به صورت شیشه ای می باشد و از مقاومت بالایی هم برخوردارند در انجا استفاده می شد که سنگ های مورد نظر را بر روی ماسه قرار می دادند و با استفاده از پتک این سنگها را سفت می کردند که تکان نخورند .

چهار شنبه

امروز کارهای اتوکدی نقشه ها را با کامپیوتر انجام دادیم مثل ستونها و فنداسیون و نقشه های کلی و جزئیات آنها .

پنچ شنبه

امروز کار نرده های طبق اول به پایان می رسد یعنی اینکه نرده کاری تمام و به اتمام رسید و مهندسی از پیشرفت کار راضی بود . وبعد ما به دفتر ایشان رفتیم و کارهای مانده بود را انجام دادیم مثل ترسیم نقشه ها با اتوکد

شنبه

ادامه سنگ کاری پله ها انجام شد که سنگ های کف پله ها سه تا پنج سانتی متر ضخامت دارند وسنگهای پیشانی یا بفل پله های سه سانتی متر ضخامت دارند برای اطلاع بیشتر می باشد و مابقی روز را به دفتر مهندسی رفتیم .

در این تاریخ در دفتر مهندسی بودیم و کارهای عقب افتاده را انجام می دادیم .

سنگ کاری پله ها که هنوز به پایان نرسیده اند و شخصی که این سنگ را کار می کرد می گفت که باید تیزی لبه های قبل از اینکه نصب شوند گرفته شوند که بعد این کار به آسانی انجام نخواهد شد و باید اول تیزی سنگها گرفته شود و بعد کار شود .

یک شنبه

هواکش جهت تهویه هوا در ساختمان

برای اینکه هوای داخل چاهها خارج شود می توانیم از لوله های ایرانیت و یا مشابه آن با قطر 15 تا 20 سانتی متر استفاده کرد به صورت عمودی

و باید این لوله ها از سطح پشت بام بالاتر باشند تا هواکش ها به هوای آزاد راه داشته باشند . کلاهک های فلزی که فرفره نام دارند بر سرایر لوله ها نصب می شوند . که در اثر وزش باد این کلاهک ها می پرنند و هوای مرطوب و بدرا به بیرون هدایت می کنند .

یک شنبه امروز هم مثل روزهای قبل کارهای عقب افتاده ساختمانها مثل ترسیمات پلانها را با اتوکد انجام دادیم

دو شنبه

روش نصب کانالهای تاسیسات که از طریق آنها تهویه مطبوع هوا انجام می شود . نوع این کانالها به ازورق گالوانیزه می باشد را با استفاده از پیچ روی پایه ها سفت و محکم می شوند تمام سوراخ خای ( روزنه ها ) آن با استفاده از نوارهای پلاستیکی بسته می شوند .

سه شنبه

سنگ کاری نمای جنوبی ساختمان که از سنگ های خوب و مناسب استفاده شده است . کار می شد که ما در آنجا بودیم و به بنا کمک می کردیم و از تجربیات بنا استفاده کردیم .

چهار شنبه- شنبه

در این روزها ما در دفتر مهندسی بودیم که در روز چهار شنبه شخصی آمد برای تغییر دکراسیون خانه اش که من به همراه مهندس حاضر در آنجا جناب آقای برغمدی توانستیم یک دکراسیون مناسب را برای ایشان درآوریدم و او از طرح ما خوشش آمد و پسندید ولی در روز شنبه کارهای دفتری را انجام می دادیم که من تنها در دفتر مهندسی بودم .

یکشنبه

امروز کاربخصوصی انجام نشده فقط با مراجعه کنندگان در راجع با ساخت و سازها و کیفیت کارهای انجام شده سؤالاتی کردیم و آنها تقریباً راضی بودند. و با رضایت جواب ما را دادند . و ما هم به کار خود امیدوار شدیم .

دو شنبه

امروز دیوارهای باغچه ها را سنگ کاری و سیمان کاری می کنند . که داخل باغچه ها را با ماسه و سیمان و بیرون آن را با استفاده از سنگ های تزئینی سنگ کاری می کنند .

دو شنبه چگونه فاضلاب ها را هدایت کنیم مسیر مورد نظر :

برای جلوگیری از آبلودگی محیط زندگی و جمع آوری و هدایت فاضلاب ساختمان به محل دفع باید لوله کشی انجام شود و باید از کمترین طول لوله در نظر گرفته شود . و همچنین برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها و دفع ناقص فاضلاب تدابیری هم پیش بینی شود که می توان از لوله هایی با قطر مناسب ، شیب بندی مناسب لوله ها و استفاده از و مصاله های (زانو ، سه راه و… ) 45 درجه اشاره کرد .

و برای هدایت گازهای زائد لوله ای را به صورت قائم تا بالا بام امتداد می دهند و علت دیگر نصب لوله هواکش برابر کرده و فشار داخل لوله های فاضلاب و فشار هوای آزاد است .

و لوله هایی را هم به صورت افقی قرار می دهند که به درون مخزن لوله اصلی تخلیه می شود . باید به اتصال 45 درجه و لوله ها اصلی و فرعی هم دقت داشته باشیم .

سه شنبه ادامه ساخت باغچه ها و محوطه سازی ساختمان

روش نصب درها .

معمولاً درب ها را از چوب می سازند در اینجا هم از چوب استفاده شده است که ابتدا سطح درها را با سیمان می کشند و بتونه کاری می کنند و سپس درها مورد نظر را رنگ می کنند و بعد از خشک شدن آنها را در جای خودشان قرار می دهند .

سه شنبه روش نصب دریچه های آب

ابتدا محل مورد نظر را که کنتور آنجا قرار دارد را به صورت مستطیلی شکل درآورده  سپس با آجر تا سطح زمین پیش می آوریم که در قسمت بالا به صورت جمع یا گلوی درآید و بعد با ملات ماسه و سیمان در پوش را که از چدن ساخته شده است را قرار داده و محکم می کنیم.

چهار شنبه

جوشکاری و نصب حفاظ نورگیر و رنگ کردن آن

ابتدا حفاظ را زد زنگ می زنند و بعد درجای مورد نظر جوش می دهند و بعد با فرز تیزی آن را می گیرند و بعد رنگ می کنند .

چهار شنبه داخل پارکینگ را سیمان کردند .

با استفاده از ملات ماسه و سیمان که جنس سیمان آن از نوع سیمان سفید می باشد را سیمان کاری می کنند برای زیبائی و جلوگیری از تیرگی

پنج شنبه

روش کاشی کاری و مواد و مصالح مورد استفاده آن :

اجرای کاشی کاری به وسیله ملات ماسه و سیمان و یا دوقاب ماسیه میان انجام می شود . خاک رس نرم را به حالت خمیری درآورده و از این خمیر برای نگهداشتن کاشی استفاده می شود و اما برای ساختن ملات دوغاب ماسه و سیمان ماسه پرسیلت را که ( ریز دانها فراوان در ماسه ) دارد به نسبت پنچ پیمانه ماسه و یک پیمانه سیمان مخلوط کرده سپس با اضافه کردن آب در ظرف دو غاب ماسه سیمان به دست می آید .

اما اجرای نصب کاشی کاری‌:

نصب اولین کاشی از نبش دیوار با استفاده از ماهیچه گذاری گل رسی در لبه کاشی و یخ سازی گل به دیوار صورت می گیرد که این کار سبب  ایستایی واستقرار کاشی می شود سپس با استفاده از تراز کاشی را شاقول و قائم می سازیم و قطعات بعدی کاشی با رعایت گونیا بودن و با استفاده از روش فتیله گذاری گل رس در کنار هم قرار گرفته و کار تا انتهای رجهای دنبال می شود .

و اگر کاشیها عقب و یا جلو باشند با فشار دادن و یا جلوراندن فیتله گل آنها یکباد می کنیم . بنابه اصول ذکر شده در رجهای  بعدی را با شاقول کردن کاشی نبشی و انتهایی و سپس شمشه گذاری و کنترل قطعات و دو غاب ریزی تا اتهای دیوارانجام می گیرد .

و در پایان کار بندکشی و تمیز کردن کاشیکاری انجام می شود .

پس از خود گیری ملات کاشیکاری سطح کاشی کاری را تمیز می کنیم .

سپس به وسیله ملات شل که از پودر سنگ و سیمان سفید به نسبت (3به 1 )‌تهیه می شود . بندهای کاشی کاری را پر می کنیم و بعد تمیز کردن سطوح کاشی کاری و بندها را انجام می دهیم

شنبه ادامه کاشی کاری را شروع کردیم و بعد یک ساعت مانده بود به ظهر ما به دفتر مهندسی رفتیم .

دو شنبه و سه شنبه

اجرای موزاییک فرش در ساختمان

نحوه اجرای موزیک فروشی در ساختمان : ملات زیر موزایک از ملاتعای ماسه آهک و سیمان با تارد ) و ماسه و سیمان استفاده می شود .

برای شروع موزاییک فرشی در ناحیه سه گنج داخل دیوار به اندازه استقرار یک موازییک به ضخامت حدود 3 سانتیمتر ملات چینی می کنیم . موازیک را روی ملات قرار می دهیم و با زدن چکش لاستیکی موزاییک را در ملات نشت می دهیم و پس با تراز کردن موزاییک دلیل را در جهت چپ و راست از دو جهت ، زمینه دلیل گذاری را فراهم می کنیک بنابه اندازه داده شده موازیک دلیل را در جهت دیگر کار می گذاریم و به وسیع شیشه و گزاردن تراز بر سطح شیشه موزاییک دوم را با موزاییک اول تراز می کنیم . و بعد به همین گونه که کار شد ادامه می دهیم تا اتمام کار راش باید فاصله بندی های موزاییک حدود 5 میلیمتر باشد برای دوغاب ریزی

پنج شنبه – شنبه

چگونه خاک گچ کاری می کنیم

ابتدا دیوار مورد نظر را کرم بندی می کنیم برای تراز شدن سطح دیوار سپس بعد از کرم بندی شمشه را بر سطح کرم می کشیم که ملات اضافی بریزد سپس یک نفر خاک گچ آماده را به کنار نفر دوم می آورد و نفر دوم خاک و گچ را برداشته و بر روی دیوار می چسباند بعد با شمشه اضافی های خاک گچ را می گیرد برای همسطح شدن دیوار است این کار را تا پایان کار انجام می شود .

دوشنبه

گچ کاری روی دیوار ساخمان

ابتدا گچ را الک می کنند و بعد از الک کردن گچ را با اب مخلوط می کنند طوری که به صورت پاشان روی آب بریزد سپس گچ را برداشته و بر روی ماله می گزارد و بر روی دیوار می کشند وقتی که گچ تمام شد با استفاده از گچ کشته که به حالت خمیری نرم درآمده است بر روی گچ کارشده کشیده می شود تا قسمت های خشن گچ کاری از بین برود . و درضمن نباید گچ کشته زیاد روی هم زده شود چون باعث ترک خوردگی می شود

و اما در دفتر مهندسی چه کارهایی انجام دادیم یا اینکه انجام گرفت

1- آشنایی با نقشه های سازه تاسیسات مکانیکی و برقی و بهداشتی .

2- آشنایی با نحوه برخورد با کارفرما و ناظروکارگران و کادر اداری

3- آشنایی به قوانین کار و اشتغال در دفتر مهندسی

4-صحبت کردن با افراد متشخصی و کسب اطلاعات بیشتر و مفید انها

5- کار کردن با نرم افزار اتوکد در دفتر مهندسی

و در پایان کار باید یک معمار بتواند بر نرم افزارهای اتوکد و طراحی ترسیم پلان تسلط داشته باشد و یک معمار باید بتواند مواد و مصالح و تجهیزات و تاسیساتی و نقشه های اجرایی خوب را بشناسد و آشنایی داشته باشد . و یک معمار باید بتواند کار دفتری را هم انجام دهد .

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 26
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 1.94 مگابایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.