دانلود گزارش کارآموزی مهدکودک – کد 8472


دانلود گزارش کارآموزی مهدکودک

دانلود گزارش کارآموزی مهدکودک

مقایسه یک مهد استاندارد

در مهد کودک برای رسیدن به هدفهای آموزشی و پرورشی و همچنین پرستاری کودکان در مراکز آموزش قبل از دبستان نیاز به برنامه می باشد که مدیران موسسان مذکور در دو حیطه دراز مدت و کوتاه مدت این کار برنامه ریزی را انجام می دهند .

الف) برنامه ریزی دراز مدت – ممکن است در مهد کودک هدفهای دراز مدت در نظر گرفت که مجموف هدفها بتواند راهنمای فعالیتهای آموزشی پرورشی باشد و مربیان در پایان برنامه دراز مدت بتوانند موفقیتهای برنامه را ارزیابی کنند و این مدت ممکن است تا پنج سال نیز برسد ولی کمتر اتفاق می افتد که کودکی در این مدت طولانی در مهد کودک توقف داشته باشد تا بتوان کل برنامه را دربازه او اجرا کرد و نتیجه را بررسی نمود بنابراین ترجیحاً برنامه های دراز مدت تا یک سال قابل قبول می باشد .

ب) برنامه ریزی کوتاه مدت : در نظام آموزشی کشور ما مدیران مدارس وظیفه دارند برنامه آموزشی را برای مدت یک هفته و تنظیم کنند و این برنامه بر اساس ساعات کار هفتگی مدارس خواهد بود که از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است . در تنظیم برنامه هفتگی که معمولاً به صورت تکراری در یک سال تحصیلی اجرا می گردد مدیران سعی دارند با همکاری مربیان و معلمان برنامه را تهیه و تنظیم کنند .

الف) برنامه روزانه یک مهد کودک

1- ورود کودکان به مهد کودک که معمولاً نیم ساعت طول می کشد اولین مرحله از کار مهد کودکها می باشد و زمان آن اغلب بستگی به ساعت کار مادران دارد که قبل ار آن کودک خود را به مهد کودک تحویل می دهند . در اغلب مهد ها ، کلیه مربیان حاضر هستند و هر مربی کودک مربوط به کلاس خود را تحویل می گیرد و در فرصت کوتاهی پیش می آید با مادر یا پدر کودک که همراه او می باشد به گفتگو می پردازد . تقریباً می توان گفت بهترین فرصتی است که بین مربی و اولیای کودکان تبادل اطلاعات صورت می گیرد و اغلب مربی چنین اطلاعاتی را کتباً به اولیاء داده و مطالب آنها را نیز ثبت می کند تا مورد توجه قرار دهد . گاهی کودکان یک مهد کودک را تنها یک با دو نفر از کمک مربیان و با نظارت مستقیم پدر یا معاون مهد کودک تحویل می گیرند و بعصی وقتها نیر کودکان وسیله سرویس رفت و آمد مهد کودک جمع آوری و یک جا وارد مهد می شوند و با راهنمایی معاون مهد کودک یا کمک مربیان و  مربیان به کلاسهای خود راهنمایی می شوند .

2- وقتی همه کودکان در مهد کودک جمع شدند ، برنامه های مربوط به مظافت و بهداشت و مراقبتهای شخصی و صرف صبحانه آغاز می گردد . اغلب در این فعالیتها ، مربیان و مسئولان مهد کودک مشترکاً فعالیت دارند و البته در برخی از موسسات آموزش قبل از دبستان از این فرصتها استفاده کرده و به کودکان آداب غذا خوردن ، رعایت بهداشت و نظایر آنها را بتدریج و ضمن فعالیتها ی عادی یاد می دهند .

در بعضی از مهد های کودک ، مربیان قبل از اغاز صبحانه ورزش و حرکات نرمشی ، گاهی توام با اهنگ را برای کودکان برنامه ریزی می کنند و کودکان حدود 15 دقیقه به فعالیتهای بدنی مشغول می گردند .

 

فهرست مطالب :

تقدیم به پدر و مادر عزیزم  ……………………………………………………………………………… 1

تقدیم و تشکر ………………………………………………………………………………………………….. 2

مقایسه یک مهد استاندارد …………………………………………………………………………………. 3

برنامه روزانه یک مهد کودک ……………………………………………………………………………. 3

انواع ساعت کاردر مهد کودک …………………………………………………………………………… 8

مواد آموزشی در مراکز پیش دبستانی و دبستانی …………………………………………. 10

بهداشت و نظافت و مسائل مربوط به ساختمان در مهد کودک ………………………… 13

مهد کودکی را که در آن کار آموزی می کردید معرفی کنید ………………………………. 15

وظایف یک مدیر پیش دبستانی ……………………………………………………………………… 16

برنامه هفتگی استاندارد …………………………………………………………………………………. 17

مقایسه مهد آزادی دخترانه یا مهد استاندارد …………………………………………………… 18

خلاصه آموزش ها در طی 3 ماه را بیان کنید ………………………………………………….. 21

آموزش مفاهیم ریاضی ، شمردن اعداد از 1 تا 20 …………………………………………… 21

آشنایی با مفاهیم علوم تجربی ………………………………………………………………………. 22

آموزش بهداشت …………………………………………………………………………………………….. 23

برداشت کلی ، نکات مثبت و منفی ………………………………………………………………….. 24

پیشنهاد …………………………………………………………………………………………………………. 25

انتقاد ……………………………………………………………………………………………………………… 26

نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………… 27

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 30
حجم 412 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *