دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی – درب و پنجره های دو جداره


در دهه‌های اخیر تکنولوژی ساخت پنجره‌های دو جداره بافاصله هوایی روز به روز پیشرفت کرده است. این پنجره‌ها از دو لایه شیشه تشکیلمی‌شوند که توسط هوا و یا گاز دیگری با ضریب هدایت پایین از هم جدا شده‌اند.

پنجره‌ها روشنایی، گرما، هوای تازه و زیبایی‌ها را به خانه آورده وارتباطی با محیط خارج برقرار می‌کنند. به رغم این محاسن پنجره‌ها یکی از عوامل مهمدر اتلاف حرارتی ساختمانها است.

به طوری که حدود یک چهارم حرارت خارج شدهساختمانها در زمستان و یا حرارت وارد شده به آنها در تابستان از طریق پنجره‌ها صورتمی‌گیرد. به همین دلیل از دیر باز کاهش این تلفات مد نظر طراحان ساختمان‌ها بودهاست.

در گذشته نه چندان دور برای کاهش اتلاف حرارتی ساختمانها به جایاستفاده از پنجره‌های با یک لایه شیشه از پنجره‌های با دو یا چند لایه شیشه کمکگرفته می‌شد. حتی در پاره‌ای از موارد، لایه‌های پلاستیکی در بین شیشه‌ها نیز بهکار می‌رفت. ولی در دهه‌های اخیر تکنولوژی ساخت پنجره‌های دو جداره بافاصله هوایی روز به روز پیشرفت کرده است. این پنجره‌ها به طور کلی از دو لایه شیشه،که توسط فاصله‌ای از هم جدا شده‌اند، تشکیل می‌شوند.

فاصله بین دو لایهشیشه توسط هوا و یا گاز دیگری با ضریب هدایت پایین همچون آرگون، دی‌اکسید‌کربن وکریپتون پر می‌شود بدین ترتیب با توجه به اینکه پنجره‌های یک ساختمان دارای مقاومتحرارتی کمتری نسبت به سایر اجزای آن است، به کارگیری این پنجره‌ها می‌تواند نقش بهسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

به گفته «هزاد قاسمی»، استادیارمهندسی مکانیک برای مطالعه دقیق میزان تلفات حرارتی از پنجره‌ای دو جداره و مقایسهعملکرد آنها نسبت به پنجره‌ای ساده تک شیشه‌ی نیاز به بررسی مکانیزمهای مختلفانتقال حرارت است.

جابه جایی و تشعشع روی سطوح خارجی، هدایت در داخلشیشه‌ها، جابه جایی و تشعشع در فاصله هوایی دو پنجره و حتی نفوذ تشعشع خورشید ازشیشه‌ها به داخل از جمله مکانیزم‌های دخیل در انتقال حرارت است.

به همیندلیل برای مطالعه عملکرد این سیستمها عموماً از فرضیات ساده کننده‌ای استفادهمی‌شود. شاید ساده‌ترین تقریب استفاده از فرض انتقال حرارت هدایت یک بعدی در داخلشیشه‌ها و لایه هوا است.

مزایای درب و پنجره های دو جداره UPVC: 

vنصب سریع

vوزن بسیار کم

vمقاوم در برابر رطوبت

vایمنی بالا پنجره upvc

vمقاوم در برابر گرد و غبار

vمقاوم در برابر مواد شیمیایی

vسازگار با شرایط مختلف جوی

vمقاوم در برابر انبساط و انقباض

vعایق صدا به میزان 40 دسی بل

vصرفه جوئی در مصرف انرژی تا %40

}دلایل استفاده از گالوانیزه:

}• افزایش استقامت پروفیل

}• تحمل وزن

}• افزایش امنیت

}• انتقال گشتاور

}• فشار باد

}معیار های سنجش:

}• ضخامت گالوانیزه

}• وزن متر طول

این فایل پاورپوینت در 24 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *