دانلود پاورپوینت کانستراکتیویسم – کد89876


دانلود پاورپوینت کانستراکتیویسم - کد89876

دانلود پاورپوینت کانستراکتیویسم – کد89876

ساختار لغوی کانستراکتیویسم

واژه کانستراکتیویسم به معنی سازندگی یا ساختاردادن

این مکتب دو منظور را می رساند که یکی بر این تأکید داشت که هنر ناشی از الهام درونی و ضمیر ناخودآگاه  نیست که فی البداهه خلق  شود پس باید آن را آگاهانه و از سر قصد ساخت و دومی می گفت  تقلید از طبیعت به هیچ صورت پذیرفته نیست زیرا در آن سازندگی وجود ندارد .

سبک کانستراکتیویسم

یک‍ی دیگر از سبک هایی که در معماری مدرن مطرح شد کانستراکتیویسم بود که خواستگاه آن شوروی بود در حالی که قالبهای معماری مدرن که طی دهه 1920 خلق شد بدون درک اجتماعی به رشد انجامیید قا بل فهم نیست.

پس از جنگ 1914 آلمان با روسیه  در سال 1917 انقلاب سوسیالیستی به رهبری لنین در روسیه صورت گرفت . چیزی که در این سال ها باقی مانده بود خرابی ونیاز به سازندگی بود، در همین سال ها سبکی  به  نام  کانستراکتیویسم  که  توجه  و  هدف  خود را ساختار قرار داده  بود  ایجاد شد.

در اوائل دهه 1920عده ای از هنرمندان اروپایی این مکتب به خاطر اختلاف نظر و همچنین سیستم حکومت، شوروی را ترک کردند و شاخه اروپایی این نهضت نام گرفتند که از معروف ترین آنها برادران پوزنر (پوسنرPevsner) را می توان نام برد تفاوت اساسی شاخه اروپایی و کانستراکتیویست های روسی در این بود که کانستراکتیویست های روسی که تحت تأثیر مارکسیست به فایده اجتماعی هنر معتقد بودند اما هنرمندان شاخه اروپایی مانند برادران پوزنر اعتقاد داشتند فایده هنرغیر مستقیم است.

ولادمیر تاتلین نماینده شاخه روسی و برادران پوزنر از معروف ترین چهره های شاخه اروپایی بودند.

می توان عنوان کرد که تنها سبکی که در طی چند سال گذشته در این کشور ظهور کرده و به معماری و هنر غرب تاثیر داشته این سبک است مطابق بر سوسیالیسم دانست . به  عبارتی هنر  کانستراکتیویسم   را نمیتوان مترادف هنر  سوسیالیسم  یا  هنر پرولتاریا قلمداد کرد با وجود این نکات مشترک  زیادی بین این دو وجود دارد.

کانستراکتیویستها خود را مدرنیستهای شوروی محسوب می کردند و خواستار توسعه و پیشرفت و ورود این کشور عقب مانده به جهان مدرن بودند . هم  سوسیالیسم  به  عنوان یک مشی سیاسی و هم کانستراکتیویسم به صورت یک  مکتب  هنرِی هر دو به گسست از گذشته و نگاه به آینده معتقد بودند.

کانستراکتیویسم هم مانند فوتوریسم به تکنولوژی، عمل گرایی و پیشرفت     می اندیشد. کانستراکتیویسم به عنوان یک جریان ضد هنر خواستار دگرگونی شیوه های سنتی ساخت و ساز و صنعتی شدن آن بود تا جایی که اولین شعارهای کانستراکتیویست ها در اوایل دهه 1920 اینچنین بود:

 

“مرگ بر هنر، زنده باد تکنولوژی، زنده باد تکنسین های کانستراکتیویست.”

 

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 24
حجم: 1.4 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *