آسمان خراش جهنمی


برای کسی مثل من که دوست دار فیلمهای دوران طلایی سینما هست، فیلم آسمان خراش جهنمی یک چیز واقعا عالی است…چون هم پل نیومن و استیو مکویین دو ستاره ی سینما در این فیلم هم بازی هستند و یک چیز دیگر اینکه در این فیلم اشاره ای هم به معماری و این جور چیزها شده است.

فیلم آسمان خراش جهنمی/ محصول سال 1974 آمریکا / کارگردان: جان گیلرمین – ایروین آلن/ بازیگران: پل نیومن، استیو مک کویین، ویلیام هولدن، فی داناوی، فرد آستر، سوزان بلکلی، ریچارد چمبرلین، رابرت ون، جنیفر جونز، او جی سیمپسون، رابرت واگنر

داستان فیلم این گونه هست که: بلندترین ساختمان جهان در شب افتتاح دچار حریق می شود و سازندگان و مهمانان، در آن به دام آتش می افتند.
داگ رابرتس طراح و آرشیتکت آسمانخراش شیشه ای بلندترین ساختمان دنیا با 138 طبقه برای مراسم افتتاحیه ساختمان وارد سن فرانسیسکو می شود. او پس از صحبت با جیمز دانکن معمار آسمانخراش متوجه می شود سیمونز داماد دانکن برای کاهش هزینه ها از سیم های نامرغوب در سیم کشی ساختمان استفاده کرده است.
در سالن طبقه آخر این آسمانخراش عظیم، ضیافت بزرگی برپاست. در یکی از آپارتمان های طبقات پایین تر، یک حادثه، یک شعله کوچک سبب درگرفتن آتش می شود. آتش بزودی گسترش می یابد و همه ساکنان طبقات بالاتر را در محاصره می گیرد. مامورین آتش نشانی و امداد، وارد معرکه می شوند و دو تن از متخصصان جسور، رهبری عملیات نجات را برعهده می گیرند. آتش، به سرعت به طبقه بالا نزدیک می شود و در سر راه خود می سوزاند و می کشد. آتش سرانجام مهار می شود.

این فیلم بر اساس رمانی با نام آسمان خراش، نوشته ی ریچارد مارتین استرد می باشد.خوب برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید از لینکهایی که در متن قرار داده ام استفاده کنید و یا از این وب سایت استفاده کنید.

خوب این فیلم برای من از جهت اینکه در مورد برج و معماری هم بود جالب بود،و برای همین چند تا عکس هم در ادامه از ماکت این برج که برای فیلم تهیه شدن قرار میدم…منبع عکسها
http://www.thetoweringinferno.info/pics/tower/towerpic2.jpg
http://www.thetoweringinferno.info/pics/tower/towerpic4.jpg
http://www.thetoweringinferno.info/pics/tower/towerpic0.jpg
http://www.thetoweringinferno.info/pics/tower/towerpic1.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *