دانلود پاورپوینت سیستم آندوکرین حشرات


دانلود پاورپوینت سیستم آندوکرین حشرات

دانلود پاورپوینت سیستم آندوکرین حشرات

غده های آندوکرین یا درون تراوا،از لحاظ آناتومی عبارت از غده هائی هستند که ترشحات آنها بطور مستقیم وارد محیط داخلی یا خون می شود.

آندوکرینولژی علمی است که از چگونگی کار و فعالیت این غده ها و همچنین از طرز عمل آنها بحث می کند. مهمترین غده های آندوکرین حشرات عبارتند از:

Copora cardiaca– اجسام کاردیاکا

اجسام کاردیاکا دو غده کوچک کشیده و سفید شفافی هستند که در قسمت پشت مغز به تعداد یک جفت قرار گرفته اند.این اعضاء با دیواره آئورت بگونه ای ارتباط نزدیک پیدا می کنند که گاهی آنها بصورت برآمدگیهای جانبی

آئورت بنظر می آیند. در زیر اجسام کاردیاکا و روی مری، عقده زیر مغزی قرار گرفته که گاهی بوسیله ی بافت چربی به آن متصل می شوند.

شکل اجسام کاردیاکا در راسته های مختلف حشرات متفاوت است، در ملخ آسیای بصورت دو بر آمدگی گلابی شکل جانبی است که روی دیواره آئورت در پشت مغز دیده می شوند. در بالای آئورت این دو غده بطور آشکار و جدا از هم تشخیص داده می شوند. در حالیکه در زیر به همدیگر چسبیده و تفکیک آنها از همدیگر مشکل است.

از لحاظ بافت شناسی در مرکز هر یک از غده ها یک شبکه عصبی وجود دارد که

دست کم چهار جفت عصب به آنها مربوط می شوند این عصب ها عبارتند از Nerves cerebro-cardiaques       externes 1- اعصاب رابط بیرونی مغز و کاردیکا

N.C-C internes 2-اعصاب رابط درونی مغز و کاردیاکا

N.allato-cardiaques     3_اعصاب رابط کاردیکا و آلاتا

N.Cardiohypocerebraux 4-اعصاب رابط کاردیاکا و گره زیر مغزی     

   

در اطراف شبکه عصبی بافت پارانشیم ویژه ی این غده ها دیده می شود که از بیرون بوسیله بافت همبندی احاطه شده اند. حد فاصل بافت عصبی مرکزی و بافت پارانشیم بخوبی قابل تشخیص است.

بررسیهای بافت شناسی  این غده وجود حداقل دو گروه سلول متفاوت را نشان

میدهد:

   Choromophobes گروه اول : سلول هائی که سیتوپلاسم آنها رنگ پذیرنیستند

در این سلول ها سیتوپلاسم روشن بوده و عناصر سلولی اندکی در آنها دیده می شود. هسته ی آنها دارای کروماتین متراکم و برعکس سیتوپلاسم، بشدت رنگ پذیر است. این سلول ها بیضی شکل و قطر بزرگ آنها در حد 8 میکرون است.

 

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 20
حجم: 899 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *