از دهه 1940 توجه به کاربرد انواع الیاف و مواد در ساخت کامپوزیت های سیمانی آغاز گردید و طی سالیان گذشته با دستیابی بشر به فناوریهای نوین درصنعت ساختمان، توسعه ای روز افزون یافت .

حدود سالهای1970 کارخانه های مختلفی درجهان اقدام به تولید تخته های سیمانی باتراشهای چوب نمودندکه امروزه محصولات تولیدی در این زمینه می تواند کلیه استانداردها و ضوابط لازم در صنعت ساختمان را تامین نماید و تخته های سیمانی تولیدشده قابل استفاده در انواع کاربری ها و شرایط اقلیمی مختلف می باشد . ازجمله کاربردهای آن می توان به احداث دیوارهای داخلی ، خارجی ، نما و پوشش بام اشاره نمود .

اجزای اصلی تشکیل دهنده این نوع از تخته سیمانی ، سیمان ، آب و تراشه های چوب و مواد افزودنی مناسب می باشد . همچنین وجود مواد افزودنی مختلف سبب می شود تا چسبندگی و پیوستگی این اجزا با یکدیگر بیشترشده و امکان ایجاد یک کامپوزیت مناسب برای کاربریهای مختلف درصنعت ساختمان را ایجاد نمایند .

تخته های سیمانی باکنترل کیفیت بالا درکارخانه تولید و به محل کارگاه انتقال داده می شوند . برای زیرسازی تخته های سیمانی می توان از پروفیل های فلزی از نوع فولاد سرد نورد شده استفاده نمود و تخته ها را با اتصال پیچ یا پرچ به زیرسازی متصل نمود . فضای بین دو تخته سیمانی در دیوارهای خارجی متناسب با نوع کاربری و شرایط محیطی نیز معمول با انواع عایقهای معدنی و پلیمری پر می شود .

 

فهرست مطالب اسلایدها :

تخته های سیمانی با

روکش های چوبی

درس مصالح ساختمانی

مقدمه

مهمترین ویژگی های این محصول

الزامات تخته های سیمانی با تراشه های چوب

صفحات سیمانی با تراشه های چوب

(Cement Bonded Particle Board)

جدول مشخصات فیزیکی و مکانیکی صفحات سیمانی