دانلود پاورپوینت مرمت خانه کوزه کنانی مشهد


دانلود پاورپوینت مرمت خانه کوزه کنانی مشهد

دانلود پاورپوینت مرمت خانه کوزه کنانی مشهد

مشهد ، مرکز استان خراسان رضوی ، اکنون با حدود دویست کیلومتر مربع و دو میلیون جمعیت دومین شهر ایران پس از تهران است . این شهر میان دو رشته کوه هزار مسجد و بینالود قرار گرفته است. شهر مشهد در ساحل راست کشف رود و شمال شرقی ایران و خراسان واقع است. میانگین ارتفاع آن از سطح دریا حدود یکهزار متر و طول و عرض جغرافیایی آن از نصف النهار گرینویچ59 درجه و 38 دقیقه و از خط استوا در شمال 36 درجه و 16 دقیقه است. هوای آن بسیار متغیر و باران سالانه اش بین 20 تا 60 سانتیمتر است.شهر مشهد بر روی خط زلزله قرار دارد.
شهرستانهای همسایه مشهد در مشرق سرخس ،در شمال غرب شهرستانهای درگز و چناران و در غرب و جنوب شهرستانهای نیشابور و فریمان است.
به سبب وجود حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد همه ساله بیش از جمعیت آن زائروارد این شهر می شوند . جمعیت زائر کنونی مشهد حدود چهار ده میلیون نفر در سال است که عمده در ایام نوروز و تابستان برای زیارت و سیاحت عازم مشهد می شوند.

موقعیت فعلی اثر
حسینیه فروشانیها در خیابان  شیرازی ـ کوچه چهارباغ ـ انتهای کوچه پنجه ـ سمت راست ـ جنب حسینیه کویتی ها واقع می باشد.

  تاریخچه و وجه تسمیه اثر
زمان ساخت بنای حسینیه فروشانیها 134 سال پیش (در دوران قاجار) می باشد. این بنا در ابتدا برای شخصی به نام اسماعیل خان شجاع الملک رئیس ایل هزاره ساخته شده است. در سفرنامه ناصر الدین شاه از اسماعیل خان و پدرش( یوسف خان هزاره) بدین گونه یاد می شود. (1 چند روز پیش به منزل اسماعیل خان رفتم. پدرش یوسف خان هزاره با سواران منظمی به منزل وارد شدند. او 100 سال از عمرش می گذشت و تمام قوایش سالم بود.).
پس از مدتی این بنا توسط خلیل کوزه کنی و برادرش اسماعیل خریداری شد که در اوایل دهه 1320 شمسی محل سکونت این دو برادر و خانواده هایشان در منزل مورد بحث بوده است. در آن زمان زمین کنونی حسینیه کویتی ها جز این منزل بوده و بنایی قدیمی هم در آن قسمت وجود داشته است.

بخش باقی مانده کنونی تحت مالکیت خلیل کوزه کنانی و بخش دیگر که در حال حاضر حسینیه و مهمانسرای کویتی ها در آن احداث شده در مالکیت اسماعیل کوزه کنانی بوده است. ازاوایل دهه 1330 تا اواخر دهه 1340 ه – ش این منزل تحت اجاره کنسولگری روسیه بوده است. سپس به مدت چند سال در اختیار اداره کشاورزی قرار گرفته و بعد توسط افغانیها اشغال گردیده که به دنبال کشمکش های زیاد و بیرون راندن افاغنه, ورثه کوزه کنانی بنا را جهت کاربری حسینیه به اهالی فروشان (خمینی شهر) واگذار کردند که این قضیه به حدود 27 سال پیش برمی گردد. نماینده مردم فروشان که مالکیت این بنا را دارد ، حاج آقای امامی می باشد. در حقیقت خمین شهر که از شهرهای استان اصفهان می باشد, همان سده سابق است, که در گذشته 3ده نزدیک به هم بوده است. در حال حاضر این 3ده تبدیل به 3 بخش فروشان, ونسوادران و خوزان شده که اهالی فروشان مالکین کنونی بنا هستند.

در حال حاضر, مالکین حسینیه فروشانیها, اهالی بخش فروشان خمینی شهر اصفهان می باشند. و نماینده تام الاختیار آنان جناب آقای امامی از اهالی فروشان می باشد.

فهرست مطالب:

فصل اول : تاریخچه استان و مشهد مقدس
استان خراسان
شهر مشهد
مقدمه
نقشه موقعیت
موقعیت جغرافیایی
شناخت ویژگی‌های جغرافیایی
آب و هوا
وضعیت اقتصادی
وضعیت فرهنگی
صنایع
وضعیت کالبدی شهر
محورها
اولین نقشه ها از مشهد
نقشه شهرمشهد
برج و باروی قدیم شهرمشهد
محلات
شهر و محلات در دوره قاجار
عکس هوایی مشهد سال ۱۳۳۵
عکس هوایی مشهد سال ۱۳۴۲
عکس هوایی مشهد سال ۱۳۵۴
عکس هوایی مشهد سال ۱۳۸۱
عکس هوایی مشهد سال ۱۳۸۸
تصاویر فضاهای شهری و معماری مشهد قدیم
طرح توسعه میدان شهدا
فصل دوم : شناسایی اثر
موقعیت طبیعی اثر
موقعیت فعلی اثر
تاریخچه و وجه تسمیه اثر
ادامه تاریخچه و وجه تسمیه اثر
نوع و توضیحات مالکیت اثر
اقدامات انجام شده در مورد حریم اثر
ویژگی اثر
خصوصیات اثر
نوع بهره برداری از اثر( قبلی ، فعلی)
توضیح دخل و تصرفات انجام شده و مشهود در اثر
توضیح تعمیرات گذشته اثر
توضیحات ضروری و اختصاصی اثر
موقعیت بنا در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی
عکس هوایی از موقعیت بنا
کروکی بنا
مجموعه بناهای شاخص اطراف
فصل سوم  :  تجزیه و تحلیل
پلان موقعیت
پلان زیر زمین
نمای ساختمان جنوبی
برش الف
تقارن در نما
خط تقارن در نما
دیاگرام نور
نورگیری بنا از دو طرف حیاط و ضلع شرقی
بررسی تقارن در بنا
طبقه اول
لکه گذاری فضا
هندسه بنا
آسیب شناسی
طرح مرمت
منابع و مآخذ

 

فرمت فایل: Powerpoint
تعداد صفحات: 123
حجم: 23 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *