دانلود پروژه کارآفرینی و تحقیقی و چگونگی راه اندازی تولیدی پوشاک مردانه


 

مقدمه

کلمه لباس در فارسی واژه های پوشش،تن پوش و پوشاک را تداعی می کند.لباس برای پوشاندن مشکل اصلی بدن وتغییر شکل آن به نحوی زیبا به کار میرود;یعنی لباس برای پوشاندن تن و فعالیت آن برای هر طبقه ای قابل فهم است،منشاء اصلی پیدایش لباس محفوظ ماندن از سرما و گرما وعوامل طبیعی،عفت،پرهیزکاری،زیبایی و وقار است ((به عبارت دیگر لباس هر انسان نشانه شخصیت وجودی است)) انسان تا زمانی که به ارزش ها و بینش ها معتقد و دلبسته باشد لباسی متناسب با آنها به تن خواهد کرد.انسان ها از قرن ها پیش به لباس خود توجه و اهمیت میدادند ولباس هایی متناسب با فرهنگ و بینش خود را انتخاب می کردند.یک قرن پیش لباس ها نشانگر جایگاه و منزلت افراد از نظر مادی بود که اغنیاء و اشرافیان لباس هایی بسیار زیبا به تن داشتند و رایت و فقرا لباس هایی ساده و تا پنجاه سال پیش مردم شهر های مختلف ایران لباس هایی به صورت محلی که نشانگر قومیت افراد بود به تن داشتند و اما امروزه تمام افراد جامعه از اقشار مختلف به پوشاک خود اهمیت بسیارزیادی نسبت به سال های گذشته میدهند.رنگ و مد لباس برای مردم از اهمیت رخوردار است،با توجه به این تقاضای بالای مردم به لباس بعضی از افراد جامعه که امروزه با نام کار آفرین شناخته شده اند،به این فکر افتادند که تولیدی های پوشاک راه اندازی کنند تا هم پاسخی به نیاز های متنوع مردم باشد هم راهی برای کسب در آمد بیشتر و محلی برای کار جوانان که به صورت تولیدی های پوشاک زنانه،مردانه وبچگانه در آمده است که ما میخواهیم در مورد تولیدی های پوشاک مردانه با شما عزیزان سخن بگوییم.

برای راه اندازی یک شغل نیازی به سرمایه بسیار نیست و میتوان با سرمایه بسیار اندک یک شغل راه اندازی کرد.

به طور مثال بیشتر صاحبان تولیدی های پوشاک از نقطه صفر شروع کردند و بعد چند سال سود بسیار کردند.

حتماً میپرسید چگونه؟ این افراد با داشتن یک یا دو چرخ خیاطی صنعتی در خانه مشغول به پذیرفتن کار و سری دوزیدر خانه خود شدند و بعد از دوخت کارهای متنوع و کسب سود و تجربه ی بیشتر توانستند که یک چرخ به چرخ خود اضافه کنند و کار بیشتر و سود بیشتر در بیارند به همین صورت یک مغازه کوچک اجاره کردند و دو یا سه کارگر استخدام کردند.با وجود کارگر ها تراز کار بالا رفت و صاحب کار توانست چند چرخ دیگر به چرخ های خود اضافه کند به همین تعداد کارگر نیزاستخدام کرد و بعد چند مدت مغازه ی بزرگ تر وتولیدی پوشاک مجهزتر و تیراژ کار بالا تر وکسب در آمد بیشتر و کار آفرینی حاصل شد.

و اما باید توجه نمایید که این افراد به دنبال دوخت کالایی بودند که مردم تقاضای بالایی برایآن داشتند وتوجه به مد وفرهنگ مردم نیز داشتند به رنگ نیز بسیار توجه کردند شما نیز اگر در فکر راه اندازی یک شغل هستید باید به این حوضه های مشابه آن توجه نمایید.

خلاصه اجرایی (مدیریتی):

ایجاد یک محل تولید پوشاک مردانه که یک تولیدی است که انتفاعی و جهت رسیدن به سود و بالا بردن ارتقاءِ سطح کیفی پوشاک کودکان و اشتغال زایی برای 50 شغل مستقیم و 4 شغل غیرمستقیم است

ازسال 3/7/1384 شروع به کار کردم به مدت 5سال برای یادگیری در یک تولیدی کار کردم .

بعد از 5سال به شهری دیگر منتقل شدم و در آنجا به مدت 3ماه با وسایل امانتی شروع به کار نمودم و بعد از 3ماه دو عدد چرخ یک نفر پا دو خود تهیه کردم و بعد از آنجا شروع به کار خود نمودم وبعد از 1سال کارگر خود را با آگهی استخدام کردم و یک سال هم با 4نفر کار کردم در یک مغازه به مسافت 20متری وبعد از یک سال کارگاه خود را گسترش نمودم و کار خود را افزایش دادم . وهم اکنون حدود 50نفر چرخ کار مشغول به کار می باشند . و آرزوی موفقیت برای همه ی کارکنان دارم.

بیان و آرمان های کسب و کار:

هدف: تولید پوشاک مردانه مانند بلوز، شلوار، کاپشن، و غیره از الیاف طبیعی و بهداشتی که بر اساس فصول مختلف سال نوع پوشاک نیز تغییر می کند.

بیان ماموریت کسب و کار:

این تولیدی با استفاده از چرخ های صنعتی و خیاطی و به توصیه صنعت مربوطه طراحی و اجرا شد که اهداف عالی آن رسیدن به کیفیت بالا با هزینه کم و رقابت با اجناس خارجی است.

مزیت های رقابتی مدیریتی

این طرح نسبت به تولیدی جات رقبا به دلیل تخصصی شدن و علمی کارها و استفاده از چرخ های پیشرفته و مواد کاملاً بهداشتی و خوب با راندمان کیفی بالایی مواجه است و یک تولیدی مدرن و ماشینی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *