چرا بتن فوم ؟


چرا بتن فوم ؟

چرا بتن فوم ، بتن سبک چه مزایایی دارد ؟

10 جواب جامع برای سوالاتی که کارفرمایان از شما خواهند پرسید .

کف اجرا شده توسط بتن سبک

کف سازی طبقات

  1. مزیتهای اقتصادی بتن فوم نسبت به پوکه ریزی در لحظه ی اجرا : این مزیت شاید سهل الوصول ترین علت اجرای بتن سبک باشد زیرا به راحتی از همان ابتدا میتواند صرفه اقتصادی اجرای فوم بتن استاندارد را نسبت به پوکه ریزی نمایان سازد .
  2. سرعت اجرای بتن فوم نسبت به پوکه ریزی : بتن سبک حداقل سه برابر سریعتر از پوکه ریزی انجام می شود که با افزایش ارتفاع کفسازی این مقدار بیشتر نیز میشود .
  3. عامل اقتصادی در دراز مدت: در مقایسه بتن فوم با پوکه ریزی بعلت وجود حباب های ریز ، این محصول می تواند عایق لوله هایی که از کف رد شده اند باشد و نیازی به ماهیچه کشی و کرم بندی لوله ها ندارد و آنها را ایزوله می نماید اختلاط مواد موجود در این ملات توسط دستگاه کاملاً یک دست و همگن می باشد در حالیکه برای پوکه ریزی علاوه بر خطاهای ساخت،نیاز به ماهیچه کشی و … ، برای پوکه های معدنی 30 درصد هزینه بیشتر و برای پوکه های صنعتی بالای 50 درصد هزینه بالاتر برای اجرای کفسازی نیاز می باشد . فوم بتن با توجه به نوع کاربرد آن , بطور کلی به لحاظ اقتصادی مخارج ساختمان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد چون در نتیجه استفاده از آن , وزن اسکلت فلزی و دیوار ها و سقف کاهش یافته و ضمنا باعث کاهش مخارج فونداسیون و پی در ساختمان می گردد که با سبک تر بودن ساختمان , نیروی زلزله خسارات کمتری را در صورت وقوع متوجه آن می سازد .
  4. سهولت در برش و مته کاری : بتن سبک به راحتی توسط قلم چکش و یا اره قابل بریدن و اره کردن و همچنین مته کاری و میخ کوبی می باشند. لذا در صورت نیاز به تعمیر تاسیسات در آینده ، تاسیسات مورد نظر در دسترس می باشد و میتوان پس از اجرا محل عبور کابل ها و لوله ها را در آن جداسازی کرد.
  5. خصوصیات عالی در مقابل یخ زدگی و فرسایش ناشی از آن و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و آب و عایق صوتی : فوم بتن دارای تخلخل فراوان می باشد در نتیجه عایق بسیار خوبی برای صوت است و حتی صداهای ضربه ای و کوبه ای را جذب می کند و از نظر عایق حرارتی هر 10 سانتی متر بتن سبک معادل 30 سانتی متر پوکه معدنی عمل می کند.
  6. خواص فوق العاده در مقابل گرما , سرما و صدا: مقاومت فوم بتن در مقابل آتش فوق العاده می باشد. بطور مثال قطعه ای از نوع فوم بتن با وزن فضایی 250 الی 300 کیلو گرم در متر مکعب که حداقل 8 سانتی متر ضخامت داشته باشد به راحتی تا 1270 درجه سانتی گراد را تحمل می نماید و اصولا در هر دانسیته ای غیرقابل احتراق است.
  7. مقاومت در برابر آتش: بتن فوم آتش گیر نمی باشد و با افزودن ضخامت می توان مقاومت آن را در برابر آتش تا حد زیادی افزایش داد. مقاومت بتن فوم در برابر آتش بیشتر از بتن معمولی بوده و دلیل آن خواص ویژه عایق آن است.
  8. مقاومت فشاری: این پارامتر در بتن سبک تقریبا مشابه بتن معمولی در 28 روز به قسمت عمده مقاومت خود دست می یابد و پس از آن به صورتی تابعی خطی در بازه 12 ماهه می باشد. روند افزایش مقاومت در بتن کفی تقریبا نامحدود می باشد و علت آن واکنش با دی اکسید کربن محیط می باشد.
  9. مقاومت حرارتی: به علت طبیعت متخلخل و فوم داخل بتن،این نوع بتن یک عایق حرارتی فوق العاده عالی می باشد که با کاهش چگالی بتن افزایش چشمگیری می یابد.
  10. مقایسه وزنی با پوکه : در مورد کفسازی و شیب بندی های انجام گرفته در ساختمان ها که عمدتا از پوکه و سیمان استفاده می شود در صورت جایگزینی این نوع بتن با چگالی 300 وزن مرده کفسازی از 1300 به 300 کاهش می یابد. این یعنی کاهش 100کیلوگرم در متر مربع از وزن ساختمان.
  11. در زمان استفاده از ساختمان و بهره برداری بعلت عایق خوب حرارتی بتن سبک ، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه مصرف انرژی حاصل می شود و کاهش چشمگیری در مصرف منابع ملی خواهیم داشت.

  12. لطفا جهت سفارش ماشین آلات و یا مواد اولیه بتن سبک با شماره : ۰۹۱۳۵۴۴۵۴۰۰ تماس حاصل فرمایید.

    http://www.catfc.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *