دانلود رایگان مقاله غار چیست؟


دانلود رایگان مقاله غار چیست؟

دانلود رایگان مقاله غار چیست؟

نخستین بار شخصی به نام «ادوارد آلفرد مارتل» دانشمند فرانسوی این واژه را به‌کار برد که به آن‌جغرافیای زیرزمینی یا Subterraneous Geography نیز‌ می‌گویند.

یکی از ‌علل اهمیت غار‌شناسی کسب ‌موفقیت‌های چشمگیر‌یست که در زمینه‌ی کشف آب‌های زیر‌زمینی بدست آورده است، به همین دلیل نظر زمین‌شناسان، کانی‌شناسان و آب زمین‌شناسان را به خود جلب کرده است. غارها عمدتاً در‌سازندهای آهکی دوره کرتاسه به وجود آمده‌اند، آب باران بر اثر انحلال گاز کربنیک موجود در‌‌هوا خاصیت اسیدی پیدا می‌کند، آب اسیدی هنگام عبور از شکاف سنگ‌های‌آهکی، آهک را در خود حل‌کرده به صورت بی‌کربنات‌کلسیم آن را با خود به نقاط دیگر حمل می‌کند و در‌نتیجه حل شدن آهک به تدریج شکاف سنگها وسیعتر می‌گردد و پس از چندی در‌آنها حفره های بزرگ و کوچکی به نام غار ایجاد می‌شود.

ریزش آب محتوی کلسیم از ‌سقف غارها باعث می‌گردد که بیکربنات به صورت‌کربنات کلسیم رسوب‌کند و‌ ته نشست‌های ویژه‌ای را از جنس ته نشست‌های آهکی به وجود آورد. بر‌اثر رسوب تدریجی بی‌کربنات‌کلسیم در‌سقف غار‌مخروطی از جنس آهک (بیشتر کلسیت) به وجود می‌آید که قاعده آن به طرف سقف غار و راس آن به طرف پایین است به این مخروط چکنده یا Stalactite می‌گویند. مخروط دیگری در‌کف غار، درست در مقابل چکنده تشکیل می‌شود که به آن چکیده می گویند. راس این مخروط به طرف بالا و قاعده‌اش در‌کف غار قرار دارد، (Stalagmite).

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 5
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 23 کیلوبایت
هزینه دانلود: 10 صلوات برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج) و برای شادی روح حضرت فاطمه (س) و بخشش گناهانمون و شادی روح اموات ما و شما دوستان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *