تمهیدات بتن ریزی در هوای گرم


? در زمان تهیه مخلوط بتن ، دمای سیمان باید از 50 درجه کمتر باشد. برای این منظور می توانید سیمان را در سیلو های مناسب و یا در کارخانه بتن در سایه نگهداری کنید.

? مصرف سیمان باید در بین محدوده 350 تا 450 کیلوگرم بر متر مکعب باشد. در این محدوده بتن دارای کارایی و مقاومت کافی خواهد بود. اما از این مقدار بیشتر ، دمای بتن تازه را افزایش می دهد.

? در بتن ریزی در شرایط هوای گرم و در مناطق گرمسیری توصیه می شود از مواد افزودنی بتن که دارای خاصیت کاهش دمای گیرش هستند، استفاده نمایید.

? سنگدانه های مورد استفاده در ترکیب بتن باید در شرایط سایه و در محل های نسبتا خنک نگهداری شوند. می توان آنها را در زیر سایه بان قرار داد و یا آنها را آب پاشی کرد.

? در بتن ریزی در هوای گرم بهتر است از سنگدانه های گرد استفاده شود زیرا کارایی را بالا می برد.

? از نظر دانه بندی ، شن و ماسه دارای استانداردی هستند که برای بتن ریزی در هوای گرم ، توصیه می شود دانه ها، در حد میانی استاندارد باشند. در این محدوده بتن متراکم تولید می شود.

? برای لوله ها و مخازن آب ، بهتر است از عایق های حرارتی استفاده کنید. توصیه می شود تا حدالامکان برای تولید بتن از آبی استفاده کنید که خنک باشد. برای این منظور می توانید از یخ نیز برای خنک سازی آب استفاده نمایید.

? هرگز از آب بیش از حد برای تهیه بتن استفاده نکنید.

??موارد ذکر شده تنها برخی از تمهیدات ضروری و لازم برای بتن ریزی در مناطق گرمسیری می باشد. اطلاعات جامع و کامل تر را می توانید در وب سایت شرکت مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *