دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط اندروید استودیو
فهرست مطالب کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط اندروید استودیو :
بخش اول
مقدمه ای بر برنامه سازی تحت موبایل برای سیستم عامل اندروید
نصب محیط برنامه نویسی Android Studio
تست اپلیکیشن های اندروید بر روی محیط مجازی (ADV) یا دستگاه واقعی
کامپوننت های (اجزای تشکیل دهنده) نرم افزاری یک اپلیکیشن اندروید
فایل تنظیمات اندروید (manifest)
فایل های محتوا (Resources)
مفهوم view در اندروید – المان ها و ابزارک های رابط کاربری یا UI Widget
layout manager و ViewGroup
دسترسی به محتوای static و استفاده از آن
فرایند آماده سازی، عرضه، توزیع و نصب اپلیکیشن (Deployment)
آشنایی با محیط برنامه نویسی Android Studio
شروع به استفاده از Android Studio
وظایف و task های مربوط به برنامه نویسی Java
کار با نرم افزار کنترل نسخه Git
نظارت بر مصرف حافظه (Memory Monitor)
استفاده از Gradle در محیط برنامه نویسی Intellij
انتقال پروژه از محیط Eclipse به Android Studio
بخش دوم
آموزش Intent در Androi
انتقال و تبادل اطلاعات بین activity ها و service ها
ثبت و معرفی intent filter برای inten
گوش فرا دادن به event ها (ارسال پیغام به سیستم اندروید از طریق intent)
شناسایی intent receiver های مربوطه/بررسی اینکه آیا یک کامپوننت به intent خاصی گوش فرا می دهد/برای آن ثبت شده یا خیر
مدیریت چرخه حیات / lifecycle اپلیکیشن
آبجکت application
LifeCycle / چرخه حیات content provider
LifeCycle / چرخه حیات activity
داده ها و اطلاعات ذخیره شده از آبجکت activity جهت بازگردانی activity به وضعیت قبلی / Activity instance state
آبجکت های جاوایی که در صورت تغییر در تنظیمات دستگاه باید بین نمونه های activity پاس داده شوند
مدیریت configuration و تنظیمات
مبحث امنیت و مجوزهای دسترسی در اندروید (Security&Permission)
پیاده سازی list یا grid جهت نمایش آیتم ها در اندروید
فایل های layout اتصال داده از model به UI (Data Binding Layout Files)
استفاده از کلاس ListView در اندروید
اندروید و widget /المان رابط کاربری ListView
Adapter پیش فرض
پیاده سازی adapter های اختصاصی
ListActivit و ListFragment
ListView و مبحث کارایی و سرعت اپلیکیشن
ذخیره سازی انتخاب یک view (تعیین وضعیت انتخاب با متد SetChoiceMode())
استفاده از Contextual action mode برای ListView ها (actionbar موقتی که بر روی actionbar اصلی قرار می گیرد)
پیاده سازی قابلیت لغو / undo action
بهینه سازی کارایی و سرعت اپلیکیشن
آموزش نحوه نمایش دو آیتم در یک ListView
انتخاب چندین آیتم در ListView
پیاده سازی یک ListView کشویی و قابل بسط
آموزش متفرقه
SimpleCursorAdapt
سایر کتابخانه های کد باز (Open Source libraries)
ثبت وقایع و گزارش گیری (Logging) در اندروید
پیاده سازی dialog در اپلیکیشن به وسیله DialogFragments
بخش سوم
Fragment ها
تعریف و استفاده از fragment ها
چرخه ی حیات (life cycle) fragment
تعریف fragment برای activit
Fragment ها و پردازش در پس زمینه (background processing)
شرح مفهوم Toolbar
استفاده از Toolbar
Dynamic تعریف کردن action bar
Action provider
پیمایش در اپلیکیشن از طریق آیکون
پیاده سازی قابلیت بروز رسانی آیتم های لیست با استفاده از swipe to refresh
بخش چهارم: دیتابیس SQLite و content provider
SQLite و Android
معماری SQLite
آموزش استفاده از SQLite
شرح مفهوم Content Provide
Curso ها و Loader ها
پردازش فایل های XML با استفاده از تحلیلگر نحوی XmlPullParser
File based persistence (ذخیره داده ها در سیستم فایل)
Preferences (ذخیره و بازگردانی اطلاعات مربوط به تنظیمات کاربر)
File API
مروری بر اتصال به اینترنت و دسترسی به منابع از اینترنت در اندروید
استفاده از کتابخانه Retrofit 2.0 به عنوان REST Clien
آموزش RxJava 2.0
Operator ها
استفاده از delay و به تعویق انداختن تولید و ارسال نتیجه
آبجکت Single یا همان Promise (مکان نگهدار مقدار موردنظر)
دور انداختن subscription ها (قطع اتصال بین observer و observable) و استفاده از کلاس CompositeDisposable
ذخیره ی موقتی مقدار Observable های ارسال شده (completed obervables)
Flowable<T> و Backpressure
تبدیل نوعی به نوع دیگر
تست Observable و Subscription های RxJava
پردازش پس زمینه ای در اندروید
کلاس Handle
کلاس AsyncTas
پردازش پس زمینه ای و مدیریت چرخه ی حیات (lifecycle)
Fragment ها و پردازش موازی در پس زمینه (background processing)
کلاس Loade
استفاده از service ها
JSON و اندروید
بخش پنجم
استفاده از drag & drop در اندروید
Drawable چیست؟
استفاده از drawable ها در view ها
بارگذاری Bitmap ها و drawable ها
Drawable های مبتنی بر XML
Drawable های برداری/توسعه پذیر بدون از دست رفت کیفیت (vector drawable)
Drawable animation (تعریف انیمیشن با بارگذاری یک drawable پس از دیگری)
Drawable های اختصاصی
ساخت drawable های اختصاصی
اصول طراحی UI در اندروید
استفاده از style و theme در اپلیکیشن
استفاده از theme های خود محیط اندروید
استفاده از theme از پیش تعریف شده و آماده
مرور کلی
شرح مفهوم Widget در اندروید
ایجاد Broadcast receiver برای widge
بروز رسانی widget
Collection View Widget
فعال سازی یک widget برای قفل نمایشگر دستگاه (lock screen)
View های اختصاصی
view های ترکیبی (Compound views)
ساخت view های اختصاصی
Life Cycle
تعریف attribute های بیشتر برای view های اختصاصی
Canvas API (توابع مرتبط با کلاس Canvas)
تنظیمات و پیکربندی های مختلف دستگاه های اندروید
String ها و محتوای متنی (ترجمه نوشته های برنامه)
تعیین اندازه کامپوننت های UI در فایل های layout
تعیین اندازه کامپوننت های UI در کد برنامه (source code)
انیمیشن سازی در اندروید
اعمال انیمیشن بر روی انتقال بین activity ها در اندروید با shared view ها
بخش ششم
سرویس های اندروید
تعریف سرویس های اختصاصی
متصل کردن دوطرفه سرویس ها (service binding)
اجرای سرویس ها در فرایندهای مجزا
زمان بندی تسک ها
زمان بندی background task ها با استفاده از JobSchedule
Broadcast receiver
Broadcast ها و رخدادهای سیستمی
اجرا و راه اندازی سرویس به صورت خودکار از Receiver
تعریف broadcast receiver به صورت dynamic (در زمان اجرای برنامه و به وسیله کدهای جاوا)
Notification manager
Backup در اندروید
رهنمودهایی جهت طراحی و ارائه اپلیکیشن های کارامد
مدیریت bitmap
استفاده از Cache
بخش هفتم
هدف از نوشتن تست های نرم افزاری چیست؟
واژه ها و مفاهیم مرتبط با تست گیری
سازماندهی تست
استفاده از JUnit
ساختارهای پایه ای فریم ورک JUnit
پشتیبانی محیط برنامه نویسی Eclipse از JUnit
نصب JUnit
تنظیم محیط برنامه نویسی Eclipse برای استفاده از امکان static import کتابخانه JUnits
تنظیمات و امکانات پیشرفته JUni
ایجاد آبجکت های ساختگی یا شبیه سازی رفتار آبجکت / Mocking
مقدمه ای بر تست اپلیکیشن های اندرویدی
ساختار پروژه اندرویدی و ایجاد پوشه تست
اجرای Unit test بر روی JVM
طراحی instrumentation test برای اجرای تست بر روی اپلیکیشن در بستر دستگاه حقیقی اندروید
اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای تست بر روی اپلیکیشن های اندرویدی
استفاده از ابزار Monkey جهت ایجاد و ارسال شبه event به دستگاه
تست آبجکت Application
تست سایر کامپوننت های نرم افزاری اندروید
Annotation های متفرقه یا پشتیبان
ساخت پوشه تست در محیط کاری Android Studio
تست بخش های مجزای نرم افزار با استفاده از آبجکت های ساختگی (mock objects)
افزودن Mockito در قالب dependency به پروژه
استفاده از توابع کتابخانه ای Mockito / Mockito API
استفاده از فریم ورک Mockito در اندروید
استفاده از PowerMock به همراه Mockito
استفاده از یک wrapper بجای Powermock
هدف از Hamcrest matcher framework
استفاده از matcher ها در Hamcrest
استفاده کاربردی از Hamcrest
ساخت Hamcrest matcher اختصاصی خود
مقدمه ای بر AssertJ
استفاده ی کاربردی از AssertJ
فریم ورک تست گیری Espresso و تست لایه UI اپلیکیشن
نصب و استفاده از Espresso
اجرای تست های Espresso
شبیه سازی آبجکت های Intent با توابع کتابخانه ای Espresso
نوشتن تست برای بررسی عملکرد intent
آزمایش عملکرد کد ناهزمان با استفاده از فریم ورک تست گیری Espresso
تست تعامل بین چندین کامپوننت نرم افزاری اپلیکیشن با استفاده از فریم ورک UI Automator
تست تعامل بین کامپوننت های نرم افزاری اپلیکیشن به روش blackbox
Robotium
نصب Robotium
نمونه ای از پیاده سازی تست های Robotium
توابع کتابخانه ای Robotium API
مقدمه ای بر مفهوم dependency injection << استفاده از dependency injection در محیط و بستر اجرای Java
فریم ورک های جاوا و dependency injection
Dependency injection با فریم ورک Dagger2
Dagger2 و اندروید
جایگزین کردن Module@ با کلاس های اختصاصی خود در تست
مرور کلی
StrictMode
Hierarchy Viewer (ابزار نمایش درختی view ها)
بهینه سازی Layout
تهیه روگرفت از حافظه (Memory Dumps)
ابزار Systrace
شبیه سازی چگالی یا تراکم پیکسلی (pixel density) از طریق خط دستور
قالب های آماده یا الگوهای پیاده سازی پروژه ی اندروید (Android template)
گزارش گیری و ثبت اطلاعات مربوط به کارایی موتور گرافیکی (ابزار Profile GPU renderin)
تحلیل و بررسی وضعیت Overdraw (ترسیم یک آیتم بر روی آیتم دیگر)
ابزار رایگان و متن باز کارا برای تحلیل و بهینه سازی کارایی اپلیکیشن
بخش هشتم
استفاده از Gradle برای کامپایل پروژه های اندرویدی
build و کامپایل ورژن های (flavor) مختلف از اپلیکیشن اندرویدی خود
تنظیم اختصاصی فایل Gradle build
انتقال / migrate کردن یک پروژه خروجی گرفته شده از محیط Eclipse به Gradl
کامپایل و اجرای پروژه های اندرویدی با Jenkins
ابزار دسترسی، مدیریت و اشکال زدایی پروژه ی اندرویدی / ADB
استفاده از adb
حذف اپلیکیشن از دستگاه به وسیله ی دستورات adb
اتصال به دستگاه با استفاده از Telnet
دریافت اطلاعات سیستمی با ابزار خط دستور dumpsys
تعداد صفحات: 970
حجم: 18 مگابایت
مطالب پشنهادی برای شما:
- دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط Eclipse
- دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید برای برنامه نویسان تحت وب با استفاده از MoSync Framework
- دانلود آموزش برنامه نویسی ios به زبان Swift
- دانلود کاملترین کتاب آموزش جاوا ویژه برنامه نویسان اندروید
- دانلود کتاب آموزش پیشرفته زبان برنامه نویسی ++C
- دانلود رایگان کتاب آموزش برنامه نویسی شیء گرا در ۲۱ روز
- آموزش برنامه نویسی Fortran – زبان برنامه نویسی فرترن
- دانلود کتاب آموزش مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی به زبان C++
- دانلود جزوه آموزش زبان برنامه نویسی Perl
- دانلود برنامه اندروید مرجع کلمات کوچه بازاری