مدلسازی کشش قیمتی تقاضا ی مصرف‌کننده به همراه تاثیرات اقتصادی بازارهای برق با استفاده از مدل مبتنی بر ایجنت


دانلود اصل مقاله لاتین و ترجمه  فارسی مدلسازی کشش قیمتی تقاضا ی مصرف‌کننده به همراه تاثیرات اقتصادی بازارهای برق با استفاده از مدل مبتنی بر ایجنت

چکیده- زیرساخت اندازه‌گیری خودکار (AMI) فناوری‌ای است که به مصرف‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا در محیط‌ شبکه‌های هوشمند، از خود کشش قیمتی تقاضا بروز دهند. وقتی مصرف‌کننده‌ها به علائم قیمت پاسخ می‌دهند، توان بازار شرکت‌های تولید و انتقال را می‌توان کاهش داد. همچنین چنین پاسخ‌هایی از جانب مصرف‌کننده‌ها منجر به کاهش رشد یکباره قیمت، کاهش بودجه انرژی و کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای و دیگر آلاینده‌ها می‌شود. در این مقاله، برای استخراج تاثیر کشش قیمت تقاضای مصرف‌کننده روی عملکرد بازار برق، ما از سیستم تطبیقی پیچیده بازار برق (EMCAS) ، مدلی مبتنی بر ایجنت، استفاده می‌کنیم که که بازارهای برق تجدید‌ساختار‌شده را شبیه‌سازی می‌کند. یک شبکه تست 11 گره با هشت شرکت تولیدی و چن مصرف‌کننده به مدت یک ماه شبیه‌سازی می‌شود. نتایج برای مورد مطالعه‌ای بر اساس سیستم قدرت کره‌ای فراهم و بحث شده است.

عبارات کلیدی- مدلسازی مبتنی بر ایجنت، زیرساخت اندازه‌گیری خودکار، کشش قیمتی تقاضا، شبکه هوشمند.

  1. مقدمه

در بازارهای برق نامنظم[1]، توان بازار و/ یا نامتعادلی‌های عرضه و تقاضای مربوط به هزینه نهائی آخرین واحد توزیع‌شده منجر به نوسانات شدید در قیمت‌های عمده برق شده است. در بیشتر بازارهای برق موجود، تنها شرکت‌های تولیدی (GenCos) می‌توانند به سیگنال‌های قیمت و از طریق پیشنهادات سمت عرضه به سیستم و/ یا اپراتور برق (ISO) مستقل پاسخ دهند. اکثر مصرف‌کننده‌ها در بازارهای نامنظم با فراهم‌کنندگان[2] بار و یا نهادهای ذخیره بار قرارداد دارند، که این فراهم‌کننده‌ها و نهادها به نوبه خود مزایده‌های تقاضا را برای اپراتورهای بازار فراهم می‌کنند. اگر این قرارداد یک قرارداد تحمیلی باشد (یعنی فراهم‌کننده بار، قیمت بازار را با مقداری سود ثابت مطالبه کند)، دیگر انگیزه و مشوقی برای فراهم‌کننده بار وجود ندارد که بخواهد برای مصرف‌کننده‌ها سازوکاری فراهم کند که قیمت‌ها پاسخ دهند. از طرف دیگر، اگر قرارداد به صورت قیمت ثابت باشد، مصرف‌کننده‌ها قیمت‌های بازار را ندیده و به سیگنال‌های قیمت پاسخی نخواهند داد.

علاوه بر اینها، از آنجا که بیشتر مصرف‌کننده‌ها به قیمت ساعتی و یا روزانه برق دسترسی ندارند، پاسخ آنها به تغییرات قیمت ممکن است با تاخیر مواجه شود. یکی از پاسخ‌های بالقوه مصرف‌کننده، کاهش مصرف، زمانی رخ می‌دهد که مصرف‌کننده قبض برق ماهیانه خودرا دریافت می‌کند. دیگر پاسخ بالقوه، تغییر عرضه کننده، بسته به ضوابط و شرایط  قراردادهای تولید، معمولا بصورت ماهانه و یا سالانه رخ می‌دهد.

[1] deregulated

[2] aggregator

Consumers’ Price Elasticity of Demand Modeling
With Economic Effects on Electricity Markets Using
an Agent-Based Model
Prakash R. Thimmapuram and Jinho Kim

Abstract—Automated Metering Infrastructure (AMI) is a technology that would allow consumers to exhibit price elasticity of
demand under smart-grid environments. The market power of
the generation and transmission companies can be mitigated when
consumers respond to price signals. Such responses by consumers
can also result in reductions in price spikes, consumer energy bills,
and emissions of greenhouse gases and other pollutants. In this
paper, we use the Electricity Market Complex Adaptive System
(EMCAS), an agent-based model that simulates restructured
electricity markets, to explore the impact of consumers’ price
elasticity of demand on the performance of the electricity market.
An 11-node test network with eight generation companies and
five aggregated consumers is simulated for a period of one month.
Results are provided and discussed for a case study based on the
Korean power system.
Index Terms—Agent-based modeling, automated metering infrastructure, price elasticity of demand, smart grid.

این فایل ورد ترجمه در 9 صفحه و فایل اصلی pdf مقاله در 8 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *