دانلود سیستم ترمز ضد قفل ABS


 

متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت در آوردن آن است. خودرویی که روشن نشود ممکن است راننده اش را خشمگین سازد ولی وقتی براه افتاد و در مسیر عبورو مرور فرا گرفت، اگر ترمز آن معیوب بوده و یا راننده نتواند بدرستی از ترمز آن استفاده نماید، چه بسا ممکن است بصورت دام مرگ در آید.

ترمز ناگهانی و قفل شدن چرخها مهمترین خطریست که خودرو را تهدید می‌نماید. قفل شدن چرخها از دو جهت برای خودرو خطرناک است، این وضعیت در بسیاری از مواقع فاصله ترمزگیری را افزایش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نیز از اختیار خارج می شود، خصوصاً در جاده های خیس و برفی یا یخزده که خطر قفل شدن چرخها بیشتر وجود دارد، نیاز به سیستمی که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از لیز خوردن چرخها جلوگیری نماید، بیش از پیش احساس می شود.

تاریخچه سیستم ABS
در ابتدای دهه 1970 کمپانی دایملر بنز، گروهی از مهندسین و کارشناسان فنی خود را مامور بررسی و آزمایش سیستمی نمود که از سال 1959 پیشنهاد گردیده و بطور مقطعی بر روی آن کار شده بود.گروه مهندسی دایملر بنز برای پیشبرد کار خود با کمپانی تلدیکس وارد عمل شد و مدتها بر روی آن کار شد اما نتیجه مطلوبی نداد و گروه مهندسی مجبور گشتند قرارداد خود را با کمپانی فوق لغو کرده و یک قرارداد جدید با کمپانی بوش ببندند. این گروه پس از ماهها فعالیت موفق گردیدند سیستم ضد بلو که ترمز (ABS) را در اواسط دهه هفتاد عرضه کنند. بدین ترتیب کمپانی دایملر بنز اولین کمپانی بود که توانست این سیستم را به صورت گسترده در خودروهای خود بکار گیرد.

کمپانیهای بی ام و تویوتا در ادامه، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. از اواسط دهه هشتاد تعداد بیشتری از کمپانیهای سازنده شروع به نصب سیستم ضد بلو که ترمز نمودند، مثل کمپانیهای پژو، رنو، سیتروئن، لانچیا و خصوصاً هندا که موفق گردید سیستو ضد بلو که پیشرفته تری نسبت به سایر کمپانیها به روی خودروهایش نصب نماید.سیستمهای اولیه ABS فقط چرخهای عقب را کنترل می کردند، با این هدف که پایداری خودرو در هنگام عمل ترمزگیری بر روی سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بیشتری داشته باشد. به تدریج این سیستم پیشرفته تر شد به شکلی که در دهه هشتاد سیستمهای ABS که ترمز چهار چرخ را کنترل می کردند بر روی خودروها نصب گردید.

سیستم ABS امروزه در اکثر تولیدات کمپانیهای بزرگ خودروساز بصورت استاندارد بر روی خودروهای شخصی و کامیونهای سبک نصب می شود و یا در برخی از خودروها بصورت انتخاب برای مشتری قرار داده می شود.

مطالب

عنوان

مقدمه…………………………………

تاریخچه سیستم ABS………………………

سیستم ABS چیست…………………………

اصول کارکرد سیستم ABS…………………..

عملکرد کلی سیستم ABS……………………

اجزاء سیستم ABS………………………..

سنسورهای سرعت چرخش……………………..

عملکرد سنسور سرعت چرخش………………….

سنسور شتاب…………………………….

ساختار سنسور شتاب………………………

عملکرد سنسور شتاب………………………

فعال کننده ABS…………………………

دیاگرام سیستم ABS………………………

عملکرد فعال کننده ABS…………………..

فعال کننده ABS با شیر سلونوئیدی دو وضعیته…

ECU ABS………………………………..

کنترل سرعت چرخها……………………….
این فایل ورد در 34 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *