دانلود پاورپوینت معرفی سبک کانستراکتیویسم – کد 14


دانلود پاورپوینت معرفی سبک کانستراکتیویسم - کد 14

دانلود پاورپوینت معرفی سبک کانستراکتیویسم – کد 14

الکساندر الکساندویچ وسنین

الکساندر وسنین یکی ازنظریه پردازان و معماران مهم کانستراکتیویسم و طراح  ساختمان روزنامه پراودا در  سال 1924بود.

وسنین دومین مدرک تحصیلیش را در رشتۀ علوم بازرگانی از دانشگاه کاربردی مسکو دریافت کرد ویکتور و الکساندر در انجمن مهندسی راه و ساختمان حضور یافتند،که تأکید اصلیشان بر گسترش جنبه های فنی معماری بود

آخرین کارها از سال ۱۹۲۴

اصول ساختارگرایی در طرح کاخ وسنین آشکار است و بنای لینینگراد پراودا (۱۹۲۴،مسکو)را به عنوان یکی از بهترین و به یادماندنیترین طرحهای اجرا نشده اش می توان نام برد.آنها در این طرح ، ساختمانی ۵ طبقه را در زمینی به مساحت 60 مترمربع با آهن و شیشه و بتون آرمه طراحی کردند. این طرح برای اقامتی کوتاه مدت برای محو کردن شلوغی محیط ساختمان بدین گونه ارائه شده بود.

طبقۀ همکف شامل تالار و غرفۀ روزنامه فروشی ،و طبقات دیگر نیز شامل یک اتاق مطالعه،اتاق ویراستاری و بخشهای اداری بوند. در نمای ساختمان نیز نمادهایی از زندگی شهری قرن بیستم به تصویر کشیده شده است. مانند: تابلوهای راهنمایی، تابلوهای تبلیغاتی و همچنین ساعتها و بلندگوها و نیز دکلی برای رادیو.

ال لیسیتزکی معمار وهنرمند کانستراکتیویست در سال 1929 در تبیین طرح ساختمان روزنانه پراودا می نویسد:

همه ملزومات….همچون تابلو اعلانات . تبلیغات. ساعت های دیواری. بلند گوها وحتی اسانسور های داخلی بنا. به عنوان اجزاء جداناپذیر درطرح ساختمان به کار گرفته شده اندو یک مجموعه واحد را تشکیل داده اند. این زیبایی کانستراکتیویسم است.

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 39
حجم: 985 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *