دانلود جزوه طراحی ساختمان شاسی خودرو – دکتر جواد زرکوب – دانشگاه صنعتی اصفهان
فهرست جزوه طراحی ساختمان شاسی خودرو
فصل اول: مجموعه خودرو
۱-۱ توسعه و وظائف شاسی، مرزبندی با سایر اجزاء ساختمانی خودرو …
فصل دوم: اصول سینماتیکی سیستمھای تعلیق چرخ
۱-۲ مفھوم درجھ آزادی در سیستمھای تعلیق چرخ
۱-۱-۲ درجه آزادی مفاصل
۲-۱-۲ درجه آزادی بازوھای اھرمی تعلیق چرخ
۲-۲ مدلھای سینماتیکی سیستمھای تعلیق چرخ
۱-۲-۲ انواع سیستمھای تعلیق تکی چرخھا
۲-۲-۲ انواع اکسلھای ثابت
۳-۲-۲ انواع اکسلھای مختلط
۳-۲ اھمیت سینماتیک
(roll center) 1-3-2 مرکز غلت جانبی بدنه
(Pitch center) 2-3-2 مرکز غلت طولی مرکز کله زنی
۳-۳-۲ خودفرمانی غلت جانبی
۴-۳-۲ بازدھی توزیع نیروھای جانبی
۵-۳-۲ اندازهگیری خصوصیات سینماتیکی
۴-۲ تغییر شکلھای الاستیکی
۱-۴-۲ تغییر شکلھای الاستیکی خواسته شده یا ناخواسته
فصل سوم: سیستمھای تعلیق چرخ
۱-۳ وظائف عملکردھا
۱-۱-۳ ضوابط ارزیابی سیستمھای تعلیق چرخ
۱-۱-۱-۳ ضوابط مؤثر بر ایمنی خودرو
۲-۱-۱-۳ ضوابط مؤثر بر راحتی خودرو
۳-۱-۱-۳ ضوابط مؤثر بر اقتصاد
۲-۳ خواستھھای طراحی
۱-۲-۳ خصوصیات و خواستھھای (کلی) و مشترک بین انواع سیستمھای تعلیق چرخ
۲-۲-۳ خصوصیات و خواستھ ھای ویژه متمایز کننده انواع سیستمھای تعلیق چرخ
۳-۳ اجزاء تعلیق چرخ
۱-۳-۳ اجزاء الاستیکی سیستم تعلیق چرخ
۲-۳-۳ تکیه گاھھای دورانی، بازوھای اھرمی (ھدایت کننده)، بازوی اکسل، نگھدارنده
پولی چرخ
۳-۳-۳ تکیه گاھھای چرخھا
۴-۳-۳ پیچھا
۵-۳-۳ انواع فنرھا
۱-۵-۳-۳ فنرھای لاستیکی
۲-۵-۳-۳ فنرھای ھوائی – گازی – ھیدرولیکی
۳-۵-۳-۳ انواع فنرھای فولادی
فصل چھارم: انواع سیستمھای تعلیق چرخ
۱-۴ اکسل جلو و اکسل عقب
۲-۴ اصول سیستمھای تعلیق تکی
۱-۲-۴ خواستھھای طراحی
۲-۲-۴ سیستمھای تعلیق تکی مجھز بھ ھدایت کنندهھای عرضی دوبل
۳-۲-۴ سیستم پایھ فنری و سیستم پایھ کمک فنری نگھدارنده چرخ
۴-۲-۴ اکسل مجھز به ھدایت کننده ھای طولی .
۵-۲-۴ اکسل مجھز به ھدایت کننده ھای مورب
۳-۴ اصول اکسل ثابت
۴-۴ اکسلھای مختلط
۵-۴ سیستم تعلیق چرخ و طرح سیستم محرک
۱-۵-۴ سیستم استاندارد (موتور جلو، محرک چرخھای عقب)
۱-۱-۵-۴ محاسن سیستم استاندارد
۲-۱-۵-۴ سیستم تعلیق در اکسلھای جلوی غیرمحرک
۳-۱-۵-۴ سیستم تعلیق در اکسلھای عقب محرک
۲-۵-۴ سیستم محرک عقب (موتور عقب و موتور وسط)
۳-۵-۴ سیستم محرک جلو (موتور جلو و محرک چرخھای جلو)
۱-۳-۵-۴ انواع ساختمانی
الف – نصب موتور بطور طولی جلوی اکسل
ب – نصب موتور بطور عرضی جلوی اکسل
ج – سایر انواع ساختمانیل
۲-۳-۵-۴ معایب و محاسن سیستمھای محرک جلو
۳-۳-۵-۴ سیستم تعلیق در اکسلھای محرک جلو
۴-۳-۵-۴ سیستم تعلیق در اکسلھای غیرمحرک عقب
۴-۵-۴ سیستمھای چھارچرخ محرک
۱-۴-۵-۴ سیستم چھارچرخ محرک با اتصال دستی در سواریھا و خودروھایترکیبی
۲-۴-۵-۴ سیستم چھارچرخ محرک با اتصال دستی در کامیونھا و سواریھای چند منظور
۳-۴-۵-۴ سیستم چھارچرخ محرک با اتصال پیوسته در سواری ھا و خودروھای ترکیبی
۴-۴-۵-۴ محاسن و معایب سیستمھای ھمه چرخھا محرک
۶-۴ سیستم تعلیق و کل خودرو
۱-۶-۴ مرکز ثقل کل خودرو و مرکز ثقل بدنه
۱-۱-۶-۴ مرکز ثقل و عکسالعمل حرکتی
۲-۱-۶-۴ روش تعیین مرکز ثقل خودرو
الف – فاصله مرکز ثقل از محور اکسل جلو و محور اکسل عقب
ب – ارتفاع مرکز ثقل
برای وضعیت خالی
د – تأثیر بارگیری
۳-۱-۶-۴ وزن اکسلھا و مرکز ثقل بدنه
۲-۶-۴ عکسالعمل ترمزگیری
۱-۲-۶-۴ عملکرد ترمزگیری
الف – ترمزگیری روی آسفالت خشک با فقط دو نفر سرنشین
ب – ترمزگیری روی یخ لغزنده و خودروی کامل بارگیری شده .
۲-۲-۶-۴ پایداری ترمزی
۳-۲-۶-۴ بررسی خصوصیات عکسالعمل کله زنی یک مثال آموزشی عددی ۱۳۰
الف – محاسبه نیروھای عکسالعمل فنری
ب – محاسبه زاویه کله زنی
– محاسبه زاویھ کلھزنی برای نوع فنربندی خطی
– محاسبه زاویھ کله زنی برای نوع فنربندی غیرخطی (پرگرسیو)
ج – محاسبه تغییر ارتفاع مرکز ثقل بدنه
۴-۲-۶-۴ بررسی تأثیر مراکز کلھزنی
الف – شرائط محاسبات
ب – بررسی نیروھا در مراکز کلھزنی دو اکسل
ج – مثال عددی آموزشی
د – محاسبه نیروھای عکسالعمل فنری
ھ – محاسبه زاویه کله زنی
و – مرکز کلھزنی تنھا در یک اکسل
۵-۲-۶-۴ تعادل کلھزنی و زاویھ حمایت کلھزنی ترمزی
۳-۶-۴ عکسالعمل سیستم محرک
۱-۳-۶-۴ عملکرد شروع بھ حرکت
۲-۳-۶-۴ قابلیت شیب روی
۳-۳-۶-۴ حد لغزش
فصل پنجم: اصول طراحی سیستمھای فنربندی
۱-۵ خواسته ھای طراحی از یک سیستم فنربندی
۲-۵ خصوصیات سیستم فنربندی (عکسالعمل فنری)
۳-۵ جرمھای فنربندی شده، جرمھای فنربندی نشده
۱۵۳ (bounce) 4-5 نوسانات عمودی
۱۵۷ pitch) 5-5 نوسانات کلھزنی
۶-۵ محاسبه دمپینگ
۷-۵ اوزان و بارگذاری مجاز
۱-۷-۵ وزن خالی
۲-۷-۵ وزن کل مجاز
۳-۷-۵ بارگیری مفید مجاز
۴-۷-۵ وزن طراحی
۵-۷-۵ بارگذاری مجاز اکسلھا
۶-۷-۵ توزیع بارگذاریھا
۸-۵ منحنی تغییر شکل فنر
۱-۸-۵ فنربندی اکسل جلو
۲-۸-۵ فنربندی اکسل عقب
۳-۸-۵ فنربندی و عکسالعمل در پیچھا
۱-۳-۸-۵ تغییر بارگذاری چرخھا در سیستمھای تعلیق تک
۲-۳-۸-۵ فواصل نوسان فنری در سیستمھای تعلیق تکی
۳-۳-۸-۵ تغییرات ارتفاع مرکز ثقل بدنھ
۴-۳-۸-۵ زاویه شیب بدنھ در سیستمھای تعلیق تکی
۵-۳-۸-۵ زاویه شیب بدنھ در اکسل ثابت
۶-۳-۸-۵ ضرایب فنری برای نوسان دو طرف مختلف
۴-۸-۵ نوسان مورب
منابع تکمیلی ۱۷۹
و…
فرمت فایل: Pdf
حجم: 4.70 مگابایت