دانلود پاورپوینت معرفی سبک کانستراکتیویسم – کد728


دانلود پاورپوینت معرفی سبک کانستراکتیویسم - کد728

دانلود پاورپوینت معرفی سبک کانستراکتیویسم – کد728

کانستراکتیویسم

این جنبش در روسیه توسط ولادیمیر تاتلین، بر مبنای هنر پیکاسو و کولاژهای کوبیسمی ایجاد گردید. هنرمندان این سبک با تأکید بر ساختار شکل و فرم ، بیان مکانیت و زمانیت فضا ، تداوم و استمرار فضای درونی با پیرامون ، درصدد ایجاد آثار هنری ، بر مبنای اصول و فنون مدرن مهندسی هستند. خاستگاه این معماری شوروی بود .

کانستراکتیویسم هم مانند فوتوریسم به تکنولوژی، عمل گرایی و پیشرفت می اندیشد

ویژگی دیگر آثار کانستراکتیویست ها اصرار بر نشان دادن ماهیت واقعی اشیا و  اجسام، به ویژه محصولات صنعتی جدید مانند، شیشه، پلاستیک و  آهن بود.

کانتراکتیویست ها بر این باور بودند که ذوق و استعدادشان باید در خدمت به خلق به کار گرفته شود مثل معماری، طراحی صنعتی و… به این دیدگاه لقب Productivists را داده اند که بین طرفداران روسی این تفکر یعنی افرادی چون:

معماران شاخص کانستراکتیویسم در روسیه

1:ولادیمیرِیوگِراندویچ تاتلین

2:الکساندر وسنین

3:ال لیسیتزکی

4:الکساندر رودچنکو

5: :کنستانتین ملنیکوف

6:واروارا استپانوا

در اوائل دهه 1920عده ای از هنرمندان اروپایی این مکتب به خاطر اختلاف نظر و همچنین سیستم حکومت، شوروی را ترک کردند و شاخه اروپایی این نهضت نام گرفتند که از معروف ترین آنها برادران پوزنر (پوسنر Pevsner) را می توان نام برد تفاوت اساسی شاخه اروپایی و کانستراکتیویست های روسی در این بود که کانستراکتیویست های روسی که تحت تأثیر مارکسیست به فایده اجتماعی هنر معتقد بودند اما هنرمندان شاخه اروپایی مانند برادران پوزنر اعتقاد داشتند فایده هنرغیر مستقیم است

آنتوان و نوام پوزنر مجسمه سازان کانستراکتیویست در سال 1920 بیانیه رئالیستی خود را در روسیه صادر کردند و پس از آن نائوم پوزنر که بعدها به نام نائوم گابو مشهور شد اولین مجسمه متحرک را ابداع کرد.

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 39
حجم: 985 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *