دانلود پروژه طراحي سايت فروش Online


رشته: كامپيوتر/ عنوان: طراحي سايت فروش Online

2143123

مقدمه ای بر طراحی وب سایت
با ورود اینترنت به زندگی انسانها، تحول زیادی در نوع زندگی و فکر مردم ایجاد شده است. با گسترش ارتباطات مجازی و جریان اطلاعات بین کامپیوتر ها توسط اینترنت کمتر شرکتی یا موسسه ای پیدا می شود که به فکر معرفی خود و محصولات و خدماتی که ارائه می کند در دنیای ارتباطات مجازی نباشد. و قطعا این معرفی باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد تا موثر و مفید باشد.GUI را در عرصه ی دنیای اینترنت می توان ظاهر گرافیکی دانست که برای جریان اطلاعات ترسیم می شود و کاربران را ترقیب به دنبال کردن و دریافت اطلاعات می کند.
هدف از ساخت وب سايت
قبل از هر کاري شما بايد هدف مشخصي داشته باشيد تا مصمم تر آن را دنبال کنيد، پس براي ساختن يک وب سايت هم هدف از ساخت آنرا مشخص کنيد به طور مثال موضوع آن چيست يا چه طرحي مي خواهيد داشته باشه با چه تعداد صفحه. بد نيست که نوع مخاطبين و بيننده ها را هم مشخص کنيد که چه کساني قرار است از سايت شما استفاده کنند. شما مي توانيد در ابتدا از يک سايت شخصي شروع کنيد، فکر کنم با پيشرفت تکنولوژي کامپيوتر و اينترنت در آينده نزديک هر کسي مانند شناسنامه بايد يک سايت براي معرفي خود داشته باشه. هميشه سعي کنيد تا مطالب را متناسب با مضمون سايت انتخاب کنيد و در هر قسمت يک هدف را دنبال کنيد که بيننده گيج و فراري نشود. اگر سايت شما شخصي است و در آن خاطرات ، عکسهاي خود يا دوستانتان را گذاشته ايد پس ديگرنبايد تبليغ محصولات توليدی را اضافه کنيد يا بالعکس.
طراحی سایت و تعریف وب سایت
یك وب سایت معمولا شامل تعداد زیادی فایل است كه در تعدادی پرونده مرتب شده اند، به همان صورت كه شما فایل هایتان را در پرونده ها مختلفی روی كامپیوترتان مرتب می كنید. صفحه اصلی یك سایت معمولا index.htm یا index.html یا default.html نام دارد. وقتی كه یك آدرس وب (یا اسم دامنه) را در مرور گرتان تایپ می كنید (مثلا www.iran-tech.com)، برنامه مرورگر به سراغ اكانت میزبانی ای می رود كه این اسم دامنه به آن اشاره می كند، و به دنبال یكی از این فایل های اصلی می گردد. فرضا اگر فایلی به نام index.html را در آن وب سایت پیدا كند، این فایل( یا صفحه) را به صورت خودكار در مرور گر شما نمایش خواهد داد.
الف – مراحل راه اندازی وب سایت
1.انتخاب نام مناسب براي سايت
2. ثبت دامنه (نام سايت) در شبكه جهاني اينترنت
3.طراحي نرم افزار و گرافيك سايت
4. خريد فضا ( هاست)
5. قراردادن نرم افزار سايت طراحي شده بر روي فضاي خريداري شده و افتتاح سايت

ب – فناوريهاي مورد استفاده در طراحي سايت
زير ساختهاي نرم افزاري پروژه هاي طراحي سايت بر اساس Microsoft .NET Framework است. استفاده از فناوري دات نت با انعطاف پذيري، قابليت اطمينان ، نوآوري و امنيت مثال زدني خود قابليت هاي بسياري را براي ما به ارمغان مي‏آورد، كه از جمله آن قابليت مديريت كدهاي توليد شده، پشتيباني از شي گرايي و سازگاري با متدولوژي انتخابي پروژه، وابسته نبودن به يك زبان خاص، درعين بهره مندي از #C كه زباني مدرن و كاملا شي گرا است.ضمن آنكه بسترها و زيرساختهاي نرم افزاري انتخاب دات نت به عنوان بستر اصلي اجراي پروژه ، امكان استفاده از فناوري هاي جانبي ديگري كه سازگار با Windows هستند را فراهم خواهد كرد.چندلايه بودن نرم افزارهاي توليدي موجب تسهيل شرايط ارتقاي وبسايت طراحي شده در آينده خواهد بود.ضمن آنكه هزينه هاي reworking (دوباره كاري) را به هنگام توسعه پروژه حذف خواهد نمود.
براي خدمات بانك اطلاعاتي از MS SQL SERVER استفاده خواهد شد. نوع مجوز حقوقي استفاده از اين كارگزار بانك اطلاعاتي در وب به همراه امكانات وسيع و كارايي قابل توجه، آن را به انتخاب مناسبي تبديل نموده است. براي اطلاعات بيشتر مراجعه به سايت www.tpc.org توصيه مي¬شود.

ج – ملاحظات امنيتي در نظر گرفته شده براي طراحي سايت چيست ؟
كاربران در ابتداي ورود به سايت اعتبارسنجي مي شوند و پس از ورود به سايت جهت دسترسي به بخشهاي مختلف با توجه به سطح دسترسي كه دارند هدايت ميگردند. » تدابير اتخاذ شده در طراحي سايت براي

جلوگيري از هرگونه دسترسي غيرمجاز كه ممكن است منجر به دستكاري، خرابكاري يا سرقت اطلاعات شود؛ در سه دسته زير قرار ميگيرند:

1- تدابيري جهت جلوگيري از ورود خرابكاران به بانكهاي اطلاعاتي و پنلهاي مديريتي يا تلاش براي بدست آوردن گذرواژه » كليه گذرواژه ها بصورت رمز شده با يك الگورتيم مناسب در بانك اطلاعاتي نگهداري مي شوند. (يك طرفه يا دو طرفه(
تدابيري جهت جلوگيري براي تزريق دستور به كارگزار بانك اطلاعاتي. شامل : » ممانعت از ارسال دستورات SQL از طريق مبادي ورودي اطلاعات » ممانعت از ارسال دستورات SQL از طريق پارامترهاي GET 3- تدابيري جهت جلوگيري از سرقت اطلاعات در هنگام نقل و انتفال در شبكه در صورت لزوم شامل :
» هنگام ورود كاربر به صفحه ورود به سايت يك مسير و باند حفاظت شده بوسيله SSL بين رايانه كاربر و كارگزار ايجاد مي شود كه كليه نقل و انتقال اطلاعات از اين مسير حفاظت شده بين اين دو رايانه رد و بدل خواهد شد و اين تكنيك دسترسي به اطلاعات ارسالي و دريافتي را براي كساني كه استراق سمع مي كنند را ناممكن خواهد كرد.
د – ويژگيهاي عمومي در نظر گرفته شده براي طراحي سايت چگونه است ؟
1-وب سايت منطبق با فن آوري موتورهاي جستجو به ويژه Google طراحي خواهد شد.
2-در طراحي سايت حداكثر كارايي با بهره گيري از فناوري هاي عرضه شده بوسيله شركت مايكروسافت براي عملكردهاي وب سايت از ديد كاربر در نظر گرفته خواهد شد.
به عنوان مثال زمان لود صفحات به طور متوسط و در شرايط معمول ارتباطي با يك خط 56 كيلوبايتي 20 ثانيه خواهد بود.
3- دسترسي آسان و دقيق كاربر به اطلاعات در طراحي گرافيكي صفحات الويت خواهد داشت. تامين نظر كارفرما در طراحي گرافيكي از A تا Z در اولويت خواهد بود.
4- سرعت و سهولت در به روز رساني و سهولت توسعه در طراحي سايت در آينده در نظر گرفته خواهد شد.
5- ملاحظات حفاظتي و امنيتي در توليد بسترهاي نرم افزاري و طراحي سايت در نظر گرفته خواهد شد.
6- استفاده بهينه از منابع سخت افزاري در ساخت نرم افزارها در نظر گرفته خواهد شد.

7- امكانات عمومي مانند : آمار بازديدكنندگان ، نقشه سايت، فرم نظرخواهي، افزودن به آدرس هاي برگزيده، ارسال صفحه به دوستان، خروجي چاپ و RSS نيز در صورت لزوم به امكانات سايت افزوده خواهد شد.

چند نکته که مدیریت وب سایت و طراح وب سایت باید بداند :
1- موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستوجو کاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می کنند.
2- متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته کننده هستند.
3- اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازک یا کوچک مشکل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امکان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.
4-رابط گراافیکی (GUI) برداشت غیر استاندارد: برداشت کاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبیت شده.
5- ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.
6- انیمیشن و متون متحرک: تمرکز بازدید کنندگان از سایت را بر هم می زند.
7-پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهای مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.

 

فهرست
مقدمه……………………………………………………………..1
مراحل راه اندازی وب سایت………………………………………2
نکته های مهم مدیریت…………………………………………….4
اصول اساسی طراحی سایت………………………………………..7
ثبت وب سایت در موتور جستجو …………………………………12

نکات پورتال ایده آل……………………………………………….14
نبایدهای طراحی وب سایت………………………………………..17
اهميت طراحي وب سايت………………………………………….20
نرم افزارهای طراحی وب……………………………………………23

نیازها……………………………………………………………….28
قالب سایت………………………………………………………….30
Adobe Dreamweaver چیست؟………………………………..32
(cms) چيست ؟……………………………………………………..36
( Portal ) چیست ؟………………………………………………….38
Shopping……………………………………………………………41
سبد خرید…………………………………………………………….43
تصاویری از سایت……………………………………………………..56

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *