دانلود رایگان پاورپوینت زندگی نامه و معرفی آثار سزار پلی


دانلود رایگان پاورپوینت زندگی نامه و معرفی آثار سزار پلی

دانلود رایگان پاورپوینت زندگی نامه و معرفی آثار سزار پلی

سزار پلی در 12 اکتبر 1926 در توکومن آرژانتین متولد شد. او در سال 1949 دیپلم خود را در رشته معماری از دانشگاه توکومن دریافت نمود و پس از آن برای انجام مطالعات بیشتر به ایالت ایلینوی(IIlinonis) رفت.او در بین سال های 64-1954 با ارو سارینن (Eero saarinen ) شروع به کار کرد و بین سال های 68- 1964 با دانیل ، من (Mann) ،جانسون و مندن هال کار می کرد. و در نهایت بین سال های 74-1968 با شرکت همکاران گروین (Geuen Associates)همکاری می کرد.اودر سال 1977 شرکت خود ، معماران پلی کلارکه پلی (pelli clarke pelli architects) را تاسیس نمود.

او در بین سال های 74-1977 به عنوان مدیر دانشکده معماری دانشگاه ییل (Yale) خدمت نمودو در همین سال ها ب روی موزه هنر مدرن نیو یورک کار می کرد ، زمانی که سزار پلی سفارشی را در رابطه با توسعه دادن و اضافه کردن بخشهایی به موزه مشهور هنر مدرن پذیرفت،

در مرکز شهر نیویورک برجی ساخته شد که بحث های بسیاری را بر انگیخت.از زمان افتتحاح موزه در سال 1939، در چندین مرحله مختلف بازسازی شد.سزار پلی ضلع غربی بنا را توسعه داد و برای آن یک نمای شیشه ای مدرج ساخت.علاوه بر آن او یک برج بلند به بنای موزه افزود که تنها 10 طبقه پایینی آن مستقیما مورد استفاده موزه موما قرار گرفت.امروزه بر ج های او در سر تا سر جهان من جمله اروپا ، آمریکای شمالی ،آسیا و آمریکای جنوبی قد بر افراشته اند.

البته آثار این معمار همگی برج نیستند اولین کار او پروژه های سنگینی را برایش به دنبال داشت، چرا که سزار پلی که به سختی 30 سال داشت ، همراه با ارو سارینن روی پروژه های مثل ترمینال هوایی TWA در نیویورک و فرودگاه بین المللی دالس در واشنگتن کار می کرد.هر دوی این ساختمانها نماد معماری آمریکایی زمان خود هستند.سزار پلی را متخصص ساختمان های بلند با نماد های استثنایی می دانند.
مشهورترین اثر او برجهای پتروناس در مالزی هستند. از آثار دیگر او:

۱۵۰۰ خیابان لوئیزیانا
آریا
کتابخانه شهرستان هنپین
برج بلومبرگ
مرکز مالی جهانی

1974-76 :ساختمان شهرداری (city hall)،سن برناردینو ( san bernardino) — 1976: مرکز طراحی اقیانوس آرام لس آنجلس — 1977-84: توسعه و نوسازی موزه هنر مدرن نیویورک — 1990-97: فرودگاه ملی واشنگتن ، ترمینال جدید — 1993-98: مشهورترین اثر سزار پلی ، برج های پترونانس در کوالالامپور مالزی می باشد. — 2004:موزه های هنر ، اساکا (osaka)
فرمت فایل: پی دی اف
تعداد صفحات: 27
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 2 مگابایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *