دانلود کارآموزی بررسی باغات انگور در شهرستان شهریار


10099025_1

چکیده:
انگور یکی از میوه¬هایی است که از زمانهای بسیار قدیم مورد استفاده قرار گرفته است. بطور کلی دو نظریه متفاوت در مورد انگور وجود دارد: عده ای معتقدند که حتی پیش از غلات مورد استفاده بشر قرار گرفته است. گروهی دیگر دیرینگی انگور را حدود 6 الی 7 هزار سال پیش تخمین می زنند.
انگور درختچه ای بالارونده که به کمک پیچکهای خود به سهولت از موانع و درختان مجاور بالا می رود و درازای آن به 10الی 15متر می رسد. ساقه آن گره دار و برگهایش متناوب است .
نیاز به آب و هوای گرم و معتدل دارد، سیستم ریشه ای عمیق دارد و نیاز آبی متوسط است به خشکی مقاومت دارد گره افشانی با باد انجام می شود و نیازی به حشره نیست شرایط گرم و خشک گرده افشانی و میوه دهی را بهبود می بخشد.
در این تحقیق فرایند تولید انگور و همچنین سطح زیرکشت،عملکرد و میزان تولید انگور در شهرستان شهریار که از شهرستانهای سرسبز غرب استان تهران می باشد مورد مطالعه قرار گرفته شده است همچنین توسط کارآموز فعالیتهای نظیر مراحل مختلف کاشت و داشت انگور و همچنین بازدید از باغات انگور در شهرستان شهریار و حومه با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بعمل آمد.
با توجه به اینکه انگور یکی از اصلی ترین اقلام صادراتی ایران در حوزه میوه صادراتی به بیش از هفتاد کشورجهان محسوب می شود. و همچنین اهمیت اقتصادی و ارزش غذایی این میوه و فراهم بودن شرایط آب و هوایی کشور برای کشت این محصول باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد با آموزش روشهای نوین باغداری و پشتیبانی مالی به باغداران می توان به افزایش میزان تولید این محصول با ارزش در مناطق مختلف کشور امیدوار بود.
فهرست مطالب

عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه 2
معرفی کاراموزی 9
امکانات و تجهیزات 10
فعالیتهای تولیدی خدماتی 10
فصل دوم
معرفی محل کاراموز 13
هدف از تاسیس مجموعه 14
چارت سازمانی 20
فصل سوم
فعالیتهای انجام شده 23
شرح وظایف 25
فرایند تولید 26
مرحله کاشت انگور 26
مرحله داشت انگور 31
مرحله برداشت انگور 42
سطح زیرکشت میزان تولید و عملکرد انگور در شهرستان شهریار 51
میزان سطح، تولید و عملکرد در هکتار انگور به تفکیک استان 53
تولید انگور در جهان 55
فصل چهارم
جدول عملکرد ده ساله 57
جمع بندی 58
پیشنهادات 60
نتیجه گیری 61
تصاویر 63
منابع 70
فرم ارزشیابی 71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *