دانلود مقاله حسابداری عملکرد مدیریت، چالشها و راهکارها


دانلود مقاله حسابداری عملکرد مدیریت، چالشها و راهکارها

تفاوت مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد

مدیریت عملکرد در الگوی سنتی اداره، هم در حوزه عملکرد فردی وهم عملکرد سازمانی بسیار نارسایود، معیارهای مورداستفاده در آن موردی و نسبت به روش معین واصولی فاصله زیادی داشتند. هر چند که اندازه گیری عملکرد در بخش عمومی مشکل تراز بخش

خصوصی است با این وجود چون تصور میشد که سازمان بوروکراتیک خواه ناخواه نتایج مطلوب به بار می آورد، ارزیابی برنامه ها و اشخاص به شکل غیر مستمرونا کافی ویی نتیجه صورت میگرفت.

در مورد تقدیر یاسرزنش و نگرانی نسبت به عملکرد، دغدغه ای وجود نداشت چرا که آنچه افراد انجام داده بودند در راستای دستورات صادره بود و ارزیابی عملکرد مشکل آنهایی بود که این دستورات را صادر کرده اند.

ا برای آنکه بتوان فعالیتهار اغیر متمرکز کرد، لازم است دانش مربوط به ابعاد عملکرد را متمرکز نمود.

کارتر، کلی ودی، ۱۹۹۲ص ۱۷۹) ۲- مدیران بر این باورند که مزایای حاصل از عملکرد سازمان آنها را نمی شود به مقدار تبدیل کرد و یا اینکه اندازه گیریهای تجربی که با تاکید بر فعالیتهای قابل اندازه گیری حاصل میشود به علت همین خصوصیت باعث کژروی میگردد. از سویی کارکنان دولت و سازمانهای مورد ارزیابی، استفاده از شاخصها و ارزیابی را یک تهدید تلقی می کنند. برخی معتقدند ارزیابی عملکردباوجود تغییرات متعدد در مدیریت داخلی سازمانها عملا امکان پذیر نیست. وجود تفکر ثبات در مسیر خدمتی کارکنان و خدمت مادام العمر وعدم امکان اخراج و قطعیت ارتقاء از جمله موانع ایجاد تفکر جدید هستند.

موانع ارزیابی عملکرد

– عدم تمایل به تغییر اهداف در سازمانهای سنتی و عدم وجود جو پاسخگویی در اینگونه سازمانها شکل گیری شخصیتهای سیاسی سازمانهای بخش عمومی از جمله موانع زیربنایی در ایجاد تفکر ارزیابی عملکرد محسوب میشوند. |

– مشکلات اجرایی در روش شناسی و پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد، برخی سازمانهای فرصت طلب رابه ایجاد تغییرات روینایی و واکنش سطحی نسبت به موضوع وادار میکند. اصلاحات تاریخی که با نام سیستم پرداخت براساس ارزیابی شایستگی به شکل ناتمام وناکارآمد صورت گرفته، ( ناموفق بودن در طراحی معیارهای مناسب برای اندازه گیری عملکرد) تجربه تلخی در اذهان ایجاد نموده است لذا اصلاح آن ذهنیت خودبخشی از فعالیتهای بسترسازی محسوب میگردد. ( تلاش برای ایجاد معیارهای بهتر به جای عدم استفاده از شاخصها)

 

حسابرسی عملکرد مدیریت، چالشها و راهکارها
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد
مناسب جهت استفاده مدیران و دانشجویان رشته مدیریت

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 17
حجم: 1 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *