دانلود پروژه روستای سینک – درس روستا


sinak

  • حوزه نفوذ

این روستا در حوزه نفوذ مستقیم روستای افجه قرار دارد و خدمات اولیه خود را از این روستا و در مرحله بعدی ، از شهر تامین می کند .

ساکنان روستای سینک عمده محصولات باغی خود شامل گردو ، گیلاس ، سیب ، هلو ، به و آلبالو را در شهر لواسان و در مرتبه بعدی ، در شهر تهران به فروش می رسانند و نیازهای خود در زمینه نهاده های کشاورزی ( نهال بذر ، کود ، سم و . . . ) را از شهر لواسان تامین می کنند .

در طرح سازماندهی فضاها و مراکز روستایی استان تهران نیز روستای سینک به عنوان یکی از روستاهای اقماری حوزه افجه در نظر گرفته شده که باید خدمات برتر را از مرکز حوزه ( روستای افجه ) دریافت کند .

  • برسی تحولات جمعیتی با استفاده از آخرین سرشماری جمعیتی صورت گرفته:

روستای سینک فاقد حوزه نفوذ می باشد . لذا بررسی این بند موضوعیت ندارد .

سیاسی – جغرافیایی

روستای مورد نظر در مختصات 51 درجه و 42 دقیقه عرض شمالی و 35درجه و 51 دقیقه طول شرق واقع شده است.

روستای سینک به لحاظ تقسیمات کشوری در دهستان شمیرانات بخش لواسانات و در دهستان لواسانات کوچک واقع شده است.

ویژگیهای آب و هوایی

به طور کلی، دامنــه های جنـوبی البرز تحـــت تـــاثیر جریانات هوایی اقیانوس هند قرار دارد و به همین دلیل ، دارای تابستانهای خنک و خشک می باشد .

زمستانها نیز منطقه تحت تاثیر جریانهای هوایی شمال غرب و غرب قرار میگیرد .

نزدیکترین ایستگاه هواشناسی به روستای سینک ، ایستگاه امامه می‌باشد.این ایستگاه در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا واقع شده است . ویژگی‌های اقلیمی محدوده بر اساس آمار ایستگاه مزبور مورد بررسی قرار میگیرد :

دما

بر اساس آمار ایستگاه امامه،متوسط دمای ماهیانه در سه ماه از سال کمتر از صفر است و در 4 ماه آذر تا اسفند ماه یخبندان وجود دارد.

بـــاد

جریان هوا در سطح روستا معمولا در روز از سمت دره (جنوب ) به سوی ارتفاعات شمالی (شمال) و در شبها بالعکس، از سمت  کوه (شمال) به دره ( جنوب ) می باشد

بررسی نظام حرکتی آبهای سطحی در بافت روستا و نحوه دفع و محل تخلیه آن

بررسی های انجام شده نشان میدهد که آبهای سطحی در جهت شیب عمومی روستا (از شمال شرق به جنوب غرب) و  شیب های محلی(از دامنه ی شرقی و غربی به سمت رودخانه افجه ) جریان یافته و دفع می شوند.

بررسی ها حاکی از آن است که سیستم جمع آوری آبهای سطحی در روستا با کاستی های زیادی مواجه است که علت  عمده آن عدم برخورداری بسیاری از معابر از جوی و جدول می باشد.

Picture1

این فایل پاورپوینت به بررسی تمام وضعیت روستا اعمم ار فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و  جدول S.w.o.t و مراسمات مردم و انواع داده های آماری و داده های اجتماعی و همچنین صحبت راجب کشاورزی و باغات و انواع راه های دسترسی به روستا می پردازد.

این پاورپوینت در 51 صفحه به همراه کلیه نقشه ها و جدول ها و عکسها از اراضی و املاک روستا خدمت شما عزیزان ارائه میگردد.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *