دانلود تحقیق طراحی و تولید صنعتی سازه های چادری


نزدیک به چند دهه است که سیستم سازه های کششی یا غشایی بدلیل ویژگیهای منحصر بفرد خود در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. این سازه ها می توانند به عنوان پوششی برای بناها، زمینهای بازی، باغها، تراسها، پارکینگ ها و … و با نورپردازی خلاقانه به عنوان یک فضای شهری  مطلوب و شاخص جلوه کنند. مصالح مورد استفاده در این نوع سازه ها (عموما پارچه ای) چه از نظر زیبایی شناسی و چه از نظر عملکرد با کلیه مصالح متعارف و متداول در صنعت ساختمان متفاوت می باشند. سازه های کششی به خاطر خواص فیزیکی و شکل هندسی شان نیز از دیگر سازه ها متمایزند و می توانند به عنوان سازه های دائم، موقت یا با قابلیت جابجایی استفاده شوند. این سازه ها نه تنها سبک، بلکه زیبا، نیمه شفاف و همچنین دارای طول عمر .زیاد و غالبا نیز اقتصادی می باشند.

سازه های چادری :

چادر : (یک پوسته کششی یکپارچه نازک است که به وسیله یک ستون یا قوس فشاری نگاه داشته می شود.) چادر نوعی متفاوت از سازه کابلی با انحنای مضاعف است که در آن فاصله بین کابل ها کاهش یافته و به صفر رسیده و سطح آن یک پوسته پیوسته گردیده است.

در چادر ، پوسته تمامی بار یا بخشی از آن را حمل می نماید. چادرهای کوچک که کاملا ً از پارچه ساخته شده اند. معمولا ً به وسیله دکل ها (ستون ها) یا قوس ها نگاه داشته می شود .

تاریخچه

اولین معماری دنیای کششی پوسته ای فولادی بود که توسط ولادیمیر شوخوف (در طول ساختمان( Nizhny Novgorod استفاده گردید. شوخوف با هشت ساختار کششی و غرفه های نمایشگاهی ساختارهای پوسته ای سبک برای نمایشگاه Nizhny Novgorod در 1896، غشایی به مساحت 27000 متر مربع طراحی کرد.

بعدها، کانسپتی توسط معمار و مهندس آلمانی فری اتو معرفی شد، کسی که نخستین بار آن را در ساختمان کلاه فرنگی آلمان اکسپو 67 مونترال استفاده کرد. اتو سپس ایده ای برای سقف استادیوم المپیک 1972 مونیخ ارائه داد. فرم ساختاری که به طور گسترده در ساختارهای بزرگ اواخر قرن بیستم، جاییکه طناب های نگهدارنده بیشترین کشش را به پارچه ها داده و آن را مجبور به تحمل بارهای مقاوم می کنند، به کار گرفته شد.

فهرست مطالب :

مقدمه

تعریف چادر

تاریخچه

مثال هایی برای رفتار کششی

انواع سازه های چادری

آنالیز و بررسی جزئیات سازه

انواع اتصالات ، کابل ها و پارچه ها

بررسی انواع کاربردهای غشاها

بررسی نمونه ها شامل:

پروژه های کار شده در ایران

پروژه های در جریان در ایران

بررسی موردی نمونه های خارجی

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.