دانلود رایگان مقاله باغ های آبی


دانلود رایگان مقاله باغ های آبی

دانلود رایگان مقاله باغ های آبی

یکی از دلایلی که موجب شد طی،قرون متمادی عناصر آبی از بخش های مهم و اصلی باغ ها به شمار آیند تمایل انسانها به پرورش گیاهان آبزی ونگهداری از ماهی ها بود.

باغ های آبی در گذشته اغلب جنبه اقتصادی ومذهبی داشتند ولی امروزه به کاربردهای تزیینی آن بیشتر توجه می شود. به دلایلی که گفته شد ابتدا باید یک حوض بسازیم و سپس شرایطی را مهیا سازیم تاگیاهان آبزی وماهی ها قادر باشند در آن به راحتی زندگی کنند.

این موجودات نمی توانند به تنهایی زندگی راحتی داشته باشند پس باید شرایط مناسبی را فراهم سازیم تا یک محیط خود کفا ایجاد شود. برای مثال ما می توانیم ماهی ها را درون حوض نگاه داریم اما نیاز به تجهیزاتی خواهیم داشت تا آب را تصفیه کند و عمل اکسیژن دهی را انجام دهد. یا می توانیم گیاهان را به تنهایی پرورش دهیم ولی برای نابود کردن آفات نیاز به سموم وحشره کش های مختلف خواهیم داشت. حال اگر این موجودات در یک محیط قرار گیرند، هر کدام مشکل دیگری را حل خواهند کرد،پس باید حوض را به برکه تبدیل کنیم. در باغ های آبی باید علم وهنر را در هم آمیخت تا به مقصود رسید.کاربرد علم در مواردی چون شیمی آب چرخه حیات، نحوه زندگی موجودات و…است واستفاده از هنر در طراحی وخلق عناصری می باشد که باعث آرامش وتلطیف روح می گردند. مثلا صدای آب درهر حالتی در شنونده ایجاد آرامش می کند. خواه صدای آبشار باشد، خواه صدای چکیدن آرام آب از داخل بامبو.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 2
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 18 کیلوبایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *