بدون شک ارائه یا رندرینگ از مراحل مهم در ساختن پویانمایی رایانه‌ای است زیرا قبل از اینکه طرح ها و پروژه های خود را به نمایش بگذارید به رندرینگ نیاز دارید. به طور کلی به فرایند تولید تصویر از یک صحنهٔ مجازی به منظور نمایش بر روی صفحهٔ نمایشگر، رندرینگ می‌گویند که توسط نرم‌افزار انجام می‌شود و آخرین مرحله در تولید پویانمایی رایانه‌ای محسوب می شود. در واقع این مرحله شامل تبدیل صحنه سه بعدی برداری به یک تصویر پیکسلی قابل مشاهده می باشد.
راینو‌ (Rhin) از نرم افزار‌های سه‌بعدی سازی است که با استفاده از آن قادر به ساخت، ویرایش و آنالیز طرح ها و مدل های سه بعدی خواهید بود و برای مهندسان طراحی صنعتی، معماری، مهندسی راه و ساختمان، مهندسی مکانیک، و همچنین طراحی بازی‌های ریانه‌ای کاربرد دارد.
در دوره آموزشی Rendering Fundamentals with Rhino and V-Ray شما با اصول رندرینگ در راینو و وی ری آشنا می شوید.

عناوین آموزشی:
– علت استفاده از V-Ray
– نصب DR Spawner
– درک 3D Terminology
– فعال کردن V-Ray
– تنظیمات کیفیت
– یک پیش نمایش سریع
– درک انواع نورپردازی ها
– بررسی متریال در Material Editor
– ایجاد متریال
– استفاده از پیش تنظیمات در V-Ray
– متریال های نگاشت تکسچر با بیتمپ
– بررسی اندازه های صحیح برای رندر در تنظیمات خروجی
– نورپردازی محیط
– استراتژی های کار با دوربین و تنظیمات دوربین
– اطمینان از صحت رنگ های دلخواه برای صحنه
– نکات و ترفندهای رندرینگ در راینو
– و …