دانلود پاورپوینت سازه هوای فشرده


دانلود پاورپوینت سازه هوای فشرده

دانلود پاورپوینت سازه هوای فشرده

تاریخچه سازه هوای فشرده

از اوایل سالهای 70 میلادی بحث طراحی ، ساخت و بهره برداری از سازه های هوا فشرده مورد توجه عام قرار گرفت. بر پایی نمایشگاه اکسپو در سال 1970 در اوزاکای ژاپن موجبات گردهمایی شرکتهای فعال در این زمینه را فراهم نمود.

نمای جدید و زیبایی شگفت انگیز معماری ، نوع رفتار سازه ای ، کاربری های گوناگون و متنوع این سازه ها ، سازگاری با محیط و پایداری معماری ، بازدیدکنندگان را مجذوب خویش نمود    .

سازه هوا فشرده چیست؟

سازه های هوا فشرده بر اساس انتقال بارها از طریق پوسته هایی با تنظیم هوای داخل سازه استوار می گردد.

این سازه ها مشابه کابل ها، نیروی کششی را از طریق سطح پوسته انتقال می دهند. دلیل فرم منحنی این سازه طراحی بر اساس تحمل بار بصورت مستقیم و بر اساس تنظیم هوای داخل سازه میباشد. به همین دلیل اغلب سازه های هوا فشرده شکل نیمکره دارند.

شرایط بارگذاری این سازه ها مشابه سایر سازه های دیگر بر اساس بارهای زنده ( برف،باران،باد،بارهای وارده موقتی و ( … و مرده ( وزن پوسته و بارهای دایمی معلق از پوسته مثل تجهیزات نورپردازی و ( … مورد محاسبه قرار می گیرد. در طراحی این سازه ها علاوه بر موارد یاد شده ، سازه برای بارهای ناشی از فشار هوا که برای باقی ماندن پوسته در کشش ذخیره می گردند و موجب پایداری و نگهداری بارهای مرده و زنده می شوند نیز تحت بررسی قرار می گیرد.

مواردی از قبیل بارهای ناشی از تجمع برف و بادهای شدید ، تغییرات ناگهانی فشار هوا و … در این سازه ها پیش بینی و با روشهای علمی مهار گردیده است ، لذا هرگونه نگرانی دستگاه بهره بردار را مرتفع می سازد.

برای مهار نیروهای رانشی حاصله از تقابل نیروهای کششی در سطح پوسته سازه تکیه گاه هایی تعبیه و طراحی می گردد و در برخی موارد، سازه های کوچکتر را در زمین مهار می کنند و در سازه های بزرگتر از بتن های مسلح درجا و یا پیش ساخته استفاده می شود.

سازه های هوا فشرده با عمر مفید حداقل 30 سال با کاربری های ورزشی ، نظامی ، صنعتی ، کارگاهی و تفریحی ، تحول نوینی را در صنعت ساخت و ساز در اختیار بهره برداران قرار می دهد .

 

بیش از ده سال در تمام پروژه های مهم دنیا از غشاء ترکیبی Floutopt (PVDF) استفاده می شد. امروزه نسل دوم غشاهای Floutopt پاسخگوی نیاز طراحان و پیمانکاران در شروع هزاره جدید است. این همکاری استثنائی باعث پایداری و طول عمر بالا و همچنین حفظ زیبائی ظاهر و محافظت به همان حالت orginal، در طول عمر سازه می گردد.

این لایه باعث ایجاد سطحی مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش و آلودگی های موجود در هوا می گردد.

  این فایل پاورپوینت در 26 اسلاید خدمتتون تقدیمتون میشه
قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.