هدف کلی
هدف اصلی این ارائه آشنائی دانشجویان عزیز با مدلهای کمی و کیفی اندازه گیری بازار به منظور تخمین و برآورد میزان تقریبی تقاضای آینده محصولات شرکتها و پی بردن به مسایل و مشکلاتی که در این زمینه وجود داردو بازاریابان برای پیش بینی درست میزان فروش آینده شرکتشان باید به آنها توجه داشته باشد.
عوامل مؤثر بر پیش بینی تقاضا
تعدادی از این عوامل که عمدتاً نیز از حیطه کنترل شرکتها خارج می باشند عبارت اند از:
اوضاع اقتصادی جهانی بالاخص وضع اقتصادی کشور مورد نظر«ویژگیهای جمعیتی بازار ، نرخ رشد جمعیت، وضعیت رقبا، اوضاع فرهنگی جامعه ، سرعت پیشرفتهای تکنولوژیکی ،تحولات سیاسی».
فهرست مطالب:
هدف کلی
عوامل مؤثر بر پیش بینی تقاضا
معایب بر آورد بیشتر از میزان واقعی تقاضا
تعریف فروش
سهم بازار و انواع آن
بازار بالقوه
مدلهای پیش بینی
مدلهای کمی
مدلهای کیفی
روش استفاده از نقطه نظرات فروشندگان
محاسن استفاده از نقطه نظر فروشندگان
معایب استفاده از نقطه نظرات فروشندگان
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 13
حجم: 629 کیلوبایت