خط HOV چیست؟


05_gx_carpool_lane_500

خط HOV چیست؟

خط خودرو با اشغال بالا خطوط طراحی شده برای کمک به افراد بیشتری در مناطق پر تراکم و شلوغ است.خطوط hovبه کاربران،رفت و آمد سریعتر و قابل اطمینان را ارائه می دهد و ازدحام را در خطوط منظم با حرکت دادن افراد بیشتری در مسایل نقلیه کمتری روان می کنند.

خطوط HOV در بزرگراه 403 و 403 در خط داخلی(اغلب چپ)است و بوسیله علائم و نمادهای الماس بر روی کف سازی شناسایی شده است.خط HOV از سایر خطوط ترافیک عمومی توسط یک منطقه حائل از دیگر خطوط جدا شده است.وسایل حداقل دو نفر را حمل می کنند و ممکن است وارد یا خارج خط HOV شوند فقط در نقاط تعیین شده.بوضوح توسط فضای پهن و نزدیک با خطوط شکسته سفید و کف سازی الماس نشان قابل شناسایی هستند.

قوانین خط HOV

قوانین خط HOV مانند هر قانون دیگری از جاده اجرا شده است.خط HOV از سایر خطوط ترافیک عمومی توسط یک منطقه حائل راه راه از هم جدا شده است.عبور از نشانه گذاری راه راه و حائل غیر قانونی و پر خطر است.خطوط HOV 24 ساعته و در 7 روز هفته باز است.

چه کسانی می توانند از خطوط HOV استفاده کنند؟

خطوط HOV در بزرگراههای استانی برای هر یک از خودروهای سواری زیر که حداقل دو نفر را حمل می کنند محفوظ می باشد:

1)اتومبیل  2)کامیون تجاری کمتر از 5/6 متر طول  3)مینی ون  4)موتور سیکلت 5) تاکسی یا لیموزین 6)اتوبوس

اتوبوس از هر نوع می تواند از خط HOV استفاده کند حتی اگر بدون مسافر باشد.این کمک می کند که اتوبوسها به برنامه خود عمل کنند و سرویس و خدمات قابل اعتماد و کارآمد را فراهم کنند.

کدام وسایل نقلیه مجاز به استفاده از خطوط HOV نیستند؟

1)وسیله نقلیه با تنها یک راننده 2)موتورسیکلت با تنها یک راننده 3)کامیونهای تجاری بزرگتر از 5/6 متر و یا با وزن خالص 4500 kg 4)تاکسی یا لیموزینهای بدون کرایه

چه کسی به عنوان مسافر شناخته می شود؟

برای اهداف سفر خط HOV ،بزرگسالان و کودکان که صندلی را اشغال کنند به عنوان مسافر در نظر گرفته می شوند.هیچ محدودیتی در سن مسافر خط HOV وجود ندارد.

مزایا خطوط خودرو با اشغال بالا(HOV lanes)

اگر چه بزرگراه های ما با ماشین ها،کامیونها و ون ها انباشته شده است،آنها هنوز می توانند تعداد زیادی از مردم را حمل کنند فقط با افزودن تعداد مسافران در هر ماشین.اکثر مردم با سه یا چهار صندلی خالی حتی در زمانهای شلوغ روز رانندگی می کنند.یک راه حل این است که مسافران را بع استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی به جای رانندگی به تنهایی تشویق کنیم.

خطوط خودرو با اشغال بالا برای استفاده از اتوبوسها ایجاد شده اند.خطوط در نظر گرفته شده اند تا سفر سریع و روان را برای استفاده کنندگان  این خطوط در هر زمان روز فراهم کنند.به ویژه در زمانهای اوج سفر هنگامی که دیگر خطوط می توانند آرام و انباشته از ماشین باشند.

مزایای HOV برای استفاده کنندگان

1)صرفه جویی در زمان:استفاده کنندگان از خطوط HOV از شلوغی اجتناب می کنند و به مقاصد خود خیلی سریعتر از کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند، می رسند. no more leaving at 6 a.m. to “beat the rush”!

2)سفر مطمئن تر: اجتناب از شلوغی به معنای زمان سفر سریع و سازگارتر

3)صرفه جویی در هزینه:استفاده از اتوبوس و سواری مشترک هزینه کمتری نسبت به رانندگی به تنهایی در هر روز دارد.استفاده منظم از حمل ونقل عمومی هزینه سوخت را به 50 % کاهش می دهد.

4)صرفه جویی سوخت:سوخت کمتری در زمان ترافیک هدر می رود.

5)استرس کمتر:خیلی از استفاده کنندگان HOV از سفر با استرس کمتر لذت می برند.شخص دیگر رانندگی کند یا دور بزند.به استفاده کنندگان این شانس را می دهد که تا رسیدن به سرکار استراحت کنند.

مزایای HOV برای اجتماع شما:

1)مزایای کیفیت هوا:تولید گازهای گلخانه ای را کاهش داده و کیفیت هوا را بهبود می دهد.

2)مدیریت شلوغی: یک خط HOV می تواند به بسیاری از رشد تقاضا رسیدگی کند.

3)افزایش بهره وری:دانش آموزان و کارکنان شادتر،موثر تر و قابل اطمینان تر

4)استفاده بهتر از زیر ساخت:یک خط بزرگراه می تواند 1500-2200 وسیله نقلیه را در یک ساعت جا به جا کند.یک خط پر از وسایل نقلیه عمومی و اتوبوس تعداد بیشتری از مسافران  را نسبت به خط ترافیک معمولی حرکت می دهد.

5)اولویت حمل و نقل:اتوبوسها و استفاده کنندگان از حمل ونقل عمومی اولویت دارند.اتوبوسهای عمومی معادل 57 تک سرنشین را حمل می کنند.

6)ارائه انتخاب:خطوط HOV حمل و نقل عمومی را به یک انتخاب موثرتر و قابل اطمینان تر برای مسافران تبدیل می کنند.

منبع: ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *