دانلود پاورپوینت نهضت هنر نو / 44 اسلایدی


)نهضت هنر نو نام سبکی در اروپا بود که ابتدا در Art Nouveau) هنرهای تزیینی مانند طراحی پارچه، تولید کتاب و مبلمان از دهه 1880 آغاز گردید. سپس این سبک در زمینه های دیگر هنرهای تزیینی همچون گرافیک، نقاشی، طراحی داخلی، پیکر تراشی و حتی عکاسی ظهور نمود. در معماری این سبک از اوایل دهه 1890 آغاز و عمدتا تا سال 1910 ادامه داشت.
معماران این سبک از مصالح مانند چدن، آهن، فولاد و بتن استفاده می کردند، ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل می دادند. زمینه های فکری این سبک را می توان در سبک هنرها و صنایع دستی در نیمه قرن نوزدهم در انگلستان یافت.

این سبک در انگلستان به نام سبک مئرنف

در فرانسه به نام هنر نو و یا سبک گیومارد

در آلمان به نام سبک جوان

در ایتالیا به نام سبک آزاد

در اسپانیا مدرنیسم

در اتریش سبک جدایی.

„

اصول فکری پیروان این نهضت

1) انتقاد شدید از اشیا و مکتب های تقلیدی

2) جدایی از گذشته

3) ابداع فرم های جدید

4) هنر مناسب زمان

5) استفاده از تولیدات مدرن (فلز) برای اسکلت ساختمان و تزیینات

6) استفاده از تزیینات و فرم های طبیعی و رمانتیک

وان دوولد

هنر نو نام مغازه ای بود که طراحی داخلی آن توسط معمار بلژیکی، وان دوولد، انجام شده بود و در سال 1885 در پاریس گشایش یافت. در این مغازه اشیاء مدرن فروخته می شد. نام این مغازه به سبکی تعلق گرفت که به جای تقلید از گذشته، در پی ابداع احجام و فرم های جدید بود.

در سال 1906 در ویمار آلمان مدرسه هنر وصنایع دستی به ریاست هانری وان دوولد تاسیس شد .وی سبک هنر نو داشت وتاثیر هنر نو بر مدرسه باهاوس این بود که در ابتدا در این مدرسه کارهای تزیینی مثل: طراحی پارچه انجام میشد.
بعد از او والتر گروپیوس رئیس مدرسه شد. وی اسم مدرسه را تغییر داد و باهاوس ،به معنای” خانه معمار ” گذاشت

مدرسه باهاوس

مدرسه معماری باهاوس که در زبان آلمانی به معنی «خانه معماری» است، در دوران فعالیت چهارده ساله خود در آلمان، در سه شهر مختلف و تحت نظر سه آرشیتکت بزرگ که مدیریت باهاوس را نیز بر عهده داشته اند، فعالیت کرده است.

این مدرسه ابتدا از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۵ در شهر وایمار، سپس از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۲ در دسائو و بالاخره از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳، یعنی زمانی که این مدرسه به دستور حکومت نازی آلمان تعطیل شد، در برلین فعالیت می کرد. مدیریت این مدرسه نیز به ترتیب بر عهده والتر گروپیوس (۱۹۱۹ تا ۱۹۲۸)، هانیس مه یر (۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰) و میس وان دروهه (۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳) بود.

این بنا از سه بال تشکیل شده که توسط پل‌هایی با یکدیگر در ارتباط هستند. مدرسه باوهاوس شامل فضاهایی همچون فضایی برای آموزش، مسکن برای دانشجویان و اعضای دانشکده، تالار کنفرانس و فضاهای اداری می باشد. کلاسها و کارگاهها از طریق پل بزرگ دو طبقه ای که بر روی محل گذر قرار دارد و فضایی سرپوشیده ایجاد می کند، با یکدیگر ارتباط دارند..

شامل مباحث زیر:

ویکتور ارتا

خانه تاسل در بروکسل

هکتور گیومارد

آنتونی گادی

کلیسای مقدس خانواده

پارک گوئل

ساختمان کرایسلر

کلیسای نوتردام

این فایل پاورپوینت در 44 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *