دانلود پاورپوینت معرفی سبک کانستراکتیویسم


ساختار لغوی کانستراکتیویسم

واژه کانستراکتیویسم به معنی سازندگی یا ساختاردادن

qاین مکتب دو منظور را می رساند که یکی بر این تأکید داشت که هنر ناشی از الهام درونی و ضمیر ناخودآگاه  نیست که فی البداهه خلق  شود پس باید آن را آگاهانه و از سر قصد ساخت و دومی می گفت  تقلید از طبیعت به هیچ صورت پذیرفته نیست زیرا در آن سازندگی وجود ندارد .

qیک‍ی دیگر از سبک هایی که در معماری مدرن مطرح شد کانستراکتیویسم بود که خواستگاه آن شوروی بود در حالی که قالبهای معماری مدرن که طی دهه 1920 خلق شد بدون درک اجتماعی به رشد انجامیید قا بل فهم نیست.

qپس از جنگ 1914 آلمان با روسیه  در سال 1917 انقلاب سوسیالیستی به رهبری لنین در روسیه صورت گرفت .                                          چیزی که در این سال ها باقی مانده بود خرابی ونیاز به سازندگی بود، در همین سال ها سبکی  به  نام  کانستراکتیویسم  که  توجه  و  هدف  خود را ساختار قرار داده  بود  ایجاد شد.

qدر اوائل دهه 1920عده ای از هنرمندان اروپایی این مکتب به خاطر اختلاف نظر و همچنین سیستم حکومت، شوروی را ترک کردند و شاخه اروپایی این نهضت نام گرفتند که از معروف ترین آنها برادران پوزنر (پوسنرPevsner) را می توان نام برد تفاوت اساسی شاخه اروپایی و کانستراکتیویست های روسی در این بود که کانستراکتیویست های روسی که تحت تأثیر مارکسیست به فایده اجتماعی هنر معتقد بودند اما هنرمندان شاخه اروپایی مانند برادران پوزنر اعتقاد داشتند فایده هنرغیر مستقیم است.

qولادمیر تاتلین نماینده شاخه روسی و برادران پوزنر از معروف ترین چهره های شاخه اروپایی بودند.

qمی توان عنوان کرد که تنها سبکی که در طی چند سال گذشته در این کشور ظهور کرده و به معماری و هنر غرب تاثیر داشته این سبک است مطابق بر سوسیالیسم دانست . به  عبارتی هنر  کانستراکتیویسم   را نمیتوان مترادف هنر  سوسیالیسم  یا  هنر پرولتاریا قلمداد کرد با وجود این نکات مشترک  زیادی بین این دو وجود دارد.

4 پاورپوینت 24 و 24 و 39 و 45 اسلایدی

qکانستراکتیویستها خود را مدرنیستهای شوروی محسوب می کردند و خواستار توسعه و پیشرفت و ورود این کشور عقب مانده به جهان مدرن بودند . هم  سوسیالیسم  به  عنوان یک مشی سیاسی و هم کانستراکتیویسم به صورت یک  مکتب  هنرِی هر دو به گسست از گذشته و نگاه به آینده معتقد بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *