دانلود پاورپوینت سیستم ترمز ضد قفل ABS
دانلود پاورپوینت سیستم ترمز ضد قفل ABS
مقدمه
ادامه پیشرفتهای اخیر در سیستمهای ترمز خودروها باعث بوجود آمدن سیستمهای نیرومند و قابل اطمینان گردیده است که قادر به ایجاد شتاب و تاخیر منفی درسرعتهای بالای خودرو می باشد.
در شرایط رانندگی معمولی و نرمال خودرو این سیستم ها ترمزگیری سریع و موثری را ایجادخواهند کرد. ترمز گیری در شرایط زیر:
۱- جاده های لغزنده و مرطوب
۲- عکس العمل توام با ترس راننده (موانع قابل پیش بینی در جاده)
۳- خطاهای سایر رانندگان و پیاده سواران
باعث قفل شدن چرخها در حین ترمز گیری خواهد شد و در نتیجه کاهش فرمان پذیری خودرو در حین کاهش چسبندگی و یا لغزش در سطح جاده رخ خواهد داد.موارد ذکر شده فوق نمونه هایی میباشند که در جهت رفع آنها سیستم ترمز ضد قفل ABS طراحی گردیده است.
ترمزها
ترمزها از دید کلی به دو دسته اصطکاکی و الکتریکی تقسیم بندی می گردند.
ترمزهای اصطکاکی از رایج ترین ترمزها می باشد که امروزه در صنایع خودروسازی بکار گرفته می شوند و خود به دو دسته دیسکی و کاسه ای تقسیم بندی می گردند.
ترمز دیسکی
در یک ترمز دیسکی، لنت های ترمز به جای چرخ ها ، روتور را تحت فشار قرار می دهند، و نیرو به جای اینکه از طریق کابل منتقل شود به صورت هیدرولیکی انتقال می یابد. اصطکاک به وجود آمده
بین لنت ها و دیسک، سرعت دیسک را کاهش می دهد.
اجزای اصلی ترمز دیسکی از این قرارند:
- لنت ترمز
- کالیپر، که شامل یک پیستون است
- روتور، که به توپی چرخ متصل است
ترمز کاسه ای
در سال 1901″می باخ” موفق به ساخت نوعی ترمز کاسه ای مجهز به لنت های داخلی شد،این ترمزها در سال 1903 بر روی مرسدس هایی که دارای 40 اسب بخار قدرت بودند نصب شد .
یکی از مشکلات بزرگ در سیستم ترمز قدیمی بلوکه کردن یا قفل کردن چرخ عقب بود ولی کمپانی رولزرویس با کمک سیستم تقویت کننده مکانیکی موفق به ساخت بهترین و فعالترین سیستم ترمز کاسه ای روز شد؛ و ازمشکلات این سیستم این بود که همواره یکی از لنت ها به صورت فعال ترمزگیری می کرد و لنت دیگر همیشه آزاد و شل بود.
فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 29
حجم: 1 مگابایت