دانلود تأثیر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


دانلود تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مقدمه:
قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان و نیز پیامبر بزرگوار اسلام , مکرراً بر تحصیل علم و دانش تاکید کرده اند. رسول اکرم (ص) بارها مسلمانان را به فراگیری علوم تشویق کرده اند و فرموده اند:« به دنبال علم و دانش بروید حتی اگر در چین باشد. » مسلمانان نیز به پیروی از دستورات قرآن و پیامبر از صدر اسلام برای آموختن علوم مختلف سعی و کوشش فراوان داشته اند. ازاین جهت لازم است برای بهبود تعلیم و تربیت و همچنین راهنمائی و کمک به دانش آموزان در امر تحصیل که همواره مورد نظر دانشمندان و بزرگان دین بوده است سعی و کوشش بعمل آید .
برتمام افراد جامعه بخصوص آنان که به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباطند لازم است به هر نحو که می توانند راهی را برای بهتر کردن وضع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بخصوص در مقطع ابتدایی و رفع کمبودها و اشکالات آموزشی پیدا نموده و علل و عواملی که در پیشرفت تحصیلی نسل های آینده و حال موثرند را بررسی و کشف نمایند.
بیش از 80 % شخصیت کودکان و نوجوانان در متن خانواده , در کنار پدر و مادر شکل می گیرد و خانواده بعنوان اولین پایگاه تعلیم و تربیت و نخستین مدرسه کودکان می باشد و در مورد پیشرفت تحصیلی فرزندان و آینده سازان نقش اساسی را دارند , لازم است در این باره علل کمبود و نقایص برخورد اولیا پیگیری و در جهت « پیشرفت تحصیلی فرزندان بکار گرفته شود. و به خانواده های محترم و عاشق پیشرفت فرزندان , آموزشهای لازم و ضروری , با تشکیل کلاسهای آموزش خانواده از طریق مربیان و استادان ماهر و حاذق داده شود. »

بیان مسئله :
از آنجایی که عوامل دخیل و موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار زیادند و به عوامل گوناگون در داخل نظام آموزش و پرورش و عوامل خارج از نظام آموزشی ( عوامل خانوادگی ) تقسیم می شوند که در مقدمه به بسیاری از پر اهمیت ترین آنها اشاره شده است از بین آن عوامل فراوان که بیش از همه دارای اهمیت بیشتری هستند انتخاب و مورد سوال قرار می گیرند.
1- آیا رابطه ای بین میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد؟
2- آیا رابطه ای بین میزان درآمد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد؟
فهرست مطالب
« تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» 1
مقدمه: 1
بیان مسئله : 2
ضرورت و اهمیت تحقیق: 3
اهمیت خانواده : 3
خانواده در تربیت اجتماعی کودک وظایف و نقش های متعددی را بر عهده دارد که اهم آنها عبارتند از : 3

خانواده به عنوان سیستم 4
خانواده به عنوان معلم و الگو 4
خانواده به عنوان کانون محبت و امنیت 5
نقش اقتصاد در خانواده : 5
موقعیت اجتماعی _ اقتصادی و یادگیری 6
وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین : 8
مسکن و وضع اقتصادی خانواده : 8
تاثیر انگیزش در پیشرفت تحصیلی: 9

انگیزه پیشرفت چیست؟ 9

ویژگی های افراد پیشرفت گرا چیست؟ 10

آموزش انگیزه پیشرفت : 11
پیشینه تجربی تحقیق 11
خلاصه و جمع بندی تحقیق : 12
نتیجه گیری: 13
این فایل ورد در 13 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.